Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: leuke programmatjes  (gelezen 2267 keer)

verbree

  • Gast
leuke programmatjes
« Gepost op: 2007/06/06, 22:05:34 »
ik ben op zoek van naar die echte handige programmas voor feisty fawn.

post maar raak wat jij handig, leuk, noodzaakelijk vind. zeg wel even duidelijk wat het is en wat is er mee kan en waarom je het zo goed leuk ect. vind

nu doe ik toch wel even oproep voor een bepaald soort progrmma  ik zoek een progggie waarmee ik mijn temperaturen van me hardware ect. mee kan checken.

PS: handige tweaks en tutorials zijn ook welkom. 

met vriendelijke groet.
« Laatst bewerkt op: 2020/10/26, 15:43:08 door Ron »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
leuke programmatjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/06, 23:55:28 »
Kijk hier eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3216
Gaat ook over leuke en handige programma's.

leuke programmatjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/07, 11:15:10 »
Citaat van: arie
Citaat van: verbree
ik ben op zoek van naar die echte handige programmas voor feisty fawn.

post maar raak wat jij handig, leuk, noodzaakelijk vind. zeg wel even duidelijk wat het is en wat is er mee kan en waarom je het zo goed leuk ect. vind

nu doe ik toch wel even oproep voor een bepaald soort progrmma  ik zoek een progggie waarmee ik mijn temperaturen van me hardware ect. mee kan checken.

PS: handige tweaks en tutorials zijn ook welkom. 

met vriendelijke groet.
sinds kort gebruik ik muCommander, ljkt op Norton / Midnight / Total Commander.

2 vensters makkelijk om bestanden van de ene map naar de andere te sturen. ik gebruik het hoofdzakelijk om mijn KiSS DP-558 te benaderen via FTP.

tis ook beschikbaar voor Mac OS X en windows
http://www.mucommander.com/
Hoi, ik heb dit programma gedownload en geïnstalleerd met het uitpakprogramma wat automatisch opstart.
Ik kan het helaas nergens een icoontje vinden in de lijst van toepassingen.
Ik heb ook geken op de hardeschijf en vond in de directory usr/share een directory genaamd umcommander, maar ook hier geen opstart-icoon.
In de directory usr/bin staat alleen een verwijzing naar een shellsrcipt, wanneer ik dit aanklik dan wordt er een popup getoond of ik wil uitvoeren in een terminal of gewoon uitvoeren. Klik ik hier op dan gebeurt er dus niks.
Wat doe ik niet goed?

Weet iemand mij te vertellen waar ik het programma kan vinden zodat ik een shortcut icoon kan maken op mijn desktop en het programma gebruiken.
Anders... hoe de-installeer ik het dan? Zodat alle files er ook echt vanaf gaan.

Noud dat is toch weer meer vragen dan ik dacht... is er iemand die een oplossing heeft?

Alvast bedankt. Groetz, Robert
« Laatst bewerkt op: 2020/10/26, 15:43:30 door Ron »
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Pensacola

  • Gast
leuke programmatjes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/07, 11:52:00 »
Als je iets zoekt als midnight commander kan ik Krusader aanraden.

leuke programmatjes
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/07, 12:03:30 »
Bedankt voor het snelle antwoord.

ik ben er nu achter dat ik nog geen java had geïnstalleerd. Het werkt nu wel,
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Dave

  • Lid
leuke programmatjes
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/07, 17:36:14 »
Citaat van: Pensacola
Als je iets zoekt als midnight commander kan ik Krusader aanraden.
eerst maar eens opgezocht wat het is.
bleek voor kde te zijn.

leuke programmatjes
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/07, 17:40:09 »
Citaat van: Dave
Citaat van: Pensacola
Als je iets zoekt als midnight commander kan ik Krusader aanraden.
eerst maar eens opgezocht wat het is.
bleek voor kde te zijn.
Ik heb dat mucommander er maar weer afgehaald, liep steeds vast maar als je echt iets wilt hebben wat redelijk naar behoren werkt en wat je aan je eigen wensen kunt aanpassen dan zal ik je aan kunnen raden om de Gnome Commander te gebruiken welke gewoon via toepassingen instaleren op je pc gezet kan worden. Ik ben er tevreden mee, misschien jij ook wel.
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline tabasco

  • Lid
leuke programmatjes
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/07, 18:52:58 »
Citaat van: verbree
ik ben op zoek van naar die echte handige programmas voor feisty fawn.

post maar raak wat jij handig, leuk, noodzaakelijk vind. zeg wel even duidelijk wat het is en wat is er mee kan en waarom je het zo goed leuk ect. vind

nu doe ik toch wel even oproep voor een bepaald soort progrmma  ik zoek een progggie waarmee ik mijn temperaturen van me hardware ect. mee kan checken.

PS: handige tweaks en tutorials zijn ook welkom.  

met vriendelijke groet.

J verbree,
Ik heb onlangs 'wavemon' geïnstalleerd. Het is een programma dat in de terminal werkt en een uitgebreide informatie geeft over je wifi signaal. Niet van die piepkleine icoontjes met een signaal sterkte maar:Link quality, Signal level, Noise level, Signal-to-Noise-ratio. etc. Zoiets had ik nog niet eerder gevonden. Handig voor mij omdat ik mijn antenne aan het 'tweaken' ben.

Het programma is nog niet 100% af maar werkt al wel voldoende. (Let op dat je o.a. de 'F1' sneltoets in je terminal uitschakelt anders krijg je het helpvenster ipv het wavemon scherm.

tabasco

leuke programmatjes
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/07, 23:47:03 »
Lijkt me slimmer om deze topic verder te bespreken in:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3216

Anders blijven er topics komen over software.

Mee eens of niet?