Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?  (gelezen 1632 keer)

viper-pilot

  • Gast
Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Gepost op: 2009/09/11, 00:40:20 »
Hallo - nieuw op dit forum Nieuwe PC  Dus ook weer installeren Heb altijd een linux distro naast mijn MS gehad vanaf de redhat 5.1
Nu heb ik net even de Ubuntu 9.04  op een cd gezet en wou gaan installeren Nu zie ik dat ie meteen aangeeft waar XP zit en of ik de
vrij ruimte wil gebruiken voor de Ubuntu 9.04, Is het echt zo simpel of zit er een haak ergens ?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/11, 00:44:13 door viper-pilot »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/11, 00:47:01 »
Ubuntu is heel erg eenvoudig.  :)

Kijk voor alle zekerheid ook even op deze pagina:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline joop905

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/11, 00:47:46 »
Welkom,
Ja, zo simpel is het
http://wiki.ubuntu-nl.org/

viper-pilot

  • Gast
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/11, 00:57:04 »
Ubuntu is heel erg eenvoudig.  :)

Kijk voor alle zekerheid ook even op deze pagina:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Ha jij bent snel :-) Had ik al gekeken hoor  ! Wat er alleen "fout" gaat naar mijn simpele redenering
is dat ik in één van de volgende schermen de vraag krijg om te koppelen (?) Je weet wel je bestanden uit XP maar daar staat dat er niets is
Vind ik mal Wat ik mij herinner van een vorige installatie stond daar iig de gebruikers uit XP

Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/11, 01:50:59 »
Hoi viper-pilot,

welkom op het forum !

Dat de gebruikers van XP over genomen zouden worden kan eigenlijk niet.
Het verschil in de structuur is te groot.  Wat wél over genomen wordt
is het startpunt voor de installatie.  Dat vind je in het bootmenu terug,
om XP meteen op te kunnen starten.
Je kunt wél de schijf (partitie ..) van Win.. aankoppelen.  Maar dat ken je
al van ander linuxen.

Verder is het makkelijk.  Tenzij je hebt heel specifieke hardware  :rolleyes:
Maar dan is er nog het forum ...

Succes !

track
« Laatst bewerkt op: 2009/09/11, 01:53:56 door track »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/11, 09:36:55 »
Ubuntu is heel erg eenvoudig.  :)

Kijk voor alle zekerheid ook even op deze pagina:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Ha jij bent snel :-) Had ik al gekeken hoor  ! Wat er alleen "fout" gaat naar mijn simpele redenering
is dat ik in één van de volgende schermen de vraag krijg om te koppelen (?) Je weet wel je bestanden uit XP maar daar staat dat er niets is
Vind ik mal Wat ik mij herinner van een vorige installatie stond daar iig de gebruikers uit XP

Wat ik me bij een van de installaties kon herinneren, was dat ik ook de Windows gebruikers instellingen over kon nemen (achtergrond, firefox profiel, pidgin profiel). Windows draai ik nu niet meer, dus kan niet zeggen of dat nog steeds zo is
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

viper-pilot

  • Gast
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/11, 11:09:03 »
Dag dag - bedankt voor de snelle antwoorden ! Ik ga dit weekend aan de slag en we zien wel.
Mijn laatste distro was een mandrivia Eens kijken of deze geinig is. XP heb ik toch wel een beetje nodig voor mijn winkeltje
Dat werkt allemaal wat soepeler qua lay-out Maar ik heb 100 gb voor de XP en 400 voor de Ubuntu Dus dan kan hij lekker zijn
armpjes uitslaan ;-) nogmaals bedankt en mocht er nog iets zijn dan horen jullie het wel !

Groet

Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/11, 11:36:31 »
... dat ik ook de Windows gebruikers instellingen over kon nemen (achtergrond, firefox profiel, pidgin profiel). Windows draai ik nu niet meer, dus kan niet zeggen of dat nog steeds zo is
Automatisch gaat dat zover ik weet niet.  Je kunt de instellingen van de progjes die op beide systemen aanwezig zijn wél makkelijk handmatig meenemen.  Dat wel.  Want de configuratie- en opslagbestanden zijn er ± uitwisselbaar.

track

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/11, 20:42:33 »
Je weet wel je bestanden uit XP maar daar staat dat er niets is
Vind ik mal Wat ik mij herinner van een vorige installatie stond daar iig de gebruikers uit XP

Al op het driehoekje geklikt wat voor die regel over het 'overnemen van XP-opties' staat? Dan klapt er een lijstje met aanvinkbare opties uit.
Overigens, ik meen ergens gelezen te hebben dat dat overnemen uiteindelijk toch niet gebeurd was, dus dat moest na afloop van de Ubuntu-installatie alsnog handmatig gedaan worden.

viper-pilot

  • Gast
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/11, 22:43:19 »
Nee dat driehoekje geeft niets dusik zal het wel handmatig doen na de installatie
Ook weer niet zo een probleem :-)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 9.04 & Xp zo simpel ?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/11, 22:57:02 »
Mijn laatste distro was een mandrivia
Mandriva gebruik standaard KDE (dacht ik), dan is Kubuntu ook het proberen waard, dan is de overgang niet zo groot :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.