Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Panel instellingen verdwijnen na foutmelding  (gelezen 1680 keer)

mokum

  • Gast
Panel instellingen verdwijnen na foutmelding
« Gepost op: 2006/01/16, 23:10:23 »
Soms als ik iets aan een drawer in het panel wil toevoegen krijg ik een foutmelding: "Got string, expected literal" of zoiets. Vervolgens worden alle items van mijn panel gewist. Ik doe voor zover ik kan zien niets verkeerd. Maar al is het wel zo, wat voor volslagen idiote handelswijze is het om de items van het panel zomaar te verwijderen?

Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat je je oude instellingen weer terug krijgt, of anders je instellingen kunt opslaan en weer terugzetten? Ik heb de directory .gconf/apps/panel kompleet met subdirectories opgeslagen en teruggeschreven na die crash, maar zonder effect.

Ik begin nu echt vreselijk pissig te worden, in de laatste paar maanden heeft dit zich zeker 3 of 4 keer voorgedaan.

Panel instellingen verdwijnen na foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/16, 23:47:28 »
Zonder een volledige foutmelding is het natuurlijk onmogelijk om te zien wat er mis gaat en hoe dat verbeterd kan worden. Maak de volgende keer eens een screenshot van die foutmelding.

En ja, het is raar dat alles ineens gewist wordt, maar als een configuratiebestand ineens corrupt is, is dat geen onredelijke actie.

mokum

  • Gast
Panel instellingen verdwijnen na foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/17, 00:52:42 »
Tja, dat dacht ik dus ook: effe snel een screenshot maken. Maar toen ik dat via het panel wilde doen was ie net bezig alles in rook op te lossen. En in mijn opperste irritatie dacht ik natuurlijk weer niet aan de PrintScreen toets :(.

Dat is dus het vreemde aan deze hele zaak, ik doe helemaal niets geks. Bovendien, voor ongeveer alles in gui's heb je een cancelknopje. Als je iets krijgt dat je niet kunt kauwen zet je het oude hoopje gewoon netjes terug. Het lijkt dus een programmeerkronkel te zijn. Of voodoo..

Anyway, de volgende keer is mijn wijsvinger sneller dan mijn schaduw. Hopelijk is dat als ik grijs en der dagen zat ben!

Panel instellingen verdwijnen na foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/17, 19:30:16 »
De delen van de foutmelding die je geeft lijken erop alsof een configuratiebestand "ineens" stuk is. Dat dan het hele panel verdwijnt is niet zo gek, maar dat bestand hoort gewoon niet stuk te gaan ;)