Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer mappen toevoegen bij "Locaties" of op de systeembalk.  (gelezen 2407 keer)

Wim_Jager

• Gast
Meer mappen toevoegen bij "Locaties" of op de systeembalk.
« Gepost op: 2008/08/13, 17:47:41 »
Hallo,

Ik wil graag snel toegang hebben tot een paar mappen, en deze wil ik graag toevoegen aan het menu "locaties" of gewoon als los element, net zoals "Toepassingen", "locaties" en " systeem " er ook staan.

Ik wil ook graag de mappen Muziek, Afbeeldingen en Ducumenten verwijzen naar een andere locatie, kan dit ook?

extra hulp:

Groet Wim.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 18:11:14 »
locaties > Persoonlijke map
Je krijgt nu een file brower.
In de linkse balk zitten alle locaties van het menu. Je kan hier gewoon eentje bij inslepen.  Dan komt het item ook bij in het menu.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/13, 18:20:26 »
En als je dat niet kunt of durft, of je hebt een verkeerde locatie daarheen geslepen, kun je het allemaal instellen  (in Nautilus) onder "Bladwijzers". Je opent eerst gewoon je Persoonlijke Map, waardoor Nautilus opstart en dan heb je in de menubalk daarvan het titeltje "Bladwijzers".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 18:22:43 »
OK mooi, ik heb het een en ander nu al aangepast.

Toch zou ik graag bij de "Toepassingen, Locaties, Systeem" nog een map "school" willen toevoegen. Kan dit?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/13, 19:04:20 »
Je kunt via Synaptic "menu-file-browser-applet" installeren. Dan kun je via "Toevoegen aan paneel" een nieuw titeltje hebben in je paneel (je kan het verplaatsen tot net naast die andere) met titel Home. Als je erop klikt krijg je alle mappen te zien en je kan door te wijzen met je muis tot aan alle files komen.
Ik heb wel nog niet gevonden hoe je ervoor zou kunnen zorgen dat het in een andere map begint...

Edit: het staat niet in Synaptic: Je vindt het hier: http://code.google.com/p/gnome-menu-file-browser-applet/
Als je het pakketje gDebi hebt geïnstalleerd, kun je gewoon dit deb-bestandje downloaden en wordt het automatisch geïnstalleerd.
Je kunt het dan toevoegen aan paneel.

Door rechtsklikken (en dat is nieuw, had dat niet in mijn oude versie) kun je het configureren en kiezen voor een andere startdirectory.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/15, 09:56:15 »
Bedankt, leuk dat het nu werkt!

groet,