Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Connecten naar TS2008  (gelezen 1850 keer)

[OPGELOST]Connecten naar TS2008
« Gepost op: 2010/06/16, 19:35:15 »
Op mijn werklaptop heb ik Ubuntu 10.04 gezet en dat werk op zich prima. Ik moet echter alleen regelmatig connecten naar een TS2008 server en dat gaat niet. Na wat zoeken op het internet kwam ik erachter dat de TSClient die standaard in Ubntu zit niet het juiste protocol (beter gezegd juiste versie) aan boord heeft.
Kennelijk moet je minimaal RDP versie 5.2 hebben, TSC van Ubuntu gaat tot versie 5.
Op het internet kan ik evenwel nergens een oplossing vinden.

Wie weet of dit mogelijk is en hoe ik dat dan moet realiseren?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/18, 11:01:15 door Willempiesnor »
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline ruujan

  • Lid
Re: Connecten naar TS2008
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/16, 21:57:29 »
remmina ondersteunt het wel volgens mij. Kan niet testen, want heb geen TS2008 tot mijn beschikking. Op zich is dat veell uitgebreider dan de standaard rdesktop. Het ondersteunt ook printen via rdp en de clipboard werkt ook. Eigenlijk ben ik er nog meer over te spreken dan over de tsc van MS zelf.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/16, 21:59:39 door ruujan »

Re: Connecten naar TS2008
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/17, 17:28:38 »
Bedankt voor de tip!
Volgens de wiki ondersteund hij zelfd RDP versie 6 "Support features in RDP version 6 and higher. "
Ik ga hem vanavond installeren en morgen testen.
Lukt het dan zal ik hem op opgelost zetten, in ieder geval alvast bedankt voor je reactie
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Re: Connecten naar TS2008
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/18, 11:00:51 »
Ik kan nu inderdaad naar de loadbalancer connecten, zodra deze me doorstuurt naar een TS wordt ik eraf gegooit.
Even bij mijn collega van systeembeheer nagevraagt, blijkt dat er een policy op draait dat op de TS alleen mag worden geconnect met een door MS uitgegeven RDP client......

Jammer, gaat dus niet lukken. Noodgedwongen moet ik dus weer Windows instaleren op de laptop.
Alsnog bedankt voor de tip, werkte prima. Helaas werd deze poging verijdelt door systeembeheer.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy


Re: [OPGELOST]Connecten naar TS2008
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/19, 12:33:01 »
Ja, dat kan ook. Heel gek, ik heb dan altijd het gevoel dat dat nep is en dat ik dan liever gewoon direct Windows gebruik.
Raar misschien van mij maar dat idee heb er altijd bij gebruik van Wine........
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline ruujan

  • Lid
Re: [OPGELOST]Connecten naar TS2008
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/24, 23:32:50 »
Citaat
Even bij mijn collega van systeembeheer nagevraagt, blijkt dat er een policy op draait dat op de TS alleen mag worden geconnect met een door MS uitgegeven RDP client......

Tja, da's een beetje flauw. Aan de andere kant heb ik hier een perfecte manier gevonden om je temporary license oneindig te verlengen in dit soort situaties vanuit rdesktop, dus kan ik me wel voorstellen dat ze dit doen($$$$$). Je moet dus een Windows Client hebben en die moet een betaalde licentie hebben in App Mode. Blij dat ik de pinguin heb.


Re: [OPGELOST]Connecten naar TS2008
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/27, 23:19:23 »
Tja, da's een beetje flauw. Aan de andere kant heb ik hier een perfecte manier gevonden om je temporary license oneindig te verlengen in dit soort situaties vanuit rdesktop, dus kan ik me wel voorstellen dat ze dit doen($$$$$). Je moet dus een Windows Client hebben en die moet een betaalde licentie hebben in App Mode. Blij dat ik de pinguin heb.
Nah, beetje flauw, valt wel mee.
Wij hebben nu eenmaal de strategische keuze gemaakt voor een MS omgeving en ondersteunen dus alleen maar MS clients.
Toch krijgen we af en toe de meest exotische vragen op ons bord (als ik in safari op dingetje x druk dan reageert hij niet zoals ik denk dat hij moet doen) waar we dus niets mee doen. Ook zijn er de meest fantasierijke mensen die ondanks alles toch proberen op ons netwerk in te loggen met wat voor exoot dan ook, iets wat we natuurlijk niet willen gezien de keuze. Kennelijk heeft systeembeheer tijdens de switch van TS2003 naar TS2008 deze optie aangezet. Scheelt mij dus een hoop werk (jammer meneer/mevrouw, dat wordt niet door ons ondersteund).
En wat betreft betaalde licenties, ik werk bij een dusdanig groot bedrijf dat men afspraken heeft over prijzen met MS. Dus 100 licenties meer of minder zal men niet van wakker liggen.

Overigens heb ik de laptop weer ingericht met Windows, het bleek dat onder Ubuntu de RDP niet betrouwbaar aan de praat te krijgen was en bovendien had ik regelmatig dat de panels wegvielen of in de soep liepen. Ook was de DNS regelnmatich de weg kwijt en kon hij zelfs bepaalde adressen niet omzetten, heel vreemd.  Op zich geen groot probleem om te herstellen (panels met "killall gnome-panel" en DNS op IP adres)maar ik heb de laptop om te werken als ik op locatie zit en niet om te hobbyen op dat moment.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/27, 23:26:07 door Willempiesnor »
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline ruujan

  • Lid
Re: [OPGELOST]Connecten naar TS2008
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/28, 00:19:48 »
Citaat
Wij hebben nu eenmaal de strategische keuze gemaakt voor een MS omgeving en ondersteunen dus alleen maar MS clients.

Ik durf het hier bijna niet te schrijven, maar ik denk dat dit qua ondersteuning de zaak inderdaad een stuk simpeler maakt. En dus goedkoper en efficiƫnter.