Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Vandaag las ik het bericht op ubuntugeek.com over een nieuwe lightweight desktop env. voor ubuntu: LXDE.
Ik krijg bij install de volgende melding:
Aangezien u slechts een enkele opdracht gegeven hebt is het zeer
waarschijnlijk dat het pakket gewoon niet installeerbaar is. U kunt dan
best een foutrapport indienen voor dit pakket.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
lxde: Vereisten: gpicview (>= 0.1.9) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: lxappearance (>= 0.2) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: lxpanel (>= 0.2.7.2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: lxsession-lite (>= 0.3.5) maar het is niet installeerbaar of
lxsession (>= 0.3) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: openbox (>= 3.4.6.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
bas@xfce4:~$
ik heb dit gedaan op een commandline install van xubuntu 7.10 met <Icewm en rox-filer. Waarom zijn bovenstaande paketten niet installeerbaar?
info over lxde:
http://www.ubuntugeek.com/lxde-lightwei … buntu.html
Er staat op jouw link, dat je eerst de pakketbronnen moet toevoegen.
Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
sisosteven schreef:
Er staat op jouw link, dat je eerst de pakketbronnen moet toevoegen.
Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
yes. gedaan
Dan zou ik het ook niet echt weten.
Misschien kun je de deb-pakketten downloaden en dan handmatig installeren, maar ik geef je weinig kans.
Kijk hier eens (en dan kiezen voor "pool")
http://ppa.launchpad.net/lxde/ubuntu/
Misschien dat iemand anders meer weet dan ik?
Ik heb deze post even in offtopic gezet omdat ie nou niet echt binnen ons supportgebied valt, maar ach....... in offtopic moet het kunnen.
De Linux variant PUD is gebaseerd op Ubuntu en maakt dus gebruik van het LXDE Desktop environment.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=pud
DarkEra schreef:
De Linux variant PUD is gebaseerd op Ubuntu en maakt dus gebruik van het LXDE Desktop environment.
ok, ga eens kijken, maar zou LXDE graag toevoegen aan mijn sessions, ipv xfce en icewm. Moet toch mogelijk zijn, maar krijg bij installeren du sbovenstaande foutmelding.
Hier zijn screenshots te vinden van LXDE: http://lxde.org/screenshots.html
Ziet er best mooi uit 
ziet er erg goed uit 
Hmm, is het niet zoiets als IceWM ofzo? Trouwens, ik vind Xfce nog altijd erg super werken en toch voor mijn gevoel helemaal compleet. Xubuntu n1. voor mij op dit moment. 
joop905 schreef:
ziet er erg goed uit
Ik vind het er maar warrig en onsamenhangend uitzien eerlijk gezegd. Duidelijk nog werk aan.
bedankt voor de reacties, maar...heeft iemand het al werkend gekregen?? (zie mijn foutmeldingen in de eerste post) ???
ps: heb trouwens van de week pclinuxos geinstalleerd: Tinyme (de mini-distro) en dat lijkt wel verdomd veel op LXDE!! 
Laatst bewerkt door Idzme (30-06-2008 15:15:24)
ik heb lxde werkend gekregen op mijn ubuntu 8.04 desktop pc, nog niet in mijn minimal xubuntu.
Lxde ziet er mooi uit, alleen zie ik nog geen voordeel tov xfce4.
ps: zoals ik al eerder poste: tinyme lijkt niet alleen op lxde, het werkt ook met lxde 
Laatst bewerkt door Idzme (03-07-2008 23:17:29)
Idzme schreef:
ik heb lxde werkend gekregen op mijn ubuntu 8.04 desktop pc, .....
Tof! Gefeliciteerd.
Mogen we weten hoe je dat gedaan hebt? Hoe heb je die foutmeldingen opgelost?
de foutmeldingen heb ik nog steeds....maar die krijg ik op mijn minimal-xubuntu install (commandline xubuntu met xfce4, icewm en rox-filer). Dus ik heb de handleiding gevolgd op mijn ubuntu pc (8.04) en daar werkt ehet wel. Waarschijnlijk mis ik in de minimal xubuntu install een aantal paketten die nodig zijn voor LXDE. De foutmelding in mijn eerste post blijft dus nog steeds staan:
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
lxde: Vereisten: gpicview (>= 0.1.9) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: lxappearance (>= 0.2) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: lxpanel (>= 0.2.7.2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: lxsession-lite (>= 0.3.5) maar het is niet installeerbaar of
lxsession (>= 0.3) maar het is niet installeerbaar
Vereisten: openbox (>= 3.4.6.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
bas@xfce4:~$en juist op een minimal install zou lxde van waarde zijn, dus als er nog ideen zijn, ik hoor het graag.
groeten,
Idzme
Deze desktop environment is, in tegenstelling tot KDE en Xfce, een samenraapsel van allerlei programma's van anderen. Xfce heeft bijvoorbeeld alles zelf: een eigen image viewer, file manager, etc.
LXDE is uit zichzelf niet zoveel, ze zeggen ook zelf: je kunt alle onderdelen los in een andere desktop gebruiken (want ze komen ook ergens anders vandaan).
In plaats van LXDE helemaal te installeren, zou je dus ook kunnen proberen om een aantal onderdelen uit Xfce te strippen en die te vervangen door een aantal onderdelen die door LXDE worden gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld xfwm4 (de Xfce window-manager) vervangen door Openbox en Thunar vervangen door PCManFM.
De Xfce developers zelf zeggen dat dit vervangen een sterk punt is van Xfce, maar wees toch voorbereid dat het ook wel eens niet helemaal direct kan gaan werken. Ik wil er niet weer voor verantwoordelijk zijn dat je Xubuntu opnieuw moet installeren. 
Laatst bewerkt door Double12 (04-07-2008 12:38:19)
Double12 schreef:
Deze desktop environment is, in tegenstelling tot KDE en Xfce, een samenraapsel van allerlei programma's van anderen. Xfce heeft bijvoorbeeld alles zelf: een eigen image viewer, file manager, etc.
LXDE is uit zichzelf niet zoveel, ze zeggen ook zelf: je kunt alle onderdelen los in een andere desktop gebruiken (want ze komen ook ergens anders vandaan).
In plaats van LXDE helemaal te installeren, zou je dus ook kunnen proberen om een aantal onderdelen uit Xfce te strippen en die te vervangen door een aantal onderdelen die door LXDE worden gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld xfwm4 (de Xfce window-manager) vervangen door Openbox en Thunar vervangen door PCManFM.
De Xfce developers zelf zeggen dat dit vervangen een sterk punt is van Xfce, maar wees toch voorbereid dat het ook wel eens niet helemaal direct kan gaan werken. Ik wil er niet weer voor verantwoordelijk zijn dat je Xubuntu opnieuw moet installeren.
ja, die goed ideen van jou ken ik haha
maar goed, heb tinylinux geprobeerd, werkt ook met LXDE, maar voor mini-distro's vind ik xfce4 toch wel helemaal top! en voor oudere systemen icewm.
denk niet dat lxde is zal toevoegen...
Het kan nog wel eens gebeuren dat ik in de toekomst ook LXDE ga gebruiken. Ik gebruik nu Zenwalk, een XFCE-distributie, maar ze staan welwillend tegenover LXDE, omdat het nog kleiner is en omdat de filemanager PCManFM volgens hen beter is dan Thunar
Ik ben zelf trouwens een grote fan van Equinox Desktop Environment. Het ziet er in z'n huidige vorm nog niet zo spetterend uit, maar EDE2 kan wel eens een grote vlucht gaan nemen.
DarkEra schreef:
ik vind lubuntu beter klinken 
cali
verbruikt het nou meer of minder RAM dan XFCE?
Waarschijnlijk wel, want dit zie ik op Googleactie "LXDE vs XFCE"
I rather like LXDE myself. If you need/want something even lighter than Xfce, LXDE is a great option, while keeping things more 'normal' than something like ...
gijsisok schreef:
Waarschijnlijk wel, want dit zie ik op Googleactie "LXDE vs XFCE"
I rather like LXDE myself. If you need/want something even lighter than Xfce, LXDE is a great option, while keeping things more 'normal' than something like ...
Wat ik alleen nog vreemd vindt is dat ik lxde niet kan installeren bovenop een minimal-xubuntu install (commandline instal) dan krijg ik dus bovenstaande foutmelding. Is het iemand anders al gelukt? Lijkt me zeker de moeite waard, ziet er namelijk beter en makkelijker uit dan Icewm en rox-filer, en is dus sneller dan xfce.
Iemand die dit misschien helpen uitzoeken?
Ja het is mij wel gelukt met xubuntu eerst LXDE installeren en dan pas de updates op halen,
M.v.g.
HapsHash schreef:
Ja het is mij wel gelukt met xubuntu eerst LXDE installeren en dan pas de updates op halen,
M.v.g.
ok, thanks, dus eerst commandline systeem installeren, dan lxde, dan pas sudo apt-get update en upgrade? en dan de rest installeren zoals xorg etc?
nu vraag je me wat ,alleen tunderbird geinstall verder niets weet nog niet eens wat xorg is en wat het doet,ik weet nu wel dat Mozilla werk als een speer alles werkt sneller
M.v.g.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn