Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3-bestanden printen  (gelezen 1246 keer)

Offline 123Jan456

• Lid
mp3-bestanden printen
« Gepost op: 2008/08/20, 12:46:41 »
Weet iemand een mogelijkheid om mp3-bestanden als lijst te printen?

Heb deze vraag enkele weken geleden ook gesteld, maar kan deze door afwezigheid niet meer traceren.

Sorry!

123Jan456

Offline oemoeta

• Lid
mp3-bestanden printen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/20, 13:09:28 »
Hier bedoel je:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30365
:P

(je kan bovenaan op 'Profile' klikken, en dan onderaan kan je klikken op 'Show all posts' en zo je berichten gemakkelijk terugvinden)

mp3-bestanden printen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/20, 14:08:10 »
ls -R | grep mp3 > mpeg3lijst.txtKopiëren en plakken in de terminal. Kun je nadien het bestandje mpeg3lijst.txt terugvinden met een volledige lijst van alle bestanden waar "mp3" voorkomt in de naam.

Edit: Ik ga er dan wel vanuit dat ze allemaal mooi de extensie mp3 hebben.
Ze staan overigens mooi per map/album gerangschikt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mp3-bestanden printen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/20, 14:50:25 »
Om echt op extensie mp3 te zoeken (en dus bestanden zoals mp3lijst.txt niet mee te tellen ;)) en om ook bestanden mee te tellen waar de extensie MP3 of mP3 of Mp3 is, dan is dit misschien handiger:

ls -R | grep -i *.mp3 > mp3lijst.txt

Als je echt wil weten of het daadwerkelijk mp3-bestanden zijn en niet gewoon bestanden met een mp3-extensie, of als je wil weten of er mp3-bestanden zijn met een andere extensie, dan zou je dit kunnen gebruiken, maar deze functie is wel véél trager omdat hij voor elk bestand gaat uitzoeken of het daadwerkelijk een mp3 is of niet, door zijn header te bekijken:

find . -iname '*.mp3' | while read mp3File; do file "$mp3File"|grep "\(MPEG ADTS, layer III\|MP3 encoding\)"; done

Nouja.. en dan zou je eigenlijk nog wat moeten awk'en of sed'en om de output wat cleaner te maken denk ik... maar ik heb geen zin om daar nu de beste manier voor uit te zoeken :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

mp3-bestanden printen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/20, 15:32:41 »
Citaat van:  man grep
-i, --ignore-case
              {--negeer-hoofd/kleine-letters} Negeer het verschil tussen hoofd- en kleine letters in het PATROON en in de invoer bestanden.
Weer wat geleerd.

Edit: om te herkennen of het wel mp3 files zijn, dacht ik aan een programmaatje als mp3check (zie Synaptic). Maar om dan te beslissen wat moet gebeuren met degenen die er geen zijn.. Dat wist ik ook niet... Zou trouwens bijna handwerk moeten worden, hoewel ik me wel iets kan voorstellen met > /dev/null :)

En ja, om die output nog mooier te maken....
Neem aan dat het "eenvoudiger" is om dat dan in OOo Tekstverwerker of Rekenblad te duwen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...