Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video en audio bewerking  (gelezen 928 keer)

Offline ludovicus

  • Lid
video en audio bewerking
« Gepost op: 2017/03/26, 11:33:00 »
Sinds ruim een week heb ik het programma kdenlive geinstalleerd. Hoewel er via internet uitstekende voorlichting wordt gegeven kom ik er niet helemaal uit.
Wat ik op de eerste plaats wil weten :
Hoe importeer ik te bewerken films
Hoe importeer ik muziek
Hoe zet ik e.e.a. op een dvd.
Als ik dat weet, dan ben ik een heel eind verder !
Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: video en audio bewerking
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/26, 12:50:22 »
Hallo Ludovicus,

Je vertelde me al dat "add clip" niet werkte. In mijn versie 16.08.2 kies ik Project > Clip toevoegen en dat gaat puik. Zie de bijlages.

Welke versie van het programma gebruik je en op welke versie van Ubuntu werk je dan?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: video en audio bewerking
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/26, 12:58:29 »
Hoi Ludovicus,

Ik zat jouw eerdere berichten na te lezen. Misschien is het goed het volgende te zeggen.

Als Windows gebruiker download je een programma wat je zoekt, doet een schietgebedje dat het geen virus bevat en installeert dat. Hier bij Linux zijn schietgebedjes niet nodig. We hebben programmabibliotheken, waar je alle programma's kan vinden. Tegen alle nieuwe gebruikers zeggen we dat ze die bibliotheken moeten gebruiken en niks anders. Wil je iets heel bijzonders? Vraag het dan eerst hier na!!

Waar heb jij dat Kdenlive van jou vandaan?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021