Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Ervaringen met KVM switch Ubuntu//Windows computer  (gelezen 642 keer)

[opgelost]Ervaringen met KVM switch Ubuntu//Windows computer
« Gepost op: 2012/11/19, 08:32:30 »
In het verleden heb ik een KVM switch gebruikt om tussen mijn werk-laptop met Windows en mijn prive desktop met Ubuntu te schakelen. Het is al een paar jaar geleden dus dat was Ubuntu 10.04 en XP. Helaas ging dat met die Belkin switch niet altijd even soepel. Vooral Ubuntu gaf nogal wat problemen. Als ik namelijk een langere tijd op de Windows machine gewerkt had reageerde de Ubuntu machine niet meer op toetsenbord en muis bij het omschakelen van de KVM switch.

Ik gebruikte de KVM switch overigens alleen maar voor toetsenbord en muis. De monitor kan ik omschakelen tussen VGA (Windows) en DVI (Ubuntu).

Tegenwoordig zit ik dus met 2 toetsenborden en 2 muizen terwijl de KVM switch op zolder ligt. Niet echt handig. Is het probleem van Ubuntu met simpele KVM switches (polling van de hardware) al opgelost? Of is er een betaalbare KVM switch (<50 euro) op de markt die dat probleem niet heeft?

Synergy is waarschijnlijk geen oplossing, ik mag niets op mijn werk-laptop installeren (geen admin).
« Laatst bewerkt op: 2012/11/21, 21:03:25 door paultje1965 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ervaringen met KVM switch Ubuntu//Windows computer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/19, 09:09:00 »
Ik heb 2 level one kvm's (kvm-0412 4 port ps/2), en geen probleem.
En ik heb 1 newstar kvm, ook geen probleem.

Enigste is dat ubuntu moet opstarten met monitor aan op je ubuntu, anders krijg je verkeerde scherm grootte.

Dat jij problemen hebt kan natuurlijk aanje hardware liggen, probeer je oude kvm nog eens, sommige kabels kunnen problemen geven, probeer dus verschillende kabels.
usb naar ps/2 kan weigeren,(om usb toetsenbord aan te sluiten, of muis),
toetsenbord ps/2 kan weigeren,
laatst een muis gekocht werkte niet, andere goedkope muizen werken gewoon.
Blijkbaar is toch niet alles standaard.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/19, 09:12:34 door jan11000 »

Re: Ervaringen met KVM switch Ubuntu//Windows computer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/19, 10:04:23 »
Ik kan het in ieder geval nog eens proberen. Sinds de laatste keer is ook de hardware van de Linux bak gewijzigd. Wat betreft de monitor, daar zal ik geen problemen mee hebben. Die staat toch niet op de KVM omdat ik graag op de DVI output van mijn Linux bak wil. Het kwaliteitsverschil met VGA is echt opvallend. Mijn KVM switch ondersteund alleen VGA.

Re: Ervaringen met KVM switch Ubuntu//Windows computer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/21, 21:03:08 »
Klopt inderdaad! Ik moest noodgedwongen mijn oude Aten KVM switch van de zolder halen omdat een van de twee toetsenborden het begeven had. Het lijkt op mijn nieuwe systeem met 12.04 wel gewoon te werken. Nog geen last gehad dat het toetsenbord op een gegeven moment niet meer gevonden wordt door het systeem. Heb een dag getest en verschillende keren geschakeld tussen de Windows en de Linux bak.