Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Ook ik ga een verse install doen want ik heb nog steeds problemen met firefox en flash, slaat regelmatig helemaal vast en ondanks alle update's werkt het niet goed. Dus ik ben benieuwd of het gaat helpen.
In principe zou het niet moeten uitmaken; 8.04 +updates of 804.1.
Als je problemen hebt met 8.04+updates zullen die met een verse install van 8.04.1 niet verdwijnen; want het is precies hetzelfde systeem.
Dus ik zie het nut niet in van een verse install van 804.1
X schreef:
In principe zou het niet moeten uitmaken; 8.04 +updates of 804.1.
Als je problemen hebt met 8.04+updates zullen die met een verse install van 8.04.1 niet verdwijnen; want het is precies hetzelfde systeem.
Dus ik zie het nut niet in van een verse install van 804.1
Toch is het wel iets verschillend, tenzij je alle (ook systeem-)instellingen verwijderd, oude pakketten verwijderd en alles herconfigureerd. Ik doe ook geen verse installatie, omdat ik geen problemen heb, maar als je problemen hevt valt het wel te overwegen.
ubby schreef:
Als ik eerlijk ben zie ik het nut niet echt van een fresh install.
Deze Ubuntu staat dan nog maar net 2 maanden op je computer.
hier bijvoorbeeld al vanaf de beta. en dan hebben we het nog niet over al de dingen waar ik al aan heb geknoeid in mijn systeem.
als gewone gebruiker zijt ge inderdaad niks met een verse installatie, maar ik installeerede de vorige versies ook om de paar maanden eens opnieuw, nu is er gewoon een excuus om het wat vroeger te doen.
Voor de meesten is 8.04.1 niet meer dan 8.04 + updates; aardig (snellere installatie e.d.) en goed geschikt voor een verse installatie maar niet meer dan dat.
Bij mij is de 8.04.1 bittere noodzaak omdat de originele hardy-kernel weigerde te booten op mijin laptop. Deze fout is inmiddels hersteld, maar om dat goed te kunnen testen via een live-CD, heb ik de aangepaste ISO nodig. Ik wacht in spanning af (en als het goed gaat, kan ik eindelijk 8.04 op mijn laptop draaien...).
Even een vraagje, als ik een schone install doe, moet ik dan ook een schone /home maken?
En ik kan hem het beste via Ubuntu.com downloaden?
Met vriendelijke groet,
Gijs
Laatst bewerkt door Gijsbert (03-07-2008 12:42:13)
Gijsbert schreef:
Even een vraagje, als ik een schone install doe, moet ik dan ook een schone /home maken?
En ik kan hem het beste via Ubuntu.com downloaden?
Met vriendelijke groet,
Gijs
Hoeft niet, maar dan is het geen echte schone installatie meer 
waar kun je 8.04.1 downloaden ? 
als het goed is hier http://www.ubuntu-nl.org/download/
maar hij is er nog niet. 
vroeg me al af
via updates is ie er ook nog niet 
Grappig: als je nu "lsb_release -a" doet, staat daar al 8.04.1 (als je al je updates hebt geinstalleerd natuurlijk).
FF blijft bij mij nog steeds regelmatig hangen
is idd 8.04.1
markba schreef:
Grappig: als je nu "lsb_release -a" doet, staat daar al 8.04.1 (als je al je updates hebt geinstalleerd natuurlijk).
Inderdaad, als het goed is staat het ook in je kernellijstje.
markba schreef:
hier staat die ook al op 8.04.1
joop905 schreef:
joop905 schreef:
markba schreef:
Da's ook logisch, hè.... :-)
8.04.1 is simpelweg 8.04 plus alle updates tot en met eergisteren of gisteren, erin verwerkt. Tot en met eergisteren denk ik, want ze hebben de tijd nodig om er een afgewerkt iso van te maken en dat op de servers te laden.
Is inderdaad ook helemaal logisch, maar in alle commotie of 8.04.1 er al is, heeft iedereen 'm al. ;-)
Heeft iemand al een mirror ontdekt waar je 8.04.1 kan downloaden?
Hier staat hij ook op 8.04.1 Man wat een pracht distro.
Grtz Tom.
3cHeLoN schreef:
Heeft iemand al een mirror ontdekt waar je 8.04.1 kan downloaden?
Nee, in principe worden alle mirrors tegelijk gemirrord.
Als ie morgen uitkomt (en ik zeg erbij als ...) dan kun je eens googlen achter de daily build van vandaag. Waarschijnlijk is dat dan de officiele en zijn ze nu bezig met de mirrors klaar te maken voor de grote downloaddag morgen.
Edit hieronder de link naar de daily:
http://cdimage.ubuntu.com/hardy/daily-live/current/
Ik heb van alles gebrobeerd om met Ubuntu te blijven werken.
Na iedere update had ik weer nieuw gedonder. Zal wel aan mijn computer ligge. Onder 7.10 had ik een goed werkend geheel, maar na de diverse udates werd het al minder. Hardy was een compleet drama, geen geluid, geen wifi, koeienletters.
Gisteren een fresh install gedaan met Hardy, weer waardeloos.
Ik ben reuze benieuwd of 8.04.1 nu wel vebetering geeft. Mijn vertouwen heeft wel een flinke deuk gekregen.
Werk nu met Suse 11, geen enkel probleem, alles werkt.
Toch zou ik graag naar Ubuntu terug gaan, ik zal de reacties volgen voor ik weer tijd verknoei met Ubuntu
Pasypl
pasyp schreef:
Onder 7.10 had ik een goed werkend geheel, maar na de diverse udates werd het al minder. Hardy was een compleet drama, geen geluid, geen wifi, koeienletters.
Pasypl
Je bent niet alleen, er is veel over de stabiliteit van Hardy te doen geweest. Ook ik heb mijn deel van de problemen gehad, en heb zelfs nu (8.04.1) nog steeds niet het gevoel even stabiel te draaien als Gutsy, en dat is natuurlijk een beetje jammer voor een LTS.
Nouja, het gaat in ieder geval de goede weg op, in vergelijking met de situatie begin Mei.
ik heb eigenlijk bezwaren tegen het afraden van upgraden en propageren van zogenaamde ´clean installs´.
de upgrade-button verdient imo gewoon een kans, is hier op een testpartitie ook prima gelukt, net zoals een ´clean install´, wanneer we dat propageren van een clean install als de enige mogelijke manier gaan zien voor een succesvolle install ben ik niet akkoord, en in het bijzonder de suggestie dat een ´clean install´ van 8.04.1 aan te raden is. geef daar eens goede redenen voor aub. en waarom bij 8.04.2 weer niet....(raar)
* de (distributie) upgrade button verdient een kans om zich te bewijzen als een stabiele manier om van de ene naar de andere versie te verhuizen/gaan. deze manier heeft imo de toekomst, en lijkt steeds beter te werken.
* upgraden/updaten is part of the game, zeker bij een versie die als desktopversie drie jaar mee moet gaan. apt-get update&upgrade is geen, nogmaals geen, vervuiling van je systeem.
ik doe niet mee in de ´clean install´ hype. over and done with hier.
eigenlijk is 8.04.1 gewoon een codenaam voor 8.04 + alle updates tot Juli, gewoon handig om een cd'tje te hebben met 8.04.1, want dan hoef je niet meer al die updates te instaleren, voor mensen met een limit al helemaal handig natuurlijk. het is gewoon hetzelfde systeem, ongeacht 8.04 + Updates/8.04.1.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008