Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox probleempje  (gelezen 1318 keer)

Offline BBB

  • Lid
Firefox probleempje
« Gepost op: 2011/03/29, 20:07:39 »
Ik heb een klein probleempje waar ik als beginner niet uitkom.
Bij sommige sites bijvoorbeeld geen commentaar lezen in Firefox. Met chromium is dit geen probleem zoals u kunt zien op de onderstaande schermafbeeldingen (Read all comments). Ik gebruik de 64 bit versie Ubuntu 10.10. Wie weet waar het aan ligt.
Ik heb addons / plugins zoals adblockplus al uitgezet en dit had geen resultaat. Een tijd terug kon ik comments zoals op de site van de printscreen wel lezen met firefox.

Firefox:

Chromium:

Re: Firefox probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/30, 11:33:31 »
Heb je toevallig een add-on die flash (deels) blokkeert?
Zoals bijv: Noscript?
Dan zou daar het probleem kunnen liggen dat die net te veel blokkeren.

Offline BBB

  • Lid
Re: Firefox probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/30, 15:00:50 »
Ik gebruik geen Noscript
Dit zijn mijn add-ons en plugins.
Ik meen me te herinneren dat het probleem zich al voordeed voordat ik ghostery en sowieso flash aid heb geïnstalleerd.



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/30, 15:10:35 »
Je Firefox is een aardige "kerstboom" geworden, zo te zien.... Volgehangen met add-ons, extensies en plugins. Vermoedelijk veroorzaakt eentje daarvan de problemen. Welke dat is, is onduidelijk.

Add-ons zijn handig, maar kunnen zowel autonoom storingen veroorzaken als elkaar in de wielen rijden. Ik beperk me daarom zelf tot een strikt minimum aan add-ons dat ik absoluut essentieel vind in Firefox (twee of drie). Ook extensies en plugins beperk ik tot een minimum.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/30, 15:13:00 door Pjotr »

Re: Firefox probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/30, 16:31:15 »
Zie ik het goed als ik zeg dat je firefox 4 gebruikt? Deze is nog nieuw, en misschien heb je een nog-niet-af-versie.

Hoe heb je die geïnstalleerd?

Welke site betreft het?
Zijn er meerdere sites met dit probleem?

Re: Firefox probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/30, 21:51:16 »
Weliswaar ben ik niet de topicstarter, maar ik zie op deze pagina (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3498297/Alex-Ferguson-says-FA-Cup-semis-will-causes-absolute-chaos-in-London.html - de URL staat op de afbeelding) exact hetzelfde verschijnsel. Mijn versie van Firefox 4 is 'af', volgens Mozilla, en ik heb net als de topicstarter de add-ons (tijdelijk) uitgezet om deze pagina te testen.

Het laden van de pagina levert volgens de foutconsole tientallen waarschuwingen en zeven kritieke fouten op. Uiteindelijk is het me gelukt de commentaren in beeld te krijgen door javascript algemeen toe te staan en cookies (inclusief cookies van derden) altijd te accepteren. Zodra ik cookies/javascript selectief instel, gaat het mis.

Re: Firefox probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/31, 01:40:49 »
Jep, het is een javascript wat moet worden toegelaten.
"onesite.com"
Als ik deze accepteer krijg ik het commentaar te zien.

Offline BBB

  • Lid
Re: Firefox probleempje
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/01, 00:11:39 »
Ok dat is dan duidelijk, hartelijk bedankt voor het uitzoeken. Ik zit nog te even te bekijken of ik die echt zal toelaten. Volgens mij gebruikt AD.nl ook zoiets. Op mijn netbook met de 10.10 netbook edition werkt het dan weer wel. :|
Het klopt dat mijn firefox een kerstboom is geworden..met de tijd gebeurt dit, net als veel software die ik installeer en 1x gebruik. Daarom ook vaak opschonen of een nieuwe installatie bij een nieuwe versie.

Offline BBB

  • Lid
Re: Firefox probleempje
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/01, 00:15:51 »

Het laden van de pagina levert volgens de foutconsole tientallen waarschuwingen en zeven kritieke fouten op. Uiteindelijk is het me gelukt de commentaren in beeld te krijgen door javascript algemeen toe te staan en cookies (inclusief cookies van derden) altijd te accepteren. Zodra ik cookies/javascript selectief instel, gaat het mis.
hmm...ik zie nu dat op mijn netbook de cookies van derden accepteren aangevinkt staan, vink ik het uit, dan zie ik de comments ook niet meer. Het ligt hier dus aan, maar ik ga dat dus niet standaard aanvinken zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen begrijpen.

Re: Firefox probleempje
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/01, 02:14:21 »
Je draait dus een 64bit ubuntu met Firefox 4?
Dat leverde bij mij ook vreemde problemen op met flash, mijn oplossing was om de 64bit versie van flash te installeren. Ik herken dit alleen niet direct, dus ik vrees dat het bij Jou ergens anders ligt.
 Nu gaat alles wel goed: Linkje met instructies
Je kan altijd proberen of het helpt ;)
(dit zijn overigens wel experimentele bronnen met beperkte ondersteuning. Ik ben door de Adobe-site hierheen verwezen, ze zijn wel betrouwbaar.)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 02:18:20 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?