Ik heb gisteren VirtualBox helemaal opnieuw moeten installeren. Ik had gewoon alles standaard ingesteld, en dus zat heel die boel in mijn home-map. Na een tijdje wilde hij niet meer opstarten: "map full". Een tijd lang heb ik geprobeerd om dat allemaal te verplaatsen en dan symbolische links aan te maken, maar hij kwam er niet uit. dan maar alles eraf gezwierd met gksudo nautilus (en de .Trash van de root leeg maken) Dan alles desinstalleren (volledige verwijdering) via Synaptic. Nog hier en daar wat verborgen bestanden en mappen gewist. Dan weer alles geïnstalleerd vanaf de website van Innotek (de free versie deed het niet) en gelukkig was ik wel zo slim geweest om heel die virtuele disk bij te houden in mijn / map. Dan heb ik bij de instellingen altijd gekozen voor mappen in mijn / map (ook voor snapshots en logboeken en nog iets). Het draait nu weer als een zonnetje
Toch doet het schizofreen aan: elke keer dat ik opstart zegt Windows: "Uw computer loopt mogelijk een beveiligingsrisico (geen Anti-Virus en zo)" Dan heb ik ook nog 85 updates te verwerken gekregen, moest ik Java, Adobe Shockwave en Flash allemaal terug installeren... Ik snap wel waarom, maar vind dat echt "gespleten"...
Verder heb ik er nog niks speciaals op staan: alleen nog maar een tekenprogramma dat overigens perfect onder Linux werkt ook.