Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vitrual box haalt Hardy onderuit  (gelezen 1430 keer)

vitrual box haalt Hardy onderuit
« Gepost op: 2008/05/16, 12:11:39 »
Gents,

Nou was ik al niet zo tevreden over de stabiliteit van Hardy (Firefox haalt de xserver van hardy regelmatig onderuit), maar wat me zojuist overkwam is toch wel heel merkwaardig.
Ik probeerde via Synaptic virtualbox te installeren en na installatie vroeg Hardy om een reboot.
Daarna begon de ellende, mijn xserver was volledig van slag, nvidia drivers niet meer gevonden etc etc.
Na een reconfigure is dat weer hersteld, maar nu geeft mijn geluidskaart weer aan geen apparaten voor Gstreamer te vinden.
Zelfs conky geeft nu aan dat " attempting to use more CPUs then you have!".

Hardy stabiel, neuh, nog lang niet.
Dit is slechts een waarschuwing voor een ieder die virtualbox wil installeren.

Monk.

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/16, 12:25:41 »
Hmmm, ik heb op mijn HP 530 laptop (met fresh install van Hardy) geen enkel probleem met VirtualBox. Ik draai Windows Vista, Xubuntu, Kubuntu en Fedora 9 op dit moment in een virtual.

Ik heb in ieder geval geen Compiz draaien. Wellicht dat dit bij jou een issue is?
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/16, 12:33:46 »
Ik weet het, het draaide bij mij in het verleden ook vlekkeloos.
Compiz draait bij mij en heb diverse grafische effecten aanstaan omdat mijn GPU het allemaal makkelijk aan kan.
Ik ben vooral verbaasd over het domino effect: er is van alles stukgegaan en heb niet zo'n zin alles te gaan fixen ;)

Monk.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/16, 12:41:56 »
je hebt waarschijnlijk een kernel geïnstalleerd en start daar nu van op, kan je geen andere kernel selecteren?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/16, 13:20:39 »
monk
er zit hier ook van alles niet lekker.
ripperx met lame, 17 nummers rippen===>gaf 17 lameprocessen in mijn sysmonitor...(lekker, maar niet echt===>reboot dus)
waarom installeert hardy die alternatieve java, dat gaat problemen geven wanneer sun java ook wordt geinstalleerd.(?)
evolution weigert de backup over te nemen.

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/16, 13:58:53 »
Hier ook Virtualnox geinstalleerd in Hardy, vanuit synaptic, geen enkel probleem. Ook hier staat compiz aan. Werkt als een trein!
Hopelijk is het allemaal op te lossen!

succes
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/16, 17:01:32 »
@Monkwarrior

Je boot vanaf de verkeerde kernel.
Gewoon die kernel uninstalleren en alleen de Generetic gebruiken.

Dit is dus de reden waarom ik virtualbox uiteindelijk via "Installeren/verwijderen"geinstalleerd heb.

Had het ook getest via synaptic maar je hebt teveel keuze en pakt al snel de verkeerde die weer op zijn beurt allemaal verkeerde dingen meeneemt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D