Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen kader om Firefox en sluit niet meer af  (gelezen 3617 keer)

geen kader om Firefox en sluit niet meer af
« Gepost op: 2008/10/18, 20:12:32 »
Zoals al in de titel staat er is geen kader meer om Firefox. Ik heb al een aantal keren emerald --replace gedaan, helaas niet geholpen. Alle andere programma's hebben wel een kader.
Op een gegeven moment loopt Firefox vast en is niet meer af te sluiten.
Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/18, 20:23:24 »
Heb ik ook eens gehad , oplossing was toen visuele effecten uitzetten.
Viva La Revolución

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/18, 20:23:51 »
Beste Gijs, heb hier vanmorgen op een andere thread geantwoord met het zelfde probleem. Bij mij is het zo erg niet: door enkele keren op F11 te drukken (switchen naar full-screen/terug) komt de Windows decoratie er dan wel, en na een tijdje wordt bij mij alles normaal,  geen vastloper. Ik heb een Ati Mobility Radeon 600X grafische kaart en ben sedert vier dagen ook compiz gebruiker. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/18, 20:28:33 »
je kunt  zowieso elk programma dat niet meer reageert stoppen met alt-F2 en dan  'killall naam-van-de-binary' intypen, bij dus in dit geval 'killall firefox', of 'killall firefox-3.0'. Ik heb trouwens dit probleem nog niet gehad.

Xubuntu 8.04 / Firefox  3.0.3 / ATI x1400 / xorg-driver-fglrx  1:7.1.0-8-3+2.6.24.14-21.51

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/18, 21:22:52 »
Het probleem is in middels opgelost, wat vanadium schreef, een aantal malen op F11 drukken was de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/18, 22:00:18 »
Citaat van: Gijsbert
Het probleem is in middels opgelost, wat vanadium schreef, een aantal malen op F11 drukken was de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Gijs
ik had na de updates van afgelopen week hetzelfde probleem. na een aantal restarts was het probleem vanzelf opgelost.
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/19, 13:20:24 »
Ik heb het met Thunderbird op het moment, geen kader/titelbalk meer. Het werkt wel maar krijg met geen mogelijkheid het kader terug. Lijkt wel hier op: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/thunderbird/+bug/267632

« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/22, 14:23:59 »
Is in mijn geval opgelost: http://www.moleculargeek.net/blog/compiz-fusion-workarounds-for-workarounds.html
Werkt ook voor het probleem van Gijsbert denk ik.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/22, 17:03:19 »
Voor mij is het probleem (voor het ogenblik) weggegaan zoals het gekomen is: vanzelf.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/22, 21:48:07 »
Langzaam maar zeker brokkelt Firefox af, de situatie met F11 oke voor de time being, op youtube kan ik geen filmpjes meer kijken/beluisteren alleen via de omweg van Google kan ik indirect de filmpjes kijken. Met Opera geen probleem.
Ook het kopieren en plakken met de muis gaat niet elke keer, inmiddels ook een andere muis geprobeert, geen verschil, voortaan maar weer met de toetsen combinatie. Een verkeerde update geweest? Ik gebruik trouwens 8.10 Beta, mag dus eigenlijk nog niet klagen, vanaf 1 November wel?:)

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/23, 09:37:07 »
Ik was toevallig ook op een "oplossing" gevonden voor dit probleem, die ik zelf nog niet heb getest. Het fenomeen zou te wijten zijn aan de "Workarounds" plugin van Compiz. Oplossing: schakel de workarounds plugin even uit (Compizconfig Settings manager), open de applicaties waarmee je last hebt en sluit ze terug, en zet daarna de workaroundsplugin weer aan.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/23, 18:21:11 »
Ook getest Vanadium, helaas ook geen verbetering.
Ga het zo eens uitproberen op Firefox van de andere gebruikers.
Ook daar hetzelfde, zij hebben Compiz niet in gebruik.
Misschien een probleem met de update naar Flash 10 of een update van Firefox?
Ga het later nog eens proberen, een downgrade, kijken of het verbetering brengt.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline yafuhenk

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/24, 21:39:49 »
Ik heb hetzelfde probleem als ik compiz draai. Echter geen een applicatie heeft meer een kader. De oplossing waarnaar vanadium verwijst heb ik ook gelezen en uitgeprobeerd. Echter zonder resultaat. Nog absoluut geen idee hoe dit moet worden opgelost.

« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/24, 22:04:28 »
Yafuhenk, heb je wel kaders gehad? Probeer anders eens dit commando in de terminal emerald --replace &  het & teken zorgt er voor dat emerald doordraait als je de terminal afsluit. Misschien heb je dit al geprobeerd of heb je Emerald niet als decorator?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline yafuhenk

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/24, 23:06:16 »
Om met je laatste vraag te beginnen: ik heb Emerald niet geinstalleerd. Voorheen heb ik geen kaders gehad maar nu wel! Ik heb van alles uitgeprobeerd en dit was uiteindelijk de oplossing: Advanced Desktop Settings Manager gestart. Bij ' Effecten'  'Windows Decoration' aangevinkt en bij 'Vensterbeheer' 'Place Windows'

Offline yafuhenk

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/24, 23:15:58 »
Te vroeg gejuigd. Zit wat te spelen met effecten en weg kader. We beginnen weer van voor af aan.

« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/24, 23:55:40 »
Installeer anders eens Emerald, nog in de Compiz manager onder windowdecerations Commando dit neerzetten emerald --replace
Downloaden extra thema's http://packages.ubuntu.com/feisty/all/emerald-themes/download vreemd genoeg zat het pakket voor het laatst in feisty

Met vriendelijke groet,

Gijs