Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: koelpasta  (gelezen 1223 keer)

Offline soppel

  • Lid
koelpasta
« Gepost op: 2011/07/24, 16:07:05 »
Tja waar plaats je deze vraag? Hardware? Maar 't heeft nik met Ubuntu te maken, maar goed:

Ik heb een nieuw stil koelfannetje gekocht voor mijn CPU.
Zalman CNPS10X Quit.

Nu zit daar een koelpasta bij die voor geen meter uit te smeren is. Ik heb niet heel veel ervaring met koelpasta, maar toch heb ik de indruk dat ie korrelig is in vergelijking met wat ik vroeger gebruikt heb.
Werd echt niks.
Gelukkig had ik nog een andere pasta in huis van Fanner, en inderdaad dat smeert als boter.
Koelblok zit, dus probleem is opgelost, maar toch ben ik nieuwsgierig naar ervaringen met die Zalman super thermal grease. Klopt het dat ie zo dik en korrelig is, of is er iets mis met het tubetje wat ik had?

edit: typo
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline jan11000

  • Lid
Re: koelpasta
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/24, 18:30:45 »
Als je temperatuur goed is dan is er geen probleem.

Ze zullen er wel geen slechte bij doen.

Enigste wat ik wel weet is dat je het dunner op moet doen dan je zou denken (als je het nooit gedaan hebt).

Re: koelpasta
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/24, 18:35:45 »
Ik denk dat je een verouderd tubetje had. Normaal smeert het net als boter zoals je schrijft. Ik heb diverse merken koelpasta gehad, maar nooit meegemaakt dat het korrelig is. Kan me ook niet voorstellen dat dit enige functie heeft.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: koelpasta
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/24, 19:20:27 »
Ik denk dat je een verouderd tubetje had. Normaal smeert het net als boter zoals je schrijft. Ik heb diverse merken koelpasta gehad, maar nooit meegemaakt dat het korrelig is. Kan me ook niet voorstellen dat dit enige functie heeft.

Koelpasta moet smeren als boter, met korrelvorming absoluut niet meer gebruiken! Dat kan je processor aantasten en dan kan je naar de shop om te gaan shoppen  :evil:
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline soppel

  • Lid
Re: koelpasta
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/24, 21:20:29 »
Ja, zoiets verwachtte ik wel dat het oud was. Nog grotere kans is dat het een keer bevroren is geweest. Een uurtje in de vrachtwagen bij -20 en 't is gebeurd. Voor de meeste spullen kan het geen kwaad, maar dit soort zaken wel.

Dat 't dun moet weet ik, daarom had ik juist mijn twijfels.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan