Ubuntu NL
Prikbord
Documentatie
Ondersteuning
Richtlijnen
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
De
activerings e-mail
gemist?
Startpagina
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Forum Richtlijnen
Ubuntu Nederlands
>
Algemeen
>
Ubuntu NL
> Topic:
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
Pagina's: [
1
]
2
3
...
5
Omlaag
Print
Auteur
Topic: Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL) (gelezen 8603 keer)
HP
Lid
2008/01/18, 01:44:16
In het kader van het televisie programma "de Club van 100" van de RVU heb ik aangeboden om Lieke uit Deventer/Twello te helpen met het vinden en installeren van een hoop gratis PC's. De insteek van het programma is - zoals je wellicht weet - vrijwillig iets doen voor anderen: een zekere link met Open Source Communities in het algemeen en Ubuntu Linux in het bijzonder is er dus al. Maar er is nog meer: de PC's waaraan ik Lieke wil helpen, zijn bestemd voor een groep mensen uit de hele wereld, nu woonachtig in omgeving Deventer. Ze hebben interesse in computers, maar kunnen geen nieuwe betalen. Het project is inmiddels uitgekozen om uitgezonden te worden op TV in de nieuwe serie die medio maart 2008 aanvangt.
Nu de volgende stap: hoe kom ik aan veel PC's? Daavoor wil ik hierbij de hulp van Ubuntu-NL inroepen. Dus als je nog een PC hebt staan, laat het me weten in een privé bericht met je adres en telefoonnummer in verband met de ophaal-planning. We moeten er minimaal 20 compleet *) zien te krijgen, liefst voor eind januari.
Kortgezegd zal het er op neerkomen dat allereerst de initiatie van het project wordt vastgelegd (hierin wordt ook uitgelegd wat Ubuntu is). Daarna op één dag trekken we filmend Nederland/België door om PC's op te halen bij ons Ubunteros! Het zou mooi zijn als je er zelf al Ubuntu 7.10 werkend op hebt gezet, maar dat hoeft niet per se. De monitor inpakken in een doos is wel fijn ivm transport. De PC's zullen kort opgeslagen en 'geassembleerd' worden in de garage van Matthijs ten Kate te Hilversum. Tenslotte, het slot van de uitzending zal opgenomen worden op een andere dag, de dag waarop de computers van Hilversum naar Deventer worden gebracht en ik ze met Lieke overhandig aan de dames voor wie ze bestemd zijn.
Alvast bedankt voor je hulp!
groeten,
Henk-Peter Koster
*) compleet is naar eigen inzicht uiteraard, maar als richtlijn kan ik aangeven dat er netsnoeren bij moeten zitten, muis, toetsenbord, monitor, CD-brander en minimaal 256MB RAM, 9GB HDD; processor kan ik moeilijk exact aangeven, hangt er een beetje vanaf - ik heb bijv. ooit een goed systeem gebouwd met P2-350 maar een P3-650 bleek zeer traag vanwege een matig moederbord...
groeten,
HP
adviesje nodig?
bartek
Lid
Antwoord #1,
2008/01/18, 09:11:34
Het zou helemaal geweldig zijn moest dit TV-programma melden dat er op die pc's Ubuntu staat.
Mooie publiciteit. Wie heeft er een paar oude pc's staan?
| Deliberando saepe perit occasio |
"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"
laacque
Lid
Antwoord #2,
2008/01/18, 09:21:29
Ha, wat een leuk initiatief! Heb zelf niks staan maar ik mail t ff rond. Die PC's zouden er wel moeten zijn. Heb je eraan gedacht wat grotere scholen aan te schrijven? Die vervangen eens in de zoveel tijd hun hele spul. Je moet maar net geluk hebben.
Succes ermee.
Als je in de breedte groeit,
||
groei je dan ook in de diepte?
KenSentMe
Lid
Antwoord #3,
2008/01/18, 09:29:01
Ik heb in ieder geval nog wel een systeem staan. Op de basisschool van mijn vriendin worden de pc's ook nog opgeruimd, maar die vragen 25 euro per systeem ervoor. Ik kan ze vragen een donatie te doen.
wutnubu
Lid
Antwoord #4,
2008/01/18, 09:49:15
@kensentme, heb jij een vriendin die op de basisschool zit......
Ik heb er nog één compleet en één zonder scherm.
Groet
wutnubu
Lid
Antwoord #5,
2008/01/18, 09:53:40
fff gebeld, de school van mijn dochter (basisschool) krijgt allemaal nieuwe pjoeters.
Er staan er dus een stuk of tien die volgende week beschikbaar komen, inclusief beeldschermen, toetsenborden etc.
Allemaal minimaal pentium IV.
Groet
KenSentMe
Lid
Antwoord #6,
2008/01/18, 10:04:49
Citaat van: w.hellinga
@kensentme, heb jij een vriendin die op de basisschool zit......
Ik heb er nog één compleet en één zonder scherm.
Groet
Ze heeft een paar jaar over gedaan
HP
Lid
Antwoord #7,
2008/01/18, 13:17:11
Ik zie nu dat ik niet kan antwoorden op mailtjes die via de mailer worden verzonden: als je me prive wilt mailen kan dat naar h.p.koster # xs4all punt nl
Het ziet er goed uit en bedankt forumbeheer voor het vastzetten van het bericht!
groeten,
HP
adviesje nodig?
laacque
Lid
Antwoord #8,
2008/01/18, 17:45:48
Sommige mensen kun je niet antwoorden door op reply te drukken ivm hun privacy.
Je kunt ze wel mailen door gewoon op email te drukken onder hun avatar.
Als je in de breedte groeit,
||
groei je dan ook in de diepte?
Catharina
Lid
Antwoord #9,
2008/01/18, 18:43:43
Mooie actie; heb ruimtegebrek en ook niks meer staan en dus maar een oproepje op mijn weblog gezet.
Succes!
Catharina
http://www.kletskous.com
KenSentMe
Lid
Antwoord #10,
2008/01/18, 18:48:19
Het is vrijwel zeker dat er ook een aantal pc's van de basisschool waar mijn vriendin werkt (@w.hellinga, zo goed :p ) beschikbaar komen. Dat zijn er maximaal twaalf. Overigens is de hele onderwijsorganisatie haar systemen aan het vervangen, kunnen jullie er nog meer gebruiken, of is 20 het maximum?
HP
Lid
Antwoord #11,
2008/01/18, 22:57:31
Citaat van: KenSentMe
Het is vrijwel zeker dat er ook een aantal pc's van de basisschool waar mijn vriendin werkt (@w.hellinga, zo goed :p ) beschikbaar komen. Dat zijn er maximaal twaalf. Overigens is de hele onderwijsorganisatie haar systemen aan het vervangen, kunnen jullie er nog meer gebruiken, of is 20 het maximum?
20 is het _minimum_ voor het project van Lieke. Dus..... :-)
groeten,
HP
adviesje nodig?
KenSentMe
Lid
Antwoord #12,
2008/01/19, 12:41:11
Citaat van: HP
Citaat van: KenSentMe
20 is het _minimum_ voor het project van Lieke. Dus..... :-)
Ik heb het doorgegeven. De pc's worden rond de krokusvakantie (in het zuiden van 4 tot 8 februari) vervangen. Dus vanaf die tijd zijn ze waarschijnlijk beschikbaar.
monomelodies
Lid
Antwoord #13,
2008/01/24, 21:08:47
Geen PC over, wel toevallig 2 verder nog prima werkende 15(dacht ik) inch CRT schermen. Dusss, misschien dat we die kunnen combineren met een monitorloze PC?
Ik wilde ze trouwens binnenkort naar de stort brengen, dus kom maar halen :-)
HP
Lid
Antwoord #14,
2008/01/25, 00:34:45
Iedereen die tot nu toe geholpen cq. gereageerd heeft: bedankt voor je inzet en met name Willem Hellinga voor zijn prima donatie waarover men tijdens de uitzending begin maart (hopelijk) meer zal zien! Bravo. Ook Lieke heeft vandaag al zeer enthousiast gereageerd en een buiging naar ons Ubunteros gemaakt.
Meteen een algemeen berichtje voor iedereen van wie ik bericht heb ontvangen: ik heb jullie teruggemaild maar van sommigen hoor ik nu niets meer helaas.... gaat het goed met PC's regelen? Laat wat van je horen op h.p.koster at xs4all punt nl Qua aanbod zitten we al wel aan de 20 PC's, maar het mogen er altijd meer worden, ook voor Lieke. En er zijn inmiddels ook wat andere mensen van de club die zich gemeld hebben voor een Ubuntu PC, dus we blijven doorzoeken, toch?
suc7,
HP alias "Peter K."
groeten,
HP
adviesje nodig?
Pagina's: [
1
]
2
3
...
5
Print
Ubuntu Nederlands
>
Algemeen
>
Ubuntu NL
> Topic:
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Ondersteuning
-----------------------------
=> Installatie
=> Software en configuratie
=> Hardware en drivers
=> Internet en draadloos
=> Server en netwerk
=> Games
=> Programmeren