Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu opnieuw installeren op dezelfde partitie  (gelezen 669 keer)

Klonk

  • Gast
Ubuntu opnieuw installeren op dezelfde partitie
« Gepost op: 2008/01/27, 11:20:40 »
Ik heb Ubuntu geinstaleerd aan de hand van deze gids: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy_aparte_home/

Ging allemaal prima, maar ik wil nu na veel geklooi in de beginfase Ubuntu helemaal vers installeren om mijn foutjes uit het verleden te vergeten zullen we maar zeggen. Hoe moet ik dat aanpakken, ik heb het net via de handmatige manier gedaan en de instellingen uit de eerder genoemde gids overgenomen, maar nu is het systeem een beetje door de war.

Mijn home map staat nu in de root van de nieuwe install ipv op de home partitie en de oude /home partitie staat nu als aparte locatie bij de locaties. Iets zegt mij dat ik ergens iets fout heb gedaan...

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu opnieuw installeren op dezelfde partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/27, 12:25:16 »
Je hebt waarschijnlijk je homedir niet aangeduid.
Maar normaal is dit nog wel fixbaar.
Geef eens de output van /etc/fstab. gedit /etc/fstab

Klonk

  • Gast
Ubuntu opnieuw installeren op dezelfde partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/27, 12:37:50 »
Ik had je graag geholpen en mijzelf ook trouwens, maar m'n vrouw was het zat en heeft het heft in eigen handen genomen en de pc weer opnieuw geinstalleerd (verder is ze lief, maar een beetje eigenwijs).

Mischien kun je me vertellen hoe we het voortaan moeten doen dat we alleen Ubuntu opnieuw installeren zonder de partities aan te tasten ?