Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub Customizer in Xubuntu?  (gelezen 345 keer)

Offline Cme

  • Lid
Grub Customizer in Xubuntu?
« Gepost op: 2016/03/08, 12:31:57 »
In t software centrum dat bij Xubuntu hoort kan ik Grub Custmizer  niet (meer) vinden.
 Klopt dat?
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Grub Customizer in Xubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/08, 12:41:08 »
In t software centrum dat bij Xubuntu hoort kan ik Grub Custmizer  niet (meer) vinden.
 Klopt dat?
Ja, dat klopt. Sterker nog, het heeft er nooit in gezeten ook. Het komt namelijk uit een eenmans-PPA'tje.

Ik raad het gebruik van dat ding trouwens af. Wat het doet, kun je ook handmatig doen door de configuratie van Grub rechtstreeks te bewerken. Dat is heel wat betrouwbaarder dan spul uit een PPA los te laten op je systeem, nog wel op zoiets fundamenteels als opstartlader Grub....
« Laatst bewerkt op: 2016/03/08, 12:56:23 door Pjotr »

Offline Cme

  • Lid
Re: Grub Customizer in Xubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/08, 13:17:20 »
Citaat
Ja, dat klopt. Sterker nog, het heeft er nooit in gezeten ook. Het komt namelijk uit een PPA.
In Ubuntu's software centrum is nl. wel Grub Customizer te vinden, waarschijnlijk heb ik voorheen het programma via een PPA pakket binnen Xubuntu gehaald.
Bedankt vooor de waarschuwing maar ben indertijd naar Customizer verwezen (EZ-man) door aanhoudende opstapeling van Geavanceerde programma's in het GRUB menu in meerdere distro's.
Huidige situtuatie:  Xubuntu is als laatste binnengehaald naast Ubuntu en Windows. Alweer een opstapeling van wat ik hierboven benoem maar de Grub Customizer in Ubuntu wil dat niet 'deleten' (na opslaan). Dat lukte in een eerdere installatie van Grub Custmizer in XUbuntu wel.
Citaat
Wat het doet, kun je ook handmatig doen door de configuratie van Grub rechtstreeks te bewerken.
Kan dit 'opstapelen' in  Geavanceerde Opties bewerkt worden in de configuratie van GRUB?
Bvd
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: Grub Customizer in Xubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/08, 13:56:53 »
In t software centrum dat bij Xubuntu hoort kan ik Grub Custmizer  niet (meer) vinden.
 Klopt dat?
Ja, dat klopt. Sterker nog, het heeft er nooit in gezeten ook. Het komt namelijk uit een eenmans-PPA'tje.

Ik raad het gebruik van dat ding trouwens af. Wat het doet, kun je ook handmatig doen door de configuratie van Grub rechtstreeks te bewerken. Dat is heel wat betrouwbaarder dan spul uit een PPA los te laten op je systeem, nog wel op zoiets fundamenteels als opstartlader Grub....
Nog erger is dat het bij mij niet eens werkt..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Grub Customizer in Xubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/08, 14:13:56 »
Kan dit 'opstapelen' in  Geavanceerde Opties bewerkt worden in de configuratie van GRUB?
Dat is een lastige vraag..... Dat weet ik zo niet, helaas.