Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline  (gelezen 1941 keer)

DarkEra

  • Gast
Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Gepost op: 2011/08/28, 23:23:27 »
Voor een bepaalde tijd lagen alle sites van Ubuntu NL eruit, dus de hoofdsite http://www.ubuntu-nl.org/  met alles erbij en het forum. Niets was er te zien en de browser bleef tot aan de timeout laden wat nogal lang duurde.

Nu bleek dat Hobbynet aangekondigd en wel onderhoud zou gaan uitvoeren en ze de esx servers zouden gaan upgraden.

Hobbynet zou een mailing list hebben én een website waar die aankondiging wordt gedaan schijnbaar en dat Ubuntu NL dit dus had moeten weten dat er vanavond onderhoud zou worden gedaan als ze op die lijst staan. Ze gaan niet iedereen persoonlijk mailen werd er gezegd.

Daar er, zover ik gezien heb, geen melding hier op het forum was geplaatst dat dit zou gaan gebeuren, lijkt me dit niet erg prettig over komen voor de leden.



Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/28, 23:50:47 »
Eh...
Ik heb om 17:55 een mailtje gehad met informatie over het onderhoud, dat rond 22:15 plaats zou gaan vinden.
Verwacht je dat we 24 uur per dag onze mail in de gaten houden en per direct alle meldingen doorsturen naar het forum?

DarkEra

  • Gast
Re: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/29, 00:03:32 »
Om 17:55 de mail gehad met de info over het geplande onderhoud?

Dan had je die even kunnen posten lijkt me hier op het forum zodat mensen ervanaf weten. Tijd genoeg lijkt me want je bent om 18:05 en rond 21:59 nog online geweest .... of heb je het druk en sta je hier helemaal alleen voor? Een berichtje lijkt me zo gepost.

Re: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/29, 00:29:13 »
Punt gemaakt, klaar!

Re: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/29, 00:30:07 »
Maik +1
In dit geval ben ik het wel met Maik eens. Tuurlijk verwachten we geen 24 uurs-service, maar een basisverwachting van een community-forum/website is toch wel dat er even doorgegeven wordt wanneer er onderhoud plaatsvindt. Zeker als die mail al ruim op tijd is binnengekomen.

Verder Thomas +1
Maar laat dit wel even een reminder voor de volgende keer zijn ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Forum en Hoofdsite Ubuntu NL offline
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/29, 00:45:07 »
Kom nou zeg  :mad:
Net of we niks anders te doen hebben dan continue onze mail in de gaten houden.
We hebben ook gewoon een leven naast Ubuntu NL hoor.

Als het iets belangrijks is dat ruim van te voren is aangekondigd, dan is een melding helemaal geen probleem en dat hebben we eerder ook al gedaan.

Maar dit soort reacties op een korte onderbreking op zondagavond die slechts een paar uur daarvoor is aangekondigd schieten echt in het verkeerde keelgat.

Ben je het hier niet mee eens? Jammer dan.

Denk je dat het beter kan? Steek dan zelf ook eens de handen uit de mouwen, op een sociale manier.