Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Hallo iedereen.
Ik zit met een vervelend probleem bij het proberen van de live distributie van hardy heron
Mijn wireless card wordt niet herkend.
Even mijn systeem schetsen (dit maakt al veel duidelijk)
Intel Q9450 processor, 4gb DDR3 RAM en Asus P5E3 deluxe motherboard
De quad core herkent hij zonder probleem, het ram niet helemaal (logisch: 32 bit versie getest)
Het asus moederbord heeft 2 bedrade connectiepunten en een wireless chip. Die chip is een 802.11n chip en heeft een RALINK RT 2770 F chipset.
Ik heb gisteren de laatste nieuwe backtrack (3) cd geprobeerd, hier doet het wireless het wel.
Bij ubuntu, knoppix en mandriva werkt het niet. Bij de eerste 2 krijg ik zelfs de wireless int niet te zien.
Bij mandriva wel, maar die wil me ndiswrapper doen werken (vind het inf bestand niet dus daar werkt het ook nog niet).
Ik heb al heel wat gegoogled en blijkbaar is de RALINK het probleem. Bij sommigen ging het wel in gutsy maar niet meer in hardy.
iemand tips wat ik kan proberen?
Nieuwe drivers downloaden gaat vrij moeilijk gezien ik draadloos surf en de AP zich één verdieping lager bevindt.
alvast bedankt
PS: in vista werkt alles wel :s
Staat libstdc++5 aangevinkt? Via Synaptic. 8.04 werkt maar gedeeltelijk met libstdC++6, een nieuwere C versie. Vooral oudere drivers willen nogal eens teruggrijpen op 5.
Vr.groet, peter
waar vind ik die libstdc++5 ?
staat dat bij de repositories? of moet ik ergens een bestand wijzigen via vi?
dat bestand ben ik echt nog nooit tegengekomen
alvast bedankt voor de info
staat in de repositories, even aanvinken in synaptic
die libstdc++5 heb ik al gevonden, maar aangezien ik met een live cd werkte, kon ik die niet installeren
ik neem aan dat ik eerst moet installeren en nadien moet proberen die libstdc++5 te markeren?
ben nu wubi aan't installeren, eens kijken wat dat geeft
met wubi gaat het ook niet.
ik vrees dat ik een echte install zal moeten proberen en dan op de een of andere manier mijn drivers te kunnen downloaden (ev via draad hoewel ik die hele verhuis niet zie zitten)
net op mijn laptop de live cd geprobeerd, daarop werkt alles wel voortreffelijk
ik hou jullie op de hoogte!
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008