Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureablad Kubuntu KDE 4  (gelezen 976 keer)

Bureablad Kubuntu KDE 4
« Gepost op: 2008/07/17, 01:52:50 »
Hallo,

Is het mogelijk om om het bureaublad ook bestanden te plakken enzo? Want dat zou wel eens handig kunnen zijn. Anders denk ik dat ik het toch bij gnome houd. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Alleen Widgets.

Groet

Edit
Hmm ik heb gevonden dat je een map vanaf dolphin kan slepen naar het Bureablad... Maar vind dit zeer onhandig... Ik vind het jammer want Kubuntu ziet er echt veel te nice uit, maar gnome is toch gebruiksvriendelijker. Als iemand nog een tip heeft over dit hoor ik dit wel graag :)

Bureablad Kubuntu KDE 4
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/17, 08:06:46 »
Je kunt een bestand op je desktop plaatsen via een container.
Er is veel discussie over KDE4 en wat de een makkelijk vindt, vindt de ander zeer ongemakkelijk.
Dat jij met een KDE4 desktop wilt omgaan zoals je met Gnome omgaat zegt veel over jou maar weinig over KDE4 ;)

Monk.

Bureablad Kubuntu KDE 4
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/17, 09:09:22 »
Citaat van: vlerknozem
Hallo,

Is het mogelijk om om het bureaublad ook bestanden te plakken enzo? Want dat zou wel eens handig kunnen zijn. Anders denk ik dat ik het toch bij gnome houd. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Alleen Widgets.

Groet

Edit
Hmm ik heb gevonden dat je een map vanaf dolphin kan slepen naar het Bureablad... Maar vind dit zeer onhandig... Ik vind het jammer want Kubuntu ziet er echt veel te nice uit, maar gnome is toch gebruiksvriendelijker. Als iemand nog een tip heeft over dit hoor ik dit wel graag :)
In off-topic zit ik met soortgelijke situaties :P Het is wel even wennen, maar ik geef KDE even een paar weekjes de kans.
Op de chat te vinden als debiantux

Bureablad Kubuntu KDE 4
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/17, 15:02:29 »
Ik geef het ook maar nog eventjes de kans. Ik heb wel voor noodgevalen ubuntu-desktop ernaast geinstalleerd.

Bureablad Kubuntu KDE 4
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/17, 16:43:26 »
ik heb kde al eens een paar weken gehad, maar het beviel mij ook niet.
als het aan mij ligt kun je veel te veel instellen (veel anderen vinden dat juist een voordeel)
ook vind ik de menustructuur een beetje onhandig in elkaar zitten, het doet mij erg denken aan het start-menu in windows, en dat heb ik ook altijd onhandig gevonden,
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Ramana

  • Lid
Bureablad Kubuntu KDE 4
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/17, 17:50:11 »
Niet direct, maar wel heel mooi m.b.v de widget 'map-weergave'

Vreemd is alleen dat bestanden in de map Bureaublad of Desktop niet zichtbaar zijn. Lijkt mij een bug...