Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: microfoon werkt niet  (gelezen 1076 keer)

berthold

  • Gast
microfoon werkt niet
« Gepost op: 2007/11/22, 17:11:58 »
Ik heb Kubuntu op mijn Medion PC geinstalleerd en wil nu via Skype communiceren. Maar dat lukt niet, omdat het microfoon niet werkt. Via Windows lukt het wel. Ik heb al AlsaMixer geinstalleerd en zie er bij Line rode punten staan. Ik weet niet wat dat betekend, maar geloof dat er iets mis is. Hoe kan ik het microfoon testen en configureren?

Offline joop905

  • Lid
microfoon werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 17:43:12 »
Line rode punten staan. dat betekend dat het uit staat


daar kan met je muis op klikken


berthold

  • Gast
microfoon werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 18:56:56 »
Mijn Alsa Mixer ziet anders uit en als ik erop klik gebeurd niets. De Alsa Mixer bij mij  heet alsamixergui.

Offline kamelot

  • Lid
microfoon werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/22, 19:17:42 »
Probeer is bij alsa mixer bewerken /voorkeur .
Kijk dan of je  opnamen kan vinden klik deze dan aan ga dan terug en als goed is heb je een tab er bij die heet opname actief gooi daar het volume van ophoog .
Als dit niet werk probeer dan microfoon als die er tussen staat maar bij mij is het opname op me computer.

Sorry te snel geantwoord zie net dat je alsamixergui gebruikt probeer eens de balken van je Capture omhoog te gooien
In alsamixergui
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

kvc4fun

  • Gast
microfoon werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/21, 22:23:42 »
Ik heb hetzelfde probleem met het geluid bij skype. In de alsamixergui staan er twee rode lichtjes boven de microfoon dewelke ik niet weg krijg. Heeft iemand hiervoor reeds de oplossing gevonden?

Daarnaast heb geen skype icoontje meer heb na het minimaliseren in de taakbalk. Wanneer ik skype via de normale weg opnieuw wil opstarten, krijg ik de melding dat deze reeds opgestart is...

iemand reeds een oplossing hiervoor gevonden?