Een soort "Nazorg" zou niet slecht zijn. Maar ik denk dat vele tips een beetje te gemakkelijk afgedaan worden als overduidelijk, terwijl het voor een nieuweling allemaal vreemd en 'moeilijk' is. (Sommigen begrijpen de url-linkjes zelfs niet als daar niet staat 'klik hier')
Sommige leden gaan ook een beetje verbaal stevig tegen een nieuweling, alsof die alles moet hebben gelezen voordat een vraag überhaupt *mag* gesteld worden. Allemaal te complex en ik meen dat daar nog veel werk is voor ons allemaal.
Wil je voorkomen dat mensen verdwalen door te technische instructies dan is het misschien wenselijk een soort voorportaal in te richten. Forumleden kunnen/mogen pas iets zeggen als het is vrijgegeven door een mod. In een andere dicipline - bij persoonlijke ongevallen - wordt door de hulpverlening een snelle triage gebruikt om de ernst van het letsel vast te stellen.
[edit:
Zelf gebruik 3 criteria voordat ik reageer:
1 hoe lang is imand actief op het forum,
2 wat voor vragen zijn door hem/haar gesteld,
3 hoelang duurt het topic al.
Voor vervolg reacties:
De eerste diagnose dient met reactie #4 gegeven te zijn en
Als de lengte van het topic al gevorderd is tot reactie #25 (tweede pagina) dan is het hopeloos.
/edit ]
Er is wel een reden aan te wijzen voor het stevig verbaal vertoon hier op het forum :
Jonge werknemers snappen niets van technologie. En dan gaat het in dit artikel om jonge werknemers, niet om consumenten.
Hoe wil je als vrijwilligersbrigade aan alle eisen voldoen ?