Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe Programma's te installeren via Terminal Ubuntu 10.04  (gelezen 641 keer)

Offline Emiel1988

  • Lid
Hoe Programma's te installeren via Terminal Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2012/02/24, 14:06:14 »
Goeiendag,

Ik zal mij eerst even voorstellen als nieuweling op dit forum en beginnend ubuntu gebruiker.
Ik ben Emiel Bakker, doe veel met pc's maar werk normaal gesproken alleen maar met windows.
Ik wil mij graag verdiepen in het werken met Ubuntu.

Nu ik ubuntu 10.04 geinstalleerd heb op mijn systeem en dit naar behoren is verlopen stuit ik op een probleem.

Ik wil ivm het willen aanpassen van de schermresolutie e.d. mijn videokaart drivers voor mijn Nvidia GTX 460 installeren.
Nu vond ik hoe ik het moest doen dmv de commands die je moet invoeren in de terminal.
Dit heb ik gedaan maar al voer ik de command uit voor het downloaden/installeren van de driver opend de terminal een grijs scherm met een berg tekst er in.
Onderaan dit scherm staat er <OK> Hier kan ik niet op drukken, nu is mijn vraag hoe doe ik dit?
Ik heb het idee gehad gewoon de terminal wegdrukken en het zal hiermee goed zijn.. maar dat blijkt toch niet het geval.

Wie kan mij helpen?? alvast bedankt.

Re: Hoe Programma's te installeren via Terminal Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/24, 14:10:24 »
Citaat
Onderaan dit scherm staat er <OK> Hier kan ik niet op drukken, nu is mijn vraag hoe doe ik dit?

Alvast welkom op dit forum.
Probeer eens met de Tab-toets als je dat schermpje ziet, dan zou je die OK moeten kunnen activeren en dan op Enter drukken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 14:27:59 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Hoe Programma's te installeren via Terminal Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/24, 14:11:39 »
Kijk ook even op volgende link:

http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

- Roc

Offline Emiel1988

  • Lid
Re: Hoe Programma's te installeren via Terminal Ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/24, 14:46:29 »
Het is gelukt tot zoverren met de tab toets. Maar nog steets niet gereed.

Ik heb mijn installatie gedaan volgens:

http://drivers.downloadatoz.com/tutorial/22525,to-install-nvidia-video-drivers-in-ubuntu-10-04-lucid-lynx.html

Bij stap 2 begrijp ik het niet ik kan de file wel vinden waar ik 'blacklist nouveau' aan moet toevoegen maar waar en hoe? deze stap heb ik dus al overgeslagen.

Deze command heb ik dus geplakt in de terminal:' sudo apt-get install nvidia-current '

Nu krijgen we stap 4: Load the Nvidia kernel module: ' sudo modprobe nvidia-current '
na het invoeren van deze command in de terminal krijg ik als antwoord: Module nvidia_current not found.

Wat is er mis gegaan?

Het gaat trouwens om een Nvidia GTX 460 Kaart.