Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad  (gelezen 5481 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Gepost op: 2008/09/21, 12:42:11 »
Ik heb hier een compaq armada 1750 staan alleen kan er geen geluid op krijgen heb alle forum onderwerpen aangaande dit onderwerp gehad maar er zit geen passende oplossing bij.
Wie kan mij helpen heb er ubuntu 8.04 op staan wil het geluid wel graag voor elkaar hebben
Graag de oplossing niet in een reeks complexe codes neerzetten ben nog een nieuweling in het linux verhaal

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 13:04:59 »
Terminal openen en ingeven lspci | grep Audio. Uitkomst kopiëren (shift+ctrl+c) en hier posten dmv ctrl+v.

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 13:27:03 »
Heb ik gedaan alles wat ik krijg is opnieuw de opdracht regel zonder enige uitvoer

Offline joop905

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/21, 14:26:02 »
heb je hier al naar gekeken: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13483

GrJ.

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/21, 17:40:04 »
Gedaan wil niet verschillende keren een reboot gedaan omdat het inde tekst staat begin aardig te balen want wil naar 3 dagen speuren wel eens het geluid hebben

Kobain

  • Gast
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/22, 22:37:52 »
Het is me toch wat met die sound op Ubuntu. Op mijn HP dv7 1080 notebook doet de sound het ook al niet naar behoren. Heb al van alles geprobeerd maar het helpt niet. Op mijn gewone PC doet de sound het wel. Niet alleen notebooks van HP kampen met dit probleem las ik op internet. Ook andere merken hebben hier last van. Onder Windows Vista loopt alles wel perfect. Ik hoop dat het probleem in de volgende Ubuntu versie verholpen wordt want ik zou graag Ubuntu op mijn notebook gaan gebruiken naast Windows Vista. Ik ken Ubuntu pas sinds een week en ben dus een beginneling. Ik vind het erg moeilijk allemaal. Het installeren van een nieuwe sounddriver vind ik veel te moeilijk, wat een hokus pokus zeg. Dit zou echt veel makkelijker moeten kunnen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/22, 22:54:15 »
Citaat van: Kobain
Het is me toch wat met die sound op Ubuntu. Op mijn HP dv7 1080 notebook doet de sound het ook al niet naar behoren. Heb al van alles geprobeerd maar het helpt niet. Op mijn gewone PC doet de sound het wel. Niet alleen notebooks van HP kampen met dit probleem las ik op internet. Ook andere merken hebben hier last van. Onder Windows Vista loopt alles wel perfect. Ik hoop dat het probleem in de volgende Ubuntu versie verholpen wordt want ik zou graag Ubuntu op mijn notebook gaan gebruiken naast Windows Vista. Ik ken Ubuntu pas sinds een week en ben dus een beginneling. Ik vind het erg moeilijk allemaal. Het installeren van een nieuwe sounddriver vind ik veel te moeilijk, wat een hokus pokus zeg. Dit zou echt veel makkelijker moeten kunnen.
Misschien is het makkelijker dan je denkt. Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu

Kobain

  • Gast
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/23, 00:02:09 »
bedankt voor de tip pjotr123 maar deze had ik al geprobeerd, werkt ook niet. Ik denk ik wacht maar tot de volgende versie van Ubuntu die eind volgende maand uitkomt. Misschien hebben ze iets aan dit probleem gedaan. Begin er een beetje moedeloos van te worden. Het begint steeds meer op het oude "dos-tijdperk" te lijken met al die vreemde codes die je in moet tikken.

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/23, 09:30:43 »
Citaat van: Kobain
Het is me toch wat met die sound op Ubuntu. Op mijn HP dv7 1080 notebook doet de sound het ook al niet naar behoren. Heb al van alles geprobeerd maar het helpt niet. Op mijn gewone PC doet de sound het wel. Niet alleen notebooks van HP kampen met dit probleem las ik op internet. Ook andere merken hebben hier last van. Onder Windows Vista loopt alles wel perfect. Ik hoop dat het probleem in de volgende Ubuntu versie verholpen wordt want ik zou graag Ubuntu op mijn notebook gaan gebruiken naast Windows Vista. Ik ken Ubuntu pas sinds een week en ben dus een beginneling. Ik vind het erg moeilijk allemaal. Het installeren van een nieuwe sounddriver vind ik veel te moeilijk, wat een hokus pokus zeg. Dit zou echt veel makkelijker moeten kunnen.
Hé Kobain, geluid zou perfect moeten werken met de dv7-1080: http://nettowa-ku.net/blog/index.php?entry=entry080904-111046
Open anders een eigen draadje, je bent nu aan het kapen ;)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/23, 11:22:53 »
Rechtsklikken op hetg geluidsicoontje in het systeemvak naast de klok. Dan [voorkeuren] en een "apparaat" selecteren dat de ALSA mixer gebruikt (niet OSS). Probeer vooral zaken waarbij dingen als "HD audio" bij staan. Open ook even (weer via rechtsklikken op icoontje) de volumeregeling en gooi de boel omhoog.

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/23, 12:13:17 »
Beste Richard,
Rechtse muisknop op icoontje er gebeurt niets ? ik zie ook geen schuifjes die ik kan verzetten (Volume regeling) ,als ik dan naar systeem >voorkeuren>geluid en ik kijk dar staat alles op autodetectie maar bij standaard mixerschuiven en apparaat is leeg ik kan daar dus niets selecteren (vreemd) verder is het misschien handig om te weten dat er en volume regeling aan de zijkant van de laptop zit (HPvt6200) als ik die indruk komt op het midden van het scherm wel de volume regeling te staan maar ik kan hem niet omhoog regelen.

Ik hoop dat je nog wat opties hebt

Mvg

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/23, 17:49:45 »
Ik zie het al 2 dagen niet gekeken omdat ik mijn buik er van vol heb en er staat weer genoeg over dit onderwerp alles wat hier staat geschreven heb ik al een keer gehad maar het wil toch niet

Kobain

  • Gast
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/23, 17:55:44 »
hoi autostatic, ook dit heb ik al eens geprobeerd, behalve, het installeren van de nieuwste alsa-driver, en dat is volgens mij juist de oplossing van het probleem. Ik weet werkelijk niet hoe ik dat moet doen, ik las ergens dat je die alsa-driver ook eerst nog eens moet compileren voor het installeren. Weet iemand misschien hoe dat moet? Of weet iemand een site waar het wordt beschreven. Voor mij is dit erg moeilijk allemaal, ben maar een gewone computer-gebruiker en weet niks van programmeren en zo. Ik vind Ubuntu verder wel super. Volgens mij is dit echt een Linux met toekomst en wil het ook verder gaan gebruiken. Nu alleen nog die sound op mijn notebook, jammer, jammer. Op mijn gewone PC werkt alles perfect.

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/23, 19:16:52 »
Citaat van: Kobain
hoi autostatic, ook dit heb ik al eens geprobeerd, behalve, het installeren van de nieuwste alsa-driver, en dat is volgens mij juist de oplossing van het probleem. Ik weet werkelijk niet hoe ik dat moet doen, ik las ergens dat je die alsa-driver ook eerst nog eens moet compileren voor het installeren. Weet iemand misschien hoe dat moet? Of weet iemand een site waar het wordt beschreven. Voor mij is dit erg moeilijk allemaal, ben maar een gewone computer-gebruiker en weet niks van programmeren en zo. Ik vind Ubuntu verder wel super. Volgens mij is dit echt een Linux met toekomst en wil het ook verder gaan gebruiken. Nu alleen nog die sound op mijn notebook, jammer, jammer. Op mijn gewone PC werkt alles perfect.
Bij mij hetzelfde probleem

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/23, 19:17:42 »
Citaat van: Kobain
hoi autostatic, ook dit heb ik al eens geprobeerd, behalve, het installeren van de nieuwste alsa-driver, en dat is volgens mij juist de oplossing van het probleem. Ik weet werkelijk niet hoe ik dat moet doen, ik las ergens dat je die alsa-driver ook eerst nog eens moet compileren voor het installeren. Weet iemand misschien hoe dat moet? Of weet iemand een site waar het wordt beschreven. Voor mij is dit erg moeilijk allemaal, ben maar een gewone computer-gebruiker en weet niks van programmeren en zo. Ik vind Ubuntu verder wel super. Volgens mij is dit echt een Linux met toekomst en wil het ook verder gaan gebruiken. Nu alleen nog die sound op mijn notebook, jammer, jammer. Op mijn gewone PC werkt alles perfect.
Open even een nieuw draadje, gaan we daar verder!

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/23, 20:39:59 »
Hier staat ie dan

http://forum.ubuntu-nl.org/message/307279#p307279

Zet ik deze op beantwoord

Nu maar hopen dat er een oplossing is

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/23, 20:51:51 »
Citaat van: Meester
Hier staat ie dan

http://forum.ubuntu-nl.org/message/307279#p307279

Zet ik deze op beantwoord

Nu maar hopen dat er een oplossing is
Hij had het tegen Kobain, niet tegen u ;)

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #17 Gepost op: 2008/09/26, 22:22:14 »
Zou je anders gewoon lspci kunnen draaien, dus in een terminal gewoon lspci ingeven?

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/27, 10:03:29 »
dan krijg ik het volgende


luite@luite-laptop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03)
00:07.0 ISA bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02)
00:07.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
00:07.2 USB Controller: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01)
00:07.3 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 02)
00:11.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1225 (rev 01)
00:11.1 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1225 (rev 01)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage LT Pro AGP-133 (rev dc)
02:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
luite@luite-laptop:~$

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/27, 10:15:45 »
Ah, hij wordt helemaal niet gedecteerd. Kun je in het BIOS checken of ie überhaupt wel aanstaat? Op deze pagina http://www.fuschlberger.net/armada/ staat de nodige info over Linux op een Armada 1750.

Offline L.P.

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/28, 20:09:51 »
Ik zal binnenkort wel even zien maar heb hier geen pc meer met windows er op en dat heb ik nodig om een diskette te maken om het bios programma op te zetten

Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/29, 09:18:00 »
Maak gelijk een paar van die diskettes. Heb nog met Deskpro'tjes gewerkt en dan had je op het moment supreme de diskettes uiteraard niet bij de hand.

Offline ivotb

  • Lid
Geen geluid Compaq armada 1750 alle forum onderwerpen gehad
« Reactie #22 Gepost op: 2008/09/29, 12:04:36 »
Hoi Meester.
Ik had dat probleem ook (geen geluid) ik heb gewoon een een desktop overigens met een creative kaart.
Maar bij mij was het euvel opgelost door een bepaald kanaal juist UIT te zetten..
Ik had de alsamixer gedownload en alles, had zo ongeveer alles geprobeerd maar had natuurlijk alle kanalen max gezet zodat (dacht ik) de kans het grootst was dat er geluid zou komen. Kennelijk was dat niet zo. Ik weet zo even niet meer welk kanaal het precies was, maar misschien kan je gewoon even proberen (heb ik ook gedaan en zo ben ik er wel gekomen) en dan kijken of het werkt.

groet,
Ivo.

ps. in die mooie grafische alsamixer dinges kon ik eigenlijk niets veranderen, je kan beter in het terminalvenster een bepaalde code intikken en dan kom je bij een iets minder mooi venster waar je wel mee mag knutselen.
Ik kan je geen precieze uitleg geven, maar mocht er een beetje logica in mijn relaas zitten dan wordt het vast wel opgepakt door een wat slimmer persoon.