Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen audio opnemen  (gelezen 329 keer)

Martin Franssen

  • Gast
Kan geen audio opnemen
« Gepost op: 2015/11/19, 20:17:21 »
Hallo allemaal,

Probleem: Ik kan via de microfoon geen  externe geluiden opnemen.
Mijn pc draait onder Xubuntu 12.04

Via Audacity (2.0.5) lukt het niet.
Via PulseAudio lukt al evenmin, bij deze toepassing wellicht de volgende feiten van belang:
Onder tab "opnemen": komt de volgende mededeling te voorschijn: "momenteel neemt geen enkele toepassing audio op¨  (daar was ik al achter, ja)
Onder de tab "invoerapparaten":  "voorste microfoon"   aangeklikt;   als ik dan op het speaker-icoon klik, reageert de volumemeter  op externe geluiden !! 
Om  de geluiden op te kunnen  moet er waarschijnlijk een of andere instelling aangepast worden, maar welke ???

Wie heeft een goede tip voor me ?

Groet,
Martin



Martin Franssen

  • Gast
Re: Kan geen audio opnemen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/21, 00:56:01 »
Hallo,
Ik heb het probleem uiteindelijk toch zelf  kunnen oplossen:
Alsa geinstalleerd, daar de gewenste voorkeuren ingesteld en voilá, het werkt, m.a.w. ik kan externe geluiden weer opnemen via de microfoon.
Groet,
Martin

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Kan geen audio opnemen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/21, 07:59:40 »
Fijn, Martin! Goed gedaan.

Als ik vragen mag - puur uit interesse, wat ga je aan geluid opnemen met je microfoon? Speel je muziek om maar wat te noemen?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Martin Franssen

  • Gast
Re: Kan geen audio opnemen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/30, 19:27:43 »
Excuses voor mijn wel erg late reactie, ik kijk pas nu weer naar dit item, vandaar.

Ik probeer mijn Portugees te verbeteren, daarom neem ik af en toe tekst op, om te horen of het ergens op lijkt.  :)

Martin

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Kan geen audio opnemen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/30, 20:39:38 »
Hoi Martin,

Goed plan! Zo werkt dat.

Ik heb bijles Engels gegeven en zette mijn pupillen gewoon voor de videocamera. Die trokken de eerste keer altijd wit weg, maar ik deed de eerste opnamen, dan de pupil de tweede en dan gingen we vergelijken. Gewoon met open vizier en respect. Dat werkte puik. Vervolgens ging de boel alleen nog maar vooruit.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021