Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
leoquant schreef:
wel nee, die link laat geweldige schoenen zien, in Edgy-firefox.
Hier op de klaptop ook Edgy met FF. Geen schoen te zien, doorklikken op de collectie is onmogelijk.
Linksonder op de webstek: Requisiti minimi: Windows 2000, Internet Explorer 5.5..........
Die Italianen toch. Gelukkig hebben ze van schoenen meer verstand.
Geef mij trouwens maar Van Bommel brogues... Overigens alleen wanneer ik er echt chic uit wil zien. Normaliter zijn ouwe Reebok sportschoenen goed genoeg. In mijn studententijd was het trouwens in, om op volledig afgetrapte Van Bommel brogues rond te lopen. In spijkerbroek!
Ik hou het gewoon simpelweg bij Puma en Timberland 
*stampt topic omhoog*
Mijn twee nieuwe aanwinsten (sinds vandaag) zijn een externe harde schijf van 500 GB, zodat ik nu eindelijk 40GB kan vrijmaken voor Ubuntu op mijn interne schijf, en een nieuw toetsenbord: de Logitech Ultra-X. Ik had voordien al aan RR1991 gevraagd of dat lekker typte. RR1991 vond dit een fantastisch bordje, en nu kan ik zelf niks anders dan daarmee instemmen
Wat typt dat zacht en gezellig 
Harde schijf:
Western Digital Elements
500 GB
7200 rpm
480Mbit per seconde
Sterke aluminium behuizing 
140 euro
Toetsenbord:
Logitech Ultra-X
iets andere uitvoering dan die van RR1991, waarom weet ik niet
Flat-toetsen
Knopjes voor (Windows
) Media Player, e-mail, internet, favorieten, ...
25 euro
Laatst bewerkt door Snobke (21-04-2007 16:58:36)
Snobke: dat "Media" knopje kan je wel configureren om Amarok ofzo op te starten, hoor
Ik heb ook zo'n toetsenbord.
Mijn nieuwste aanwinst is gewoon een nieuwe draadloze PCMCIA netwerkkaart voor m'n laptopje, omdat die andere (Texas Instruments; acx111; US Robotics 5014) het heeft begeven.
Ik heb gezocht in meerdere winkels en in de 2 van de 3 grote computerwinkels in de buurt verkochten ze enkel kaartjes die gebaseerd waren op de Broadcom chipset, en die werkt niet echt supergoed met linux, maar jammer genoeg krijgen de winkels dat van 1 grote leverancier, heb ik mij laten vertellen door 1 van die computerwinkels. Gelukkig had 1 van de grote computerwinkels wel meerdere types om uit te kiezen, en daar zat er eentje tussen met een Atheros chipset. Een D-Link DWL-G650 (Let op: DWL-G650+ is iets helemaal anders!) en die heb ik er nu inzitten. Werkt prima, incl. WPA-PSK en network-manager. Alleen de verbindingskwaliteit wordt verkeerd aangeduid (lijkt laag, maar is in werkelijkheid wel hoog). Maar dat is een bekend probleem met de Atheros driver. Dat probleempje zit ergens in het binaire gedeelte van de driver (binary HAL) heb ik me laten wijsmaken.
Maar in werkelijkheid is de kwaliteit beter dan de vorige kaart. Kaart werkt zonder problemen.
Geen nieuwe aanwinst voor de pc maar wel 10 nieuwe dvds voor euro per stuk bij de blokker hahahaha.

Samsung SyncMaster 226BW
besteld.. is verdomme overal in nederland uitverkocht 
en me monitor is kapot 
bartek schreef:
Vandaag in Maastricht schoenen gekocht van dit merk:
http://www.gommus.it/menucollection.asp
@ Aline: De meeste die ik ken hebben er 2 jaar over moeten doen voor ze Windows begrepen (Ja ik hoor u denken ... Belgen hé ...), Linux heeft hier nog steeds de naam voor nerds te zijn. (Hoewel dat de laatste 2 jaar niet meer zo is) Vandaar dat mensen 't zelfs niet willen proberen.
Al moet ik zeggen dat ik er toch reeds 8 heb overtuigd.
Hoe haal je het in jouw hoofd Bartek: Italiaanse schoenen kopen in Nederland 
Nooit gehoord van deze:
http://www.ambiorix.be/index2.htm
Kwaliteit heeft wel zijn prijs....
Ken geen prijzen van jouw merk hier, dat moet ik wel zeggen.
Mensen vergeten soms hun voeten, zeg maar: "Ze vegen er hun voeten aan" 
Vanaf mijn 13 de jaar heb ik nooit een ander merk in huis gehad.
Dan had jij op je 13 jaar een rijke mama en papa, Ambiorix amai 
Snobke schreef:
Dan had jij op je 13 jaar een rijke mama en papa, Ambiorix amai
Rijk waren ze niet.
We hadden genoeg 
Die schoenen moesten wel lang meegaan hoor Snobke.
@Theokus:
Heb je versie 7.04 Feisty Fawn al geprobeerd? Waarschijnlijk heb je daarmee geen Linuxproblemen meer.
Mjah, voorlopig nog geen aankopen, maar 'k zou deze zomer wel eens kijken voor een externe harde schijf (320GB voor minder dan € 100!), en ergens een PIII of PIV van Ebay, voor een degelijke server :-p
@ Mathias: als je iets meer bijlegt heb je 500GB, zeker het extraatje waard! Voor 40 euro meer kon ik de capaciteit verdubbelen! (100 euro voor 250GB)
Nieuwe aanwinst: mijn vader heeft m'n cadeau gekocht voor mijn 18e verjaardag
een Festina horloge 
Een leenkabel (UTP), omdat m'n Dlan kapot is 
Een Cat e5 netwerkkabel om de externe backup schijf in de kelder aan te sluiten op de router 
Mijn laatste aanwinst is een dell latitude d420, gister op werk gehad. Even een paar collega's verbaasd over hoe snel Ubuntu in te zetten is:
- Installeren -- 20 minuten
- rsync -ap meteor:/home/dennis /home -- 10 minuten
Klaar 
Nu net: een DVD-brander van Samsung gaan kopen
35 euro, leest en schrijft alles behalve Blu Ray en HD DVD, maar dat moet niet. Geen Lightscribe.
Mijn nieuwste aanwinst is een camper. Is ook onze enige auto. Wat ben ik er blij mee. Zal nu wel wat vaker fietsen.
Nieuwe potloden, Conté... Zal ze wel niet meer opwerken. Om mooie dames zoals Aline op papier te vereeuwigen... 
Laatst bewerkt door Artfreddy (20-05-2007 09:43:03)
euh.. tja voor mijn servertje een 3com 10/100mpbs netwerkaartje.
Ik weet niet, maar ben gewoon een trouwe 3com fan, alleen hij was wel tweede-hands omdat mij 45euro iets te veel is...... eigelijk zou ik alles 3com willen hebben,
3com router, 3com switch, 3com modem, en natuurlijk allemaal gigabit 
Laatst bewerkt door mcdesign (20-05-2007 12:05:16)

Khad al eerder in dit topic gepost over aanschaf van un Powermac G4 (AGP Graphics),
maar ik heb, ondertussen een week geleden, weer een andere gekocht!
Namelijk een PowerMac G4 Quicksilver.
Specificaties:
PowerMac G4 867 MHz Quicksilver (geen 2002 maar van najaar 2001)
869 MB SDRAM
53 GB Hardeschijf (40+13)
CD-RW SONY CRX155E
Nvidia GeForce2 MX 32 MB (ADC en VGA aansluiting)
Ik kon het niet laten, twas een koopje, €150,-
En ik kan zeggen, tis een errug fijn, vlot, en mooi ding!
Ik draai er overigens OS X op.
Laatst bewerkt door CORVUS_CORAX (20-05-2007 12:25:06)
Ik weet niet waarom, maar ik zou nooit een Mac kopen. Ik denk dat dat is omdat ik bang ben iets nieuws te proberen wat geld kost. Linux is anders, dat is gratis.
PS: zo'n netwerkkaartje heb ik ook nog liggen, maar ik gebruik het niet 
RR1991 schreef:
Euhh.. een tomos a3 s25
kan ubuntu op een dell'orto 15mm lopen?![]()
Whahaha wat grappig! Ik heb een maand geleden ook een Tomos gehaald!!
Alleen dan een a3 d eentje dus met een geel plaatje...rijd ongeveer 50 Km p/u
Lachuh ding hoor, kheb het aangeschaft, omdat het gewoon een gunstig goedkoop vlot vervoermiddel is voor naar mn werk.
dat ding rijdt 1 op 50!
Een telefoontje van Philips VOIP841 voor te Skypen en vaste telefonie, deze moet gewoon op de router worden aangesloten en je PC hoeft dus niet op te staan, dus ook OS onafhankelijk
:
en een Western Digital harde schijf van 160Gb:
Laatst bewerkt door asilnevs (20-05-2007 13:45:30)
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008