Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Hoi,
Ik wilde mn virtualbox machines gebruiken op een andere computer hoe doe ik dat? Wat moet ik backuppen, alleen de machines of alles? En hoe en welke rechten moet ik veranderen? En verder?
BVD
Je hoeft alleen de vdi te copieren uit ~/VirtualBox/VDI. Deze op de nieuwe machine in de vdi-map zetten. Vervolgens op die machine een nieuwe sessie aanmaken en koppelen aan de gecopieerde vdi-bestand.
Je kunt eventueel de definitie van de sessie ook meenemen uit ~/VirtualBox/Machines, maar je loopt dan al snel aan tegen unieke nummers voor bijvoorbeeld sessie-ID's die gegenereerd worden door vbox. In de praktijk heb je net zo snel een nieuwe sessie via de GUI aangemaakt.
markba schreef:
Je hoeft alleen de vdi te copieren uit ~/VirtualBox/VDI. Deze op de nieuwe machine in de vdi-map zetten. Vervolgens op die machine een nieuwe sessie aanmaken en koppelen aan de gecopieerde vdi-bestand.
Je kunt eventueel de definitie van de sessie ook meenemen uit ~/VirtualBox/Machines, maar je loopt dan al snel aan tegen unieke nummers voor bijvoorbeeld sessie-ID's die gegenereerd worden door vbox. In de praktijk heb je net zo snel een nieuwe sessie via de GUI aangemaakt.
ik heb idd een keer alletwee de bestanden teruggezet op een andere pc, dat ging niet goed. Wellicht dat alleen .vdi file beter werkt. Kan dit ook van een linux-vb naar windows-vb (dus vb geinstalleer in windows of linux)??
Idzme schreef:
Kan dit ook van een linux-vb naar windows-vb (dus vb geinstalleer in windows of linux)??
In theorie zou dat moeten gaan, ik zou niet weten waarom het niet zou werken. Heb dit echter nooit zelf uitgeprobeerd (heb vbox alleen onder linux draaien), maar voer het zelf eens uit en post het resultaat hier.
Dank voor de reactie
helaas krijg ik een melding dat mijn windows wordt afgesloten ivm of hardeschijf probleem of virus...
dat laatste is zeer onwaarschijnlijk, waarschijnlijk problemen met de settings?
of iets met de rechten/ permission, hoe staat dat bij jullie bij de dvi's?
Laatst bewerkt door schoappied (02-07-2008 10:11:30)
Als de versie van vbox bij de andere machine 1.6.x is, kun je een probleem verwachten met je netwerkkaart bij het overzetten van een bestaande sessie: verander dan IDE Controller type in PIIX3.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/270484#p270484
Lijkt nog te werken ook!
scheelt weer een hoop werkt, mijn dank is dan ook groot Markba!
markba schreef:
Idzme schreef:
Kan dit ook van een linux-vb naar windows-vb (dus vb geinstalleer in windows of linux)??
In theorie zou dat moeten gaan, ik zou niet weten waarom het niet zou werken. Heb dit echter nooit zelf uitgeprobeerd (heb vbox alleen onder linux draaien), maar voer het zelf eens uit en post het resultaat hier.
ik heb de .vdi van Virtualbox (VB install op windows machine) overgezet naar VB op een linux pc, en de vdi wordtr herkend er werkt perfect.
Dus: VDI files zijn uitte wisselen tussen VB installaties op Windows XP en Ubuntu
Idzme schreef:
markba schreef:
Idzme schreef:
ik heb de .vdi van Virtualbox (VB install op windows machine) overgezet naar VB op een linux pc, en de vdi wordtr herkend er werkt perfect.
Dus: VDI files zijn uitte wisselen tussen VB installaties op Windows XP en Ubuntu
VirtualBox is goed!!!!
Had dit wel verwacht, maar zien is geloven.
Ik kan niet meer zonder Virtualbox, super om allerlei distro's in te testen!!
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008