Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos?  (gelezen 986 keer)

Offline Rob3823

  • Lid
draadloos?
« Gepost op: 2007/09/29, 11:04:44 »
Hallo medegebruikers

Al een paar dagen kan ik niet meer gebruik maken van de zoekfunctie binnen dit forum, daarom een nieuw item.
Mijn vriendin wil niet meer "draadloos" internetten met een kabel achter de laptop van wel 12 meter, maar wil dit nu zonder kabel.

Nu heb ik even linksysrouter te leen maar krijg binnen Ubuntu geen netwerk van wie dan ook gedetecteerd en dus ook geen internet.
Ook heb ik totaal geen idee hoe ik moet aanvangen.

Ik heb een Dell Inspiron 6400 en volgens de pakbon een: DELL WIRELESS 1390 802.11B/G 54MBPS MINI modem en werk met Ubuntu 7.04.

Rechtbovenin bij de twee monitors staan zowel draadloos netwerk als netwerk aangevinkt.
Bij systeem, beheer, netwerk staat draadverbinding aangevinkt (en werkt dus ook gewoon) en bij draadloze verbinding staat: zwervende modus geactiveerd en staat niet aangevinkt.

Is het nodig om via toepassingen, installeren/verwijderen de software wifi radar en wireless assistent te downloaden en te installeren?

Graag wat tips van jullie kant.

Rob

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/29, 11:06:48 »
Dit zou het moeten doen (hoe is je Engels?):
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=297092

Offline Rob3823

  • Lid
draadloos?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/29, 11:15:18 »
snelle reactie,

Ik ga er vanmiddag eens mee stoeien.
Kan het geen kwaad om al die commando' s uit te voeren en het toch niet mag baten?
M.a.w. ontregel ik niet al teveel binnen de configuratie van Ubuntu?
Of zijn het allemaal onschuldige commando' s?

Rob

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/29, 12:12:21 »
Lijkt me niet. Maar ach, een backup van je documenten is altijd goed, hoe dan ook. Als je die hebt, wat riskeer je dan?

In het ergste geval moet je Ubuntu herinstalleren, nou, dat is met een uurtje werk wel gepiept. Toch?

Groet, Pjotr.

Offline Rob3823

  • Lid
draadloos?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/01, 12:46:16 »
Heb via de link alle stappen goed genomen.
Diverse netwerken uit mijn omgeving worden herkend.
Nu heb ik van mijn buurman een Linksys WRT54G te leen om e.e.a. uit te testen.
Wanneer ik via systeem-beheer-netwerk het netwerkinstellingenvenster open, dan kom ik niet veel verder.

Wat doe ik dan:

ik selecteer de eigenschappen van "draadloze verbinding"

ik kies de router van mijn buurman, die opgemerkt wordt bij "netwerknaam"

volgens mijn buurman moet ik bij "wachtwoordtype" kiezen voor "web sleutel (ascii)"

zijn netwerkwachtwoord is bij mij bekend en vul ik dus in

bij configuratie krijg ik, als ik kies voor "automatische configuratie (dhcp)" en internet wil opstarten: "kan geen verbinding krijgen met de server"

als ik kies voor "statisch ip-adres met bijbehorende ip-adres en subnetmasker en internet wil opstarten, laadt de pagina niet (hij blijft maar zoeken, ook naar een adres als google die toch simpel te laden zou moeten zijn)
Wat nu?

Voor mij is ook niet helder of ik beide aangevinkt moet hebben of een keuze moet maken tussen bedraad of draadloos bij bovengenoemde instellingen.
Graag jullie raad.

Rob