Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jaunty 64: Buggy  (gelezen 615 keer)

Offline 10o

  • Lid
Jaunty 64: Buggy
« Gepost op: 2009/05/04, 00:43:48 »
Of het met de grafische settings of de beperkte ondersteuning van mijn ATI Radeon X1250 te maken heeft weet ik niet, maar de kleuren en helderheid zijn in Jaunty plotseling heel anders op dezelfde monitor dan in Hardy.
Zelfs met een maximale brightness is het beeld nog steeds erg donker van karakter. Daarnaast zijn de kleuren erg fel. Blauw heb ik al voor de helft dichtgedraaid en nog steeds is het matig. Alle standaard monitor presets zijn veel te donker, dus alleen met de custom settings kan ik nu redelijk uit de voeten...
Zie ook dit probleem: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/jaunty-flikkerende-muisaanwijzer/

Na 2 dagen intensief werken (m.n. webdesign, websurfen, film, muziek) met Jaunty (nautilus, firefox, opera, thunderbird, bluefish, vlc, amarok, gimp) constateer ik dat het hier allemaal nog behoorlijk buggy is.

Bijvoorbeeld:
In The Gimp loop ik snel tegen een paar vervelende fouten aan: bepaalde vensters zijn te klein (en zijn niet vergroten) en verbergen daardoor belangrijke opties, bestanden verdwijnen na openen meteen achter de panelen die ik handig op de 2e monitor heb gezet;
Amarok is al een paar keer vastgelopen/eruit gevlogen;
Flash werkt niet in Opera (witte vlakken), wel in Firefox: Flash is geïnstalleerd met Ubuntu restricted extra;
VLC splitst video- en controlwindow en is daardoor minder gebruikersvriendelijk (bekende bug, nog geen workaround/fix);
Bij het legen van de prullenbak bleef het bestandsbewerkingswindow een paar keer hangen terwijl de prullenbak al leeg was.

Zou dit aan de 64bits versie liggen of ... ?

Toch maar weer LTS Hardy ernaast gezet.  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 17:14:25 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)