Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij andere gebruikers wel nummeriek bij mij niet meer.  (gelezen 1811 keer)

Bij andere gebruikers wel nummeriek bij mij niet meer.
« Gepost op: 2008/09/20, 17:23:06 »
Sinds kort werkt het numerieke gedeelte van het toetsenbord bij mij niet meer. Bij de andere gebruikers werkt het wel gewoon.
Numlock lampje brandt wel. Ik heb exact de toetsenbord indeling van de andere gebruikers over genomen, helaas geen effect. Ik ben laatst wel bezig geweest met de utf8 codes. Misschien een verkeerde toetsen combinatie? Iemand een idee dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Bij andere gebruikers wel nummeriek bij mij niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 00:02:32 »
Gijsbert  een heel verhaal maar misschien kan je iets achterhalen

14  INTERNATIONALISERING                                                                                     88
14.4     Xmodmap
Met xmodmap kunnen toetsencombinaties worden gedefinieerd om speciale karakters te vormen. Het werkt
voor alle software onder X.
In onderstaand voorbeeld worden twee waardes toegekend aan elke toets, namelijk een symbool voor het in-
drukken van de toets zonder shift en een waarde voor het indrukken van de toets met shift. Elke toets heeft
een nummer, een keycode. Zo is de keycode van de /-toets (op het numerieke pad) 0x70. Het symbool / heet
ook wel
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Bij andere gebruikers wel nummeriek bij mij niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 19:29:42 »
Drummies, allemaal uitgeprobeerd, helaas geen resultaat.
Nog wat bestanden gekopieerd van een andere gebruiker, ook hiermee geen resultaat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bij andere gebruikers wel nummeriek bij mij niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/21, 23:42:32 »
Inmiddels gevonden. Ik had bij Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord>Muis toetsen per ongeluk een vinkje gezet. Alles werkt nu weer na behoren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.