Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe HD niet gevonden  (gelezen 743 keer)

Paat

  • Gast
Externe HD niet gevonden
« Gepost op: 2007/12/27, 15:02:30 »
Ik heb een probleem.. Ubuntu wil mijn externe HD niet meer pakken.
Eerst was alles perfect en waren er geen problemen. Na ff spel te hebben gespeeld in Windows XP pc uitgezet, en dag erna Ubuntu opgestart..en toen vond hij mijn Ext HD niet meer. K kon hem ook niet mounten wat hij gaf een fout melden.

Hij zei dat ik windows 2 keer moest rebooten en de Ext HD daar veilig moest verwijderen met dat icoontje links onderin.
dat allemaal gedaan maar geen succes.

Nu heb ik op dit forum al beetje gezocht maar de topics die er een beetje over gingen had ik ook niks aan, niks werkte.

Als ik nu gksudo nautilus doe zie ik wel dat hij hem vindt (sde1) maar ik kan er niks meer verder..
Hij geeft niet aan dat hij hem heeft gevonden.. ook aan en uit zetten heeft geen net..

iemand enig idee wat ik moet doen? heb namelijk een muziek verzameling van bijna 100 gb, en zal nogal jammer zijn als ik daar niks van kan luisteren in Ubuntu.

Offline vanadium

  • Lid
Externe HD niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 15:49:11 »
Normaal zou het moeten lukken met het opstarten van Windows en daar veilig te laten afkoppelen. Boot nog eens in Windows, maar test nu eens die externe schijf vanuit Windows. Daarna weer mooi afsluiten. Dan moet het zeker lukken.

Paat

  • Gast
Externe HD niet gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 16:29:08 »
alvast bedankt voor de snelle reactie maar het werkt niet.. hij kan hem gewoon niet vinden.. heb in windows gechecked of de schrijf wel goed was, daar was niks mee aan de hand. Toen veilig verwijderd. maar als ik nu weer in Ubuntu kom en ik zet de harde schrijf aan gebeurd er weer niks..

heb wel een beetje zitten te prutsen in /etc/fstab maar daar zal het niet aan liggen denk ik.. maar toch post ik hem hieronder maar ff:

Citaat
# /etc/fstab: static file system information.
#
#  -- This file has been automaticly generated by ntfs-config --
#
#            

proc                                       /proc           proc         defaults                     0  0  
# Entry for /dev/sda3 :
UUID=0a895aca-6686-440f-9c9d-eb58e7dbd854  /               ext3         defaults,errors=remount-ro   0  1  
# Entry for /dev/sda1 :
UUID=A088D87788D84D82                      /media/sda1     ntfs-3g      defaults,locale=nl_NL.UTF-8  0  1  
# Entry for /dev/sda2 :
UUID=76C0B74EC0B712FB                      /media/sda2     ntfs-3g      defaults,locale=nl_NL.UTF-8  0  1  
# Entry for /dev/sda4 :
UUID=fa8f4619-4642-4359-8be9-bd39114a9746  none            swap         sw                           0  0  
/dev/hda                                   /media/cdrom0   udf,iso9660  user,noauto                  0  0  
/dev/hdb                                   /media/cdrom1   udf,iso9660  user,noauto                  0  0  
/dev/fd0                                   /media/floppy0  auto         rw,user,noauto               0  0  
/dev/sdb1                                  /media/sdb1     ntfs-3g      defaults,locale=nl_NL.UTF-8  0  0  
/dev/sde1                                  /media/sde1     ntfs         defaults                     0  0  
/dev/sda1                                  /media/sda1     ntfs         defaults                     0  0  
/dev/sda2                                  /media/sda2     ntfs         defaults                     0  0  
/dev/sda3                                  /media/sda3     ext3         defaults                     0  0  
/dev/sda4                                  /media/sda4     swap         defaults                     0  0
nog andere tips of ideetjes?