Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon en Linux  (gelezen 1421 keer)

Offline Math.

  • Lid
Canon en Linux
« Gepost op: 2007/03/13, 17:23:43 »
Ik had al, voordat ik met Linux begon een Canon printer(iP2200) en een Canon scanner(lide35) aangeschaft, wat niet echt de beste keuze bleek te zijn i.v.m. drivers.
Maar goed, dan probeer ik wel de drivers in WindowsXP in VMware te installeren dacht ik... maar dit wilde dus helaas niet werken.
Ik ben maar weer is naar de Canon-site gegaan en ik kon het haast niet geloven, ineens waren er wel drivers voor Linux! Dat moest dan in de afgelopen 2maanden zijn gebeurd, want zo lang geleden had ik hier nog niet voor gekeken.

Anyways, ze hadden alleen een (binary)driver voor m'n Canon iP2200 printer, maar helaas (nog?)geen driver voor m'n Canon Lide35 scanner.
De handleiding voor die iP2200 was wel voor Suse/Fedora geschreven en de files waren ook .rpm files, maar deze heb ik via alien om kunnen zetten naar .deb files.
De .deb files geïnstalleerd met:sudo dpkg -i cnijfilter-common_2.60-2_i386.deb & sudo dpkg -i cnijfilter-ip2200_2.60-2_i386.debVervolgens probeer ik deze driver terug te vinden bij het installeren van m'n printer, maar zag hem er dus niet tussen staan. :/ Ik zag wel ineens de iP2000 tussen alle drivers staan, wat er denk ik met de nieuwe Ubuntu Feisty bijgekomen is.
Aangezien ik al gelezen heb dat de iP2000 drivers met de iP2220 zouden moeten werken, heb ik deze dan maar genomen.

Maar goed, mijn vraag is nu: waarom zie ik die iP2200 er niet tussen staan?
En nu ik die iP2000 heb ingesteld lukt het me nog niet om af te drukken. Als ik op [Print Test Page] druk, zegt ie: Submitted, test page submitted as job 1, maar er gebeurd vervolgens niks... waar moet ik nu precies zijn?