Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zeeziek door Beryl  (gelezen 2345 keer)

jorgxus

• Gast
zeeziek door Beryl
« Gepost op: 2006/10/29, 13:10:34 »
Beryl is in een woord fantasctisch, maar die zeeziekmakende golvende menu's zijn wel vervelend, hoe kan ik dit aanpasse zodat het effect minder storend is ?

(ps: ik heb het niet over de elastische schermen, maar wel over de golvende menus)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
zeeziek door Beryl
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/29, 13:25:18 »
Ik heb Beryl nog niet op Edgy staan, maar in Dapper kon ik ergens in Systeem ->(voorkeuren of beheer?) een schermpje oproepen waar je alle instellingen kon aanpassen. Dus ook 't golvend effect kan je uitschakelen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Nozem

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/29, 13:54:40 »
Ik heb ze ook wat minder gezet.. vooral de Magische Lamp animaties en de schuddende menu's vond ik erg irritant ten opzichte van de oude Compiz.

Ga in de Beryl-manager (rode Beryl-icoon rechtsboven in het scherm) naar het Beryl configuratiescherm -> Animations. Vervang de acties waar 'Magic Lamp' bij staat door 'Zoom' en de 'Dream'-dingetjes door 'Wave', met uitzondering van de actie Close Effect 2. Die zou ik qua settings op 'None' zetten.

Dit zou al een heleboel moeten schelen! Via het tabblad Numeric Values kun je nu voor elk effect ook de tijdsduur instellen. Ik heb ze zelf nog op de standaardwaarden staan, aangezien het aanpassen van de effecten bij mij al voldoende was.

jorgxus

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/29, 14:25:00 »
scheelt inderdaad een stuk, bedankt

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
zeeziek door Beryl
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/29, 15:00:38 »
Wave is eigenlijk alleen maar goed voor focusanimatie :)
Ik zou dus voor subtiele effecten Fade nemen, of Zoom met Zoom from Center voor openen/sluiten van vensters
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

• Lid
zeeziek door Beryl
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/15, 19:41:31 »
Is er ergens een Beryl handleiding? Niet voor installatie maar voor de settings / instellingen.

ikzelf

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/15, 20:17:53 »
Citaat van: mcgyver
Is er ergens een Beryl handleiding? Niet voor installatie maar voor de settings / instellingen.
ik weet er helemaal geen. ik denk dat je gewoon een beetje moet klooien met beryl, als het echt niet meer werkt moet je de beryl instellingen gewoon wissen. ik heb beryl zelf ook zo leren kennen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
zeeziek door Beryl
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/15, 20:40:07 »
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Trolleystad

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/16, 10:32:40 »
Het is mij ook eindelijk gelukt om beryl goed ge

ikzelf

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/16, 12:00:30 »
je moet dat beryl-manager in je sessies plaatsen.

Trolleystad

• Gast
zeeziek door Beryl
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/16, 13:18:17 »
Ja heb ik gedaan. Maar het icoon verschijnt niet. Mja, ik heb ook m'n werkbalken nogal aangepast. Ik ben er al achter dat ik er ook kan komen via Start -> Systeem -> Voorkeuren -> Beryl Settings Manager.

Offline mcgyver

• Lid
zeeziek door Beryl
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/16, 18:30:47 »
" Programma's automatisch laten starten kun je via Systeem > Voorkeuren > Sessies > Programma's starten. Vul daar dan beryl-manager in. Ik neem tenminste aan dat die functie op dezelfde plek zit als in Dapper" schreef Saamelainen