Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.  (gelezen 696 keer)

GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.
« Gepost op: 2011/10/28, 23:11:50 »
Hallo Mensen. ^-^

Ik zit met een vervelend probleem , ik heb net 3 verschillende Linux versies op mijn PC gezet op 1 schijf > 3 Partities. > Ubuntu - Fedora - OpenSUSE
Ze werken allemaal goed maar toch ging er iets fout. , GRUB2 ziet alleen Ubuntu 10.04 .....

Mijn vraag is , wat moet ik doen zodat ze alle 3 gezien worden in GRUB2 , moet ik dan ergens een bestand aanpassen? , en wat moet ik dan toevoegen?

Ik hoor het graag. =D
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 23:15:49 door Mysticmaus »

Offline Wout55

  • Lid
Re: GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 10:16:49 »
Heb je hier:  http://sites.google.com/site/computertip/meervoudigopstartbaar
al gekeken? Ik denk dat je verschillende OS ´n verschillende versies van Grub gebruiken. Dat moet via een update-grub weer te herstellen zijn. Zie de link voor uitleg.

Re: GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 10:24:48 »
Er kan maar 1 Grub de 'baas' zijn van je meervoudig opstartbaar systeem;

Maar inderdaad gewoon sudo update-grub zou de klus moeten klaren.

Let wel op met de updates van ELK systeem; mocht je een update hebben van Grub dien je extra op te letten of je dat wel wilt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 11:40:21 »
Bedankt voor deze tips.

Ik zal er is mee aan de slag gaan.

Maar stel dat je ook een Windows versie ernaast wilt zetten , dan word het moeilijker neem ik aan. :|

Offline koos4401

  • Lid
Re: GRUB2 Boot Menu voor 3 verschillende Linux versies.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 13:54:08 »
Hoewel het in het algemeen slimmer is om met de installatie van Windows te beginnen, kan dat achteraf ook. Installeer windows op een van te voren klaar(=leeg)gemaakte partitie.
Start op. Nu schijn je soms alle andere OSsen op die schijf kwijt te zijn. Start dan  op van de liveCD waarmee je destijds je grub hebt gehaald, en volg de instructies uit die je hier kunt vinden: http://sites.google.com/site/computertip/grub

Neem meteen de site van Pjotr in je favorieten op, je hebt er veel aan!.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523