Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met #REDIRECT naar deel van een pagina  (gelezen 2068 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Probleem met #REDIRECT naar deel van een pagina
« Gepost op: 2010/12/22, 20:02:41 »
Hallo allemaal.

Ik ben bezig met het plan om de documentatie te splitsen in delen voor alle Ubuntu-varianten ( zie de notulen van de vergadering van 20 december ). Ik ben bezig met het eerste artikel en het artikel waaruit het idee is voortgekomen.

Nu is het probleem als volgt: ik was eerst van plan om voor alle Ubuntu-varianten aparte pagina's aan te maken. Om mijn voorstel uit te werken had ik deze pagina geschreven. Nu heb ik deze pagina samengevoegd met de andere pagina over het installeren van software.

Ik wil nu deze pagina naar het deel over Kubuntu in het hele artikel over software installeren laten verwijzen.

Ik dacht dit te doen door het volgende toe te voegen aan deze pagina:
#REDIRECT community/SoftwareInstalleren#Kubuntumaar dit werkt niet :(

Als ik echter met mijn browser naar "http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren#Kubuntu" surf werkt deze manier van adresseren wel gewoon.

Dit is dus een heel probleem en ik hoop dus dat iemand hier een oplossing voor kent. Alvast bedankt! :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Probleem met #REDIRECT naar deel van een pagina
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/22, 20:28:39 »
Dat is inderdaad lastig. Dat hekje # is een anchor (anker). Wat er eigenlijk gebeurt is dat je naar de pagina community/SoftwareInstalleren surft. En vervolgens scrollt de browser naar het plekje #Kubuntu op die pagina. Er direct naar REDIRECT-en zal dus niet gaan werken.

Je zou wel zoiets kunnen doen, dat gaat wel goed /PaginaWaarjeVanRedirect#Kubuntu
Of deze link van het vertaalteam: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam/Agenda/VorigeVergadering#Agenda

Ik denk dat je wilt REDIRECT-en in een oude pagina, zoals bijv. SoftwareInstallerenKubuntu. Voor dat probleem heb ik nu geen oplossing.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!