Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
leoquant schreef:
Bij het herlezen valt me op, dat ik jouw bericht eigenlijk heel beledigend en agressief vind. Die opmerking over die glazen bol bijvoorbeeld. Daar ben ik niet van gediend, leoquant.
jammer dat je onderbouwde kritiek vaak persoonlijk opvat, opvallend en al vaker hier gezien. ik kan daar niets mee. gewoon ingaan op argumenten, liefst rationeel, of anders gewoon niet ingaan op wat iemand hier schrijft. ik heb ook het recht op dingen te ventileren hier op het forum, en zo mede het forum richting te geven dmv relativerende opmerkingen over jouw opvattingen omtrent een ´clean install´ van de 8.04.1 versie, die ik onnodig, ´raar´ en irrationeel vind. en over ´clean install´ gesproken je neemt dat woord bijzonder vaak in de mond als panacee om allerlei ubuntuproblemen op te lossen, waarvan beslist niet vaststaat dat het daadwerkelijk werkt.
Die glazen bol die ik volgens jou thuis zou hebben staan, moet ik dus vooral niet persoonlijk opvatten. En die schreeuwerige vette letters van jou, waren dus ook heel rationeel. Pffffff......
Inhoudelijk heb ik al voldoende gezegd. Ik heb in ieder geval meer dan genoeg van jouw houding. Ik vind die een lid van Ubuntu-NL onwaardig.
bartek schreef:
Van 8.04 naar 8.04.1 is nutteloos om een clean install te doen. Waarom wel? Is uw systeem zo verziekt? Loopt alles trager? Indien nee gewoon blijven updaten.
In een ander schreef ik gisteren dat ik deze week een schone installatie heb uitgevoerd, en dat die aanmerkelijk kleiner is dan een april installatie + upgrades waarbij aangetekend dat ik de upgrade- en kernel pakketten na installatie weer op heb geruimd. En de schone (deze week) installatie loopt veel vlotter dan de april upgrade installatie. Er is dus wel degelijk iets aan de hand (in ons voordeel) t.o.v. april.
Heren,
wat een menings verschillen "clean install" of "upgraden" maakt toch niet zoveel uit, alsof er in die paar maanden dat Hardy op je hd staat er al zoveel rotzooi opstaat dat er een "clean install" nodig is, dacht het niet.
Even terzijde, ik draai hier al meer als 3 jaren dezelfde distro zonder herinstall en steeds met de nieuwste software en kernel, "rolling Release"heet zoiets.
Dus als er niets rigoreus word gewijzigd in de Ubuntu versies kun je gewoon "upgraden"zonder ellende lijkt mij.
Verdere discussie lijkt mij hier ook niet op zijn plaats en kun je evt. middels persoonlijke berichten oplossen, zodat andere forummers hier niet mee worden geconfronteerd, zoiets komt het forum niet ten goede.
Ieder doet wat hij of zij goed vind en met problemen waar ze zelf niet uitkomen kun je op Googlen of op een vriendelijk behulpzaam forum terecht zoals hier en laten we dat a.u.b. zo houden.
pjotr123 schreef:
Die glazen bol die ik volgens jou thuis zou hebben staan, moet ik dus vooral niet persoonlijk opvatten. En die schreeuwerige vette letters van jou, waren dus ook heel rationeel. Pffffff......
Inhoudelijk heb ik al voldoende gezegd. Ik heb in ieder geval meer dan genoeg van jouw houding. Ik vind die een lid van Ubuntu-NL onwaardig.
Volgens mij zijn vette letters en glazen bollen zelden rationeel. Dat snapt iedereen wel. Maar ja, ook leden van Ubuntu-Nl vliegen wel eens uit hun slof. Het zijn soms net mensen. Dat je op grond van deze ene post vindt dat leoquant gedrag vertoont dat een lid van Ubuntu-NL onwaardig is, lijkt me een veel te zware kwalificatie.
Jullie hebben gewoon verschillende visies.
Wees het er dan over eens dat jullie het oneens zijn in dezen.
kihid schreef:
alsof er in die paar maanden dat Hardy op je hd staat er al zoveel rotzooi opstaat dat er een "clean install" nodig is, dacht het niet.
Blijkbaar wel want
woteb schreef:
In een ander schreef ik gisteren dat ik deze week een schone installatie heb uitgevoerd, en dat die aanmerkelijk kleiner is dan een april installatie + upgrades waarbij aangetekend dat ik de upgrade- en kernel pakketten na installatie weer op heb geruimd. En de schone (deze week) installatie loopt veel vlotter dan de april upgrade installatie. Er is dus wel degelijk iets aan de hand (in ons voordeel) t.o.v. april.
Overigens staat de ervaring van woteb wel min of meer haaks op mijn gevoel voor Linux, want ik begreep dat het systeem niet vervuilde cq trager werd.
laacque schreef:
Jullie hebben gewoon verschillende visies.
Wees het er dan over eens dat jullie het oneens zijn in dezen.
+1
@ Roel: Ik heb mij misschien niet helemaal duidelijk uitgedrukt: Een april installatie is groter dan een juli installatie. Wat ik deze week gedaan heb is een april installatie en meteen de juli kernel erop gezet. Alles in een KAAL commandline systeem. Daarna de pakketten die ik nodig heb geïnstalleerd. Het blokkendoosconcept. Dit systeem is kleiner dan een april installatie en daarna in de loop van de maanden een upgrade er tussendoor. Die upgrades moeten natuurlijk worden opgehaald en geïnstalleerd. Na de installatie gooi ik die gedownloade installatie pakketten meteen weg. Ook oude kernels ruim ik meteen rigoureus op. Dan blijft het systeem klein en compact. Maar die compactheid van een april installatie + upgrades, verschilt met een april installatie en meteen de juli pakketten erop.
Omdat ik alles via een en hetzelfde script installeer, zouden beide installaties identiek moeten zijn. Dat zijn ze dus ook qua programma's die erop staan. Alleen de grootte verschilt behoorlijk.
Wat ik hiermee niet bedoel is dat een april systeem + upgrades 'vervuild' en trager is geworden. Maar wel dat een dergelijk systeem trager is dan een aptil installatie + de juli pakketten meteen erop gezet.
Laatst bewerkt door woteb (03-07-2008 23:42:21)
Goede avond,
Ik probeer alles een beetje te volgen. Ik begrijp dat de .1 een alpha versie is. Dan komt deze toch niet gelijk in je update, dit is dat meer voor de ervaren gebruiker die deze wilt uittesten. of zie ik dit verkeerd?
MvG
Martin
X schreef:
bartek schreef:
duh .... Waar zijn we mee bezig ??????
+1
+1....
Relax mannen
...
Ik probeer alles een beetje te volgen. Ik begrijp dat de .1 een alpha versie is. Dan komt deze toch niet gelijk in je update, dit is dat meer voor de ervaren gebruiker die deze wilt uittesten. of zie ik dit verkeerd?
8.04.1 is een update op 8.04 met alle updates erin die sinds de release van 8.04 zijn uitgebracht. Dus geen alfa.
Kris
Laatst bewerkt door Scormen (03-07-2008 23:52:36)
Skilltone schreef:
Goede avond,
MvG
Martin
klopt, dat zie je verkeerd.
8.04.1 is de 8.04 met alle updates tot nu toe. dat is voor als je nu een install zou gaan doen, dan heb je gelijk de nieuwste pakketten. als je de 8.04 ge-installeerd hebt istie ondertussen automatisch 8.04.1 geworden. tik dit maar eens in in de terminal lsb_release -a
op dit moment staat er 8.04.1
de alpha die jij ook noemt is de alpha van 8.10 die in oktober uitkomt
kihid schreef:
Even terzijde, ik draai hier al meer als 3 jaren dezelfde distro zonder herinstall en steeds met de nieuwste software en kernel, "rolling Release"heet zoiets.
Dus als er niets rigoreus word gewijzigd in de Ubuntu versies kun je gewoon "upgraden"zonder ellende lijkt mij.
Dit vind ik een interessant gegeven. Kun je hier iets over posten hoe je dat voor elkaar krijgt. Even op Google gezocht, maar dan kom je al gauw bij Arch Linux terecht. Ik neem toch aan dat je met een Ubuntu (Dapper Drake??) systeem werkt?
Hij is BTW net uit hé
tijd voor de Belgische Ubuntero's om te downloaden, 's nachts telt het verbruikte vekeer maar voor de helft
http://releases.ubuntu.com/8.04.1/
Kris
@leoquant
+1
Ik heb nog nooit problemen gehad met upgraden, niet in Ubuntu noch in Debian.
Dit is ook de kracht van het apt-get deb systeem.
Sterker nog ik had laatst meer gefreubel met een nieuwe install als met all upgrades.......
Dat vers gedoe is echt nog uit de tijd van MS met zijn vuile regestry.
En ik blijf erbij dat al die newby's die zoveel problemen kennen het meest komt door hun brakke hardware en onervarenheid met Linux.
Daarnaast speelt er nog een factor X mee.
Bijv.
* Slechte internet verbinding waardoor zaken fout lopen.
* Ongeduldige mensen die hun systeem rebooten omdat ze denken dat de boel vast zit..
* Niet geaarde computers
enz enz
Laatst bewerkt door Gandyman (04-07-2008 00:13:36)

Bedankt voor het linkje, m'n download loopt nu... 
Overigens zal dat herinstalleren nog wel even op zich laten wachten: moet eerst nog een deftige backup maken van mijn persoonlijke bestanden.
Dan heb ik ook nog een projectje met een PentiumIII...
Enfin, 't is vakantie, hé 
Laatst bewerkt door Prosper (04-07-2008 00:13:49)
Scormen schreef:
Hij is BTW net uit hé
tijd voor de Belgische Ubuntero's om te downloaden, 's nachts telt het verbruikte vekeer maar voor de helft
http://releases.ubuntu.com/8.04.1/
Kris
ben nu de torrents aan het downloaden, gebeurt alleen nog niks 
komt hier binnen met 357 KB/sec binnen 
Heb al zowel de alternate in 40' en de live-CD in 23' gedownload.
joop905 schreef:
komt hier binnen met 357 KB/sec binnen
pff kom dan even terug erop 
de 32bit live-cd heeft 14 peers, geen enkele 100% compleet. zelfs maar 3 boven de 10%.
ik zit niet bij een torrents
http://releases.ubuntu.com/8.04.1/ubunt … p-i386.iso
hùja, heb die torrent ook afgesloten, dan maar gewoon rechtstreeks de iso binnengehaald. nog geen 10 minuutjes en voila.
Goedemorgen mensen , ik heb net Ubuntu 8.04.1 binnen 8 min binnen gehaald dat ging super snel
en nu ga ik een schone installatie doen.
Gr Hans,
de schone installatie staat er op binnen 14 min was hij klaar met de installatie en ik moet zeggen dat hij veel sneller is geworden het opstarten doet die binnen 1 min
, nu nog even wat software installeren en wat codecs en ik ben weer Up 2 Date
,...
Gr Hans,
woteb schreef:
Wat ik hiermee niet bedoel is dat een april systeem + upgrades 'vervuild' en trager is geworden. Maar wel dat een dergelijk systeem trager is dan een aptil installatie + de juli pakketten meteen erop gezet.
Duidelijk 
Gandyman schreef:
@leoquant
+1
Ik heb nog nooit problemen gehad met upgraden, niet in Ubuntu noch in Debian.
Dit is ook de kracht van het apt-get deb systeem.
Sterker nog ik had laatst meer gefreubel met een nieuwe install als met all upgrades.......
Dat vers gedoe is echt nog uit de tijd van MS met zijn vuile regestry.
En ik blijf erbij dat al die newby's die zoveel problemen kennen het meest komt door hun brakke hardware en onervarenheid met Linux.
Daarnaast speelt er nog een factor X mee.
Bijv.
* Slechte internet verbinding waardoor zaken fout lopen.
* Ongeduldige mensen die hun systeem rebooten omdat ze denken dat de boel vast zit..
* Niet geaarde computers
enz enz
Dat met die niet geaarde Computers vertel daar eens wat meer over aub.
Neem aan dat U niet spreekt over nietgaarde stopcontacten
Grtz Tom....
Roel1963 schreef:
woteb schreef:
Duidelijk
Nog duidelijker.... Beide installaties zijn commandline installaties. Dus er wordt geïnstalleerd vanaf een -kaal- systeem. Ik ben op een testsysteem bezig met een dergelijke installatie met de alternate 8.04.1 commandline installatie + daarna hetzelfde script. Ben benieuwd en laat jullie weten wat het resultaat is (omdat er nu meteen een 2.6.24-19-generic kernel op komt).
Maar ik ben nog steeds heel benieuwd naar Kihid's rolling upgrade systeem, hoe hij dat in z'n werk krijgt....??
Laatst bewerkt door woteb (04-07-2008 09:42:29)
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008