Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backup software... [opgelost]  (gelezen 2885 keer)

Backup software... [opgelost]
« Gepost op: 2011/03/30, 01:02:53 »
Weet iemand een goede oplossing voor backup software? Ik had al simple backup geprobeerd, maar sommige van mijn bestanden zijn te groot, dus die wil die niet opslaan. Ik ben nu bezig met Back in Time, maar die maakt steeds volledige snapshots van alle bestanden, en geen incremental backups.
Ik heb een paar honderd Gb aan data, en veel grote muziek- en videobestanden (ik ben muzikant). Op mijn PC heb ik een dual boot XP/Ubuntu 10.10 en voor Windows gebruik ik Acronis, maar ik ben nog niet zo'n goed programma tegen gekomen in Linux.

Ik hou me aanbevolen voor tips.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 09:19:52 door cothedo »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Backup software...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/30, 07:38:09 »
Ik heb hier 2 suggesties die door Leo Cardinaals zijn besproken op zijn site.

Time Drive

en

Simple Backup

Offline vanadium

  • Lid
Re: Backup software...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/30, 09:26:52 »
Soms is de commandolijn, en de controle die je hebt, veruit het gemakkelijkste.

rsync -av --delete <bron> <bestemming>

zorgt dat je een identieke kopie maakt van je gegevens. Alleen gewijzigde bestanden worden bijgewerkt. Bestanden die je hebt verwijderd, worden ook op de backup verwijderd.

- Maak in je home directory een bin directory aan
- Stop het commando in een tekstbestandje "bkup" in die bin directory, en maak dat tekstbestandje uitvoerbaar (rechts-klik, eigenschappen)

Vanaf nu volstaat het, "bkup" te typen, gevolgd door <enter> om de backup bij te werken.

Re: Backup software...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/30, 10:15:25 »
Soms is de commandolijn, en de controle die je hebt, veruit het gemakkelijkste.

rsync -av --delete <bron> <bestemming>