Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ActiveX installeren  (gelezen 5467 keer)

Offline gercokees

  • Lid
ActiveX installeren
« Gepost op: 2006/12/02, 11:23:50 »
Hoi
Voor een een of ander Hema fotobewerkingsprogramma heb ik activeX nodig. Ik heb net Wine geinstalleerd, en probeer dat programma te draaien, maar dan verschijnt de vraag of ik Mozilla ActiveX wil installeren. Ik antwoord Ja, maar dan gebeurt er niets...
Help...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ActiveX installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/02, 11:26:56 »
ActiveX is

Offline gercokees

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/02, 11:30:53 »
Ehh, vrouwlief wil graag bij de hema haar foto's nabestellen. De hema levert daarvoor een programmaatje waarmee je fotoalbums kan samenstellen. Dus tja, ik wil het toch wel graag gebruiken ja...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Soul-Sing

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/02, 11:38:15 »
Citaat van: gercokees
Ehh, vrouwlief wil graag bij de hema haar foto's nabestellen. De hema levert daarvoor een programmaatje waarmee je fotoalbums kan samenstellen. Dus tja, ik wil het toch wel graag gebruiken ja...
gaat dat prog. via een browser?

Offline gercokees

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/02, 11:42:36 »
Volgens mij gedeeltelijk. Eerst stel je je album samen, daarna upload je die naar de hema-server. Dat laatste zal wel via de browser gaan...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline siegi

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/02, 11:48:21 »
IE4Linux meschien?
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page
En stuur aub ineens een mail naar hema voor hun non open systeem om foto's te uploaden ik ben zeker dat er andere manieren bestaan die onder elk besturingsysteem zonder probs werken.

Offline gercokees

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/03, 13:19:44 »
Ja, maar nu werkt het nog steeds niet...
Inmiddels heb ik IE4linux geinstalleerd. Ging perfect trouwens, en dan nog eens dat Hema-progje geprobeerd.
Dan krijg ik nog steeds de melding:
"Deze applicatie heeft en ActivX browserobject nodig maar de Mozilla ActiveX control is niet geinstalleerd. Wilt u deze downloaden en installeren?" Klik ik dan op "Ja" dan krijg ik een voortgangsbalkje met: "De Mozilla ActiveX control wordt gedownload.... source.winehq.org" En verder nix... De voortgangsbalk groeit niet ... kortom.. helemaal nix.
Wat nu?
Groet,
Gerco-Kees
<><

ActiveX installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/03, 13:48:46 »
Probeer deze add-on voor Firefox eens:
https://addons.mozilla.org/firefox/1879/

Offline siegi

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/03, 15:21:00 »
ie4linux is een pakketje om internet explorer op linux te installeren dan moet je natuurlijk je hema dingen wel doen met die juist geinstalleerde internet explorer normaal is er toch een icoon op je desktop bijgekomen.

Offline db

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/04, 19:36:10 »
gercokees schreef:

Ehh, vrouwlief wil graag bij de hema haar foto's nabestellen. De hema levert daarvoor een programmaatje waarmee je fotoalbums kan samenstellen. Dus tja, ik wil het toch wel graag gebruiken ja...

Als ik je een tip kan geven;

http://www.foto.com/nederland/default.asp

Is goedkoper dan hema - goed van kwaliteit - en je hebt geen activex nodig.  Je kan op verschillende manieren uploaden.  Je hebt wel java nodig.

Offline Soul-Sing

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/20, 12:05:17 »
net via firefox 1508 versie bij de hema foto's besteld. geen problemen. vlekkeloos. ik draai DAPPER. :D
ik heb daarvoor geen prog. geinstalled. niet nodig om foto's te bestellen...( ik heb dus niet gekozen een webalbum samen te stellen)

Offline gercokees

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/21, 12:26:55 »
Leoquant,
Maar heb je wel geprobeerd om een foto-album samen te stellen? Daarvoor moet je wel software downloaden, en dan kun je een fotoalbum maken met een leuk ringbandje en dan krijg je dus een kompleet fotoalbum. Hoef je ook geen fotos meer in te plakken. Maar dan moet die software dus wel werken.... Mij is het nog niet gelukt, ik heb wel een mailtje naar de hema gestuurd met de vraag wanneer de software uitkomt die *geen* gebruik maakt van ActiveX, omdat ActiveX nogal een veiligheidsrisico vormt. De Hema komt daar nog op terug hebben ze me beloofd...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Soul-Sing

  • Lid
ActiveX installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/21, 12:31:14 »
nee, idd ik heb dus niet gekozen een webalbum samen te stellen zoals ik al stelde. daar zal het waarschijnlijk  "fout" gaan. goed dat het ff meldt aan de hema.