Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Fantastisch kleine schijfjes, maar ze kosten wel evenveel als een gewone van 500GB 
Snobke schreef:
Ik weet niet waarom, maar ik zou nooit een Mac kopen. Ik denk dat dat is omdat ik bang ben iets nieuws te proberen wat geld kost. Linux is anders, dat is gratis.
PS: zo'n netwerkkaartje heb ik ook nog liggen, maar ik gebruik het niet
Op een Mac mag je ook véél proberen hoor snobke, ik ga wel als ik mijn toetsen bord heb vervangen er Ubuntu op draaien. Windows kan wel. Maar die mot ik nie jong, weet wel wat ik beter vind.
Fred
Ja, maar wat ik bedoelde is dat je een Mac eerst moet aankopen, zoals je met een pc doet. Ik ben bang dat een Mac me niet zal bevallen, en dat het dus weggegooid geld is.
Tegenover Linux, dat kan je makkelijk eens testen, want het is toch gratis te downloaden 
En spijtig genoeg blijft mijn hoofdsysteem ook nog altijd Windows draaien...
Snobke schreef:
Ja, maar wat ik bedoelde is dat je een Mac eerst moet aankopen, zoals je met een pc doet. Ik ben bang dat een Mac me niet zal bevallen, en dat het dus weggegooid geld is.
Tegenover Linux, dat kan je makkelijk eens testen, want het is toch gratis te downloaden
En spijtig genoeg blijft mijn hoofdsysteem ook nog altijd Windows draaien...
Ja dat begrijp ik, maar als je een IMac aanschaft is die zo wie zo leeg, het stuurprogramma zit erbij. Je kan dit installen of niet. Doe je dit ,dan heb je toch al een volwaardig systeem, een Office zit erop als trial... Doch kost bij aankoop zo'n 98 euros, goedkoper dan Office van Micro$.
Ik denk er het volgende over, maar dat is wel mijn eigen opinie...
- ONEVENAARD beeld...
- Internet, geen probleem...
- Mail en browser doen het goed, de browser, Safari kan beter...
- Fotos, games " VEEL als freeware op de downloadsite van Mac" en verder al wat je droomt zit er ongeveer wel standaard in...
- IWorks, Office dus is wel genoeg uitgebreid, spijtig van de rekenbladen, zitten er niet bij, en dit vindt ik lullig...
- Crasht zelden of nooit... EN, je kan herinstallen zonder de overbodige telefoontjes eraan verbonden...
- Virusvrij, denk ik toch, doch virusscanner beshikbaar in de downloads...
- En nog teveel om hier op te sommen.
NADEEL : De prijs toch wel, is niet goedkoop.
Heb je een Mac, dan is windoos wel niet meer nodig, je kan zeker zonder.
En heb je zin, dan installeer je er Ubuntu of Kubuntu op, gaat zeker met de Feisty, maar je hebt wel een ander toetsenbord nodig als je een I-Mac Intel Core Duo - Tiger aanschaft. Reden , het nummerieke toetsenbord werkt niet en het apestaartje staat niet op dezelfde plaats als bij een gewoon Azerty toetsenbord.
Kijk Snobke, het is allemaal een kwestie van, punt 1 : prijs, smaak, en wat wil ik van mijn machine, heb ik veel bureelwerk, doe ik zaken of kan ik gewoon deze machine gebruiken voor Mail, internet en games. Voor zakelijk gebruik is de Mac wel een goed machien, mits een meer uitgebreide Office, bestaat wel, doch kost iets meer.
Nog een nadeel, ze zijn terug in prijs omhoog gegaan heb ik gehoord. Dan zou ik toch ook mijn bedenkingen hebben, en wel een andere pc aanschaffen dan een Mac. Er zijn volgens mij zaken die voorrang genieten.
Als het dit tenminste is wat je bedoelde.
Als laatste, ik ben van plan Kubuntu op de IMac te gaan draaien als ik niet meet teken.
Groetjes,
Freddy
Inderdaad. Het probleem is ook bij mij dat ik wel een redelijk fanatiek gamer ben (wil zijn, want daarom koop ik een nieuwe pc in augustus-september. Deze kan niet meer mee). Maar buiten World of Warcraft, wat ik nu ook speel, zijn er weinig games die ook voor Macs geschikt zijn. Dat komt ook weer door de monopoliepositie van Microsoft, natuurlijk. Age of Empires 3 is gemaakt door ome Bill zelf, die gaat het niet echt compatibel maken met Mac.
Ook voor mijn school ben ik nog steeds gebonden aan Windows. Ik volg Informaticabeheer en leer o.a. werken met Visual Basic, Photoshop, Dreamweaver, Flash, ...
Ik zou wel willen overschakelen naar Mac, maar zoals gezegd blijft mijn hoofdcomputer een pc met Windows. Als je dan een Mac moet kopen om alleen te proberen, is dat in mijn opinie weggegooid geld.
Maar gelukkig is er in mijn leven nog plaats voor Ubuntu, dat is toch ook al heel wat 
Snobke schreef:
Ik zou wel willen overschakelen naar Mac, maar zoals gezegd blijft mijn hoofdcomputer een pc met Windows. Als je dan een Mac moet kopen om alleen te proberen, is dat in mijn opinie weggegooid geld.
ik heb vorig jaar oktober een 2e hands iMac G3 400 gekocht voor 100 euro, inxcl Mac OS X 10.2. hieronder een link naar het model.
heb er wel 10.4 opgezet, en binnenkort gaat er meer geheugen en een grotere harde schijf in
http://www.lowendmac.com/imacs/dvse.shtml
Snobke schreef:
Inderdaad. Het probleem is ook bij mij dat ik wel een redelijk fanatiek gamer ben (wil zijn, want daarom koop ik een nieuwe pc in augustus-september. Deze kan niet meer mee). Maar buiten World of Warcraft, wat ik nu ook speel, zijn er weinig games die ook voor Macs geschikt zijn. Dat komt ook weer door de monopoliepositie van Microsoft, natuurlijk. Age of Empires 3 is gemaakt door ome Bill zelf, die gaat het niet echt compatibel maken met Mac.
Ook voor mijn school ben ik nog steeds gebonden aan Windows. Ik volg Informaticabeheer en leer o.a. werken met Visual Basic, Photoshop, Dreamweaver, Flash, ...
Maar gelukkig is er in mijn leven nog plaats voor Ubuntu, dat is toch ook al heel wat
Dat is een zaak die zeker is. En inderdaad als je een nieuwe Mac moet kopen, om juist effekes te proberen... Yep, weggegooid geld.
arie schreef:
Snobke schreef:
ik heb vorig jaar oktober een 2e hands iMac G3 400 gekocht voor 100 euro, inxcl Mac OS X 10.2. hieronder een link naar het model.
heb er wel 10.4 opgezet, en binnenkort gaat er meer geheugen en een grotere harde schijf in
http://www.lowendmac.com/imacs/dvse.shtml
Wel toffe machines hé. En goed.
Mijn laatste aanwinst: een nieuw toetsenbord want de mijne was versleten en moeder mocht het ni weten.
Mijn laatste aanwinst is een nieuwe laptop: Dell inspiron 1501. Prima systeem, zeker voor Ubuntu.
Er is zelfs een fanaticus die zijn ervaringen bijhoudt over deze laptop met Ubuntu en die howto's schrijft, errug handig!
http://ubuntu1501.blogspot.com/
Trouwens, is er nog iemand die een Ubuntu-desktop computer wil kopen, misschien als testbak ofzo
1,7ghz, 256 ram, 20gig, cdschrijfer/dvdlezer, lan, 2usb voor en 2 achter laat het me maar even weten sanderveeke@hotmail.com. voor 50 euri mag je hem komen halen
SandervdV schreef:
Mijn laatste aanwinst is een nieuwe laptop: Dell inspiron 1501. Prima systeem, zeker voor Ubuntu.
Er is zelfs een fanaticus die zijn ervaringen bijhoudt over deze laptop met Ubuntu en die howto's schrijft, errug handig!
Trouwens, is er nog iemand die een Ubuntu-desktop computer wil kopen, misschien als testbak ofzo1,7ghz, 256 ram, 20gig, cdschrijfer/dvdlezer, lan, 2usb voor en 2 achter laat het me maar even weten sanderveeke@hotmail.com. voor 50 euri mag je hem komen halen
Leuk systeem heeft meer rekenkracht dan de mijne ma voor de rest doet em onder, btw de mijne daar bedoel ik mee de pc die ik nu gebruik als zijnde mijn vaste werkpc.
SandervdV schreef:
Trouwens, is er nog iemand die een Ubuntu-desktop computer wil kopen, misschien als testbak ofzo1,7ghz, 256 ram, 20gig, cdschrijfer/dvdlezer, lan, 2usb voor en 2 achter laat het me maar even weten sanderveeke@hotmail.com. voor 50 euri mag je hem komen halen
Mailtje is onderweg...
Heb een nieuwe fototoestel gekocht:

Om een foto indruk te krijgen:
Klik hier om er heen te gaan
Om een review te lezen klik hier
Laatst bewerkt door thijssie (26-05-2007 16:39:46)
Digitale camera van Kodak met printfunctie en video met geluid functie. Kleinkinderen en onze natuurwandelingen fotograferen.
EN, de pc voor Monique, maar dat wisten jullie al. En gisteren naar Ikea om wijnglazen en allerlei moderne snufjes voor de keuken... met andere woorden, de geldbeugel is weer lichter geworden, maar goed besteed. Sparen doen we zo wie zo maar mondjemaat. We zeggen altijd, na ons halen ze de ladder op.
Slechter nieuws... Ze hebben op mijn VW gereden, geschonden, zonde, zijn weggereden zonder iets na te laten, dat is pas zonde van het geld die je eraan moet uitgeven. SNIK...SNIK... mijn VW'ken.
Freddy
Vorige week:
1x Western Digital HDD 320 Gb Sata
2x Corsair mem 1024 mb pc6400
en dinsdag koop ik nog een Medion 19" Widescreen TFT scherm 
Laatst bewerkt door Pensacola (27-05-2007 10:59:04)
Route 66 Mobile 7 Kit (software en GPS module) voor SymbianOS. Voor de prijs van Route 66 2005 Benelux op de kop getikt, nieuw, in de winkel! 
Ik heb laatst deze muis gekocht. Moet zeggen dat hij zeer goed bevalt, en lekker in de hand ligt.
Ook de knopjes op de zijkant zijn fijn voor het internetten. 
Laatst bewerkt door Cobuntu (27-05-2007 12:06:53)
Een gameboy micro 

enanoe schreef:
Een gameboy micro
http://www.geekblue.net/images/Gaming/gameboy_micro.jpg
Leuk
Waar haal je die vandaan?
Wow... die is klein. Is dat nog een beetje spelen op zo'n ini-mini schermpje?
Cobuntu schreef:
enanoe schreef:
Een gameboy micro
http://www.geekblue.net/images/Gaming/gameboy_micro.jpgLeuk
![]()
Waar haal je die vandaan?
Intertoys.
Ja, dat schermpje is inderdaad wel heel erg klein. Maar als je er maar veel plezier van hebt 
Heb onlangs een nieuwe lens, Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO gekocht.
Nu hoef ik alleen nog body te kopen. Het wordt misschien Canon EOS 30D of Canon EOS 400D.
Laatst bewerkt door nor (02-06-2007 12:57:49)
nor schreef:
Heb onlangs een nieuwe lens, Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO gekocht.
http://www.dpreview.com/news/0409/sigma2470mm.jpg
Nu hoef ik alleen nog body te kopen. Het wordt misschien Canon EOS 30D of Canon EOS 400D.
Lees ik het nou goed, je hebt wel al de lens maar nog niet de camera :|
Maar het is een mooie lens, gemiddeld een 7 zag ik 
Laatst bewerkt door thijssie (02-06-2007 13:44:15)
Gisteren deze gekocht:
Acer AL1916 19" TFT scherm
Laatst bewerkt door Pensacola (02-06-2007 16:02:48)
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008