Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw in Ubuntu, firefox probleempjes  (gelezen 6086 keer)

missiloon

• Gast
Nieuw in Ubuntu, firefox probleempjes
« Gepost op: 2008/08/31, 11:53:10 »
Heej,

Ik ben net nieuw in ubuntu en het kan dus zijn dat de oplossing erg voor de hand ligt.

Ik heb in firefox dat de tekst ergens nogal troebel is, weet niet goed hoe dit uit te leggen. Net alsof je zelf heel moe bent en dan een tekst lezen, zoń gevoel, het vermoeid me ogen iig.  Nu heb ik al even via windows gekeken naar de lettertype instellingen en die hetzelfde gezet hier in ubuntu firefox als  ik het heb in windows, maar dat maakt geen verschil. In ubuntu en op amsn zelf heb ik het niet dus lijkt me niet aan de videokaart liggen. Plaatjes zijn ook gewoon goed, zijn echt de letters.

En ik heb nederlands woordenboek geinstalleerd in firefox, en die staat ook aan, maar elk woord wat ik hier in het nederlands typ keurt ie fout. Ik heb NL-GB die er standaard instond uit gezet maar dat lijkt niet te helpen. Iemand een idee hoe ik me spellingscontrole weer goed krijg?

Alvast bedankt! Groetjes Ilona

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/31, 12:05:56 »
bekijk deze link maar eens
http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningHardy

Je moet de -Microsoft True Type lettertypes (msttcorefonts)- installeren. De andere pakketten installeren kan ook geen kwaad. Zo kun je straks bijna alle media op je computer afspelen.