Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Vandaag beta 2 geinstalleerd en getest.
Ik heb er maar 1 woord voor BAGGER.
Desktop Iconen verdwijnen spontaan.
Adept geeft foutmeldingen tijdens upgraden.
Taal ondersteuning werkt maar gedeeltelijk (Adept blijft engels)
Na het aanzetten van desktop effecten kwam spontaan het inlogvenster in beeld en was inloggen daarna niet meer mogelijk ook niet na reset.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het lijkt er op dat het alleen maar slechter wordt sinds 4.0
Dit is wel nog een beta. Tegen 4.1 final of 4.2 zal het wel beter gaan, of dacht je dat KDE 3.0 en 3.1 zo goed werkten?
- SeySayux
Nee die eerste versies werkten ook niet goed, maar het valt mij op dat beta 2 meer fouten bevat dan beta 1.
Beta 1 gaf ook wel problemen maar ik heb daar niet meegemaakt dat mijn hele systeem niet meer wilde starten.
velthuizen schreef:
Na het aanzetten van desktop effecten kwam spontaan het inlogvenster in beeld en was inloggen daarna niet meer mogelijk ook niet na reset.
Ik heb ook een woord verder kijken dan je neus lang is ik gebruik de beta 2 allanger maar wel via kde-nightly ik vind dat iets betere.
En ja als je half upgrade zorg je voor problemen of dat nieuws al gepost is weet ik dan ook niet.
Trouwens Adept is geen kde4 maar kde3 dus daar zul je ff de kde3 nl taal ondersteuning moeten invullen * Is zonder toestemming op pc op het arbeids trainings centrum *
Over de desktop effects dat werkt perfec t bij mij dus zal wel bij jou aan hardware liggen.
Kde doewt het goed en om meteen te zeggen dat bagger is maakt me boos koop gewoon een goeie intel pc met een intel gma en 1 gb geheugen dan draait kde4 ook goed. Kde4 heeft minimaal 512 geheugen nodig.
( Kde4.0 is de stable en kubuntu heeft dat goed kunnen intregeren dat doen ze bij de beta,s niet echt hoor dus vandaar kan zijn dat iets slechtere uit ziet maar kde4.1 is zekere weten betere )
Laatst bewerkt door kurosaki_ichigo (25-06-2008 14:20:14)
kurosaki_ichigo schreef:
Ik heb ook een woord verder kijken dan je neus lang is ik gebruik de beta 2 allanger maar wel via kde-nightly ik vind dat iets betere.
En ja als je half upgrade zorg je voor problemen of dat nieuws al gepost is weet ik dan ook niet.
Trouwens Adept is geen kde4 maar kde3 dus daar zul je ff de kde3 nl taal ondersteuning moeten invullen * Is zonder toestemming op pc op het arbeids trainings centrum *
Over de desktop effects dat werkt perfec t bij mij dus zal wel bij jou aan hardware liggen.
Kde doewt het goed en om meteen te zeggen dat bagger is maakt me boos koop gewoon een goeie intel pc met een intel gma en 1 gb geheugen dan draait kde4 ook goed. Kde4 heeft minimaal 512 geheugen nodig.
( Kde4.0 is de stable en kubuntu heeft dat goed kunnen intregeren dat doen ze bij de beta,s niet echt hoor dus vandaar kan zijn dat iets slechtere uit ziet maar kde4.1 is zekere weten betere )
De machine waar op wordt getest is een dual core intel met 4gb geheugen dus daar kan het niet aan liggen.
Op dit systeem hebben wij de Kubuntu-KDE4-8.04 remix cd geinstalleerd, in deze 4.0 versie zitten ook al diverse problemen (samba netwerk wordt niet gevonden), maar na upgrade beta 2 zijn er spontaan heel veel problemen bijgekomen, dit geeft ook helemaal niets want daar zijn beta versies voor.
Het is dus onzin om te zeggen dat 4.0 het prima doet terwijl de ontwikkelaars zelf aangeven dat er nog veel problemen inzitten.
Maar als een upgrade zorgt dat je distributie niet meer wil starten dan gaat het niet goed, maar dat zal ongetwijfeld ook opgelost gaan worden.
kde beta 2 viel hier nogthans goed mee.
Ik overweeg dan ook bij de final over te gaan op kde 4.1
Typhoner schreef:
kurosaki_ichigo schreef:
Kde4 heeft minimaal 512 geheugen nodig.
Waar in godsnaam haal je dat? KDE 4.x heeft minder nodig dan 3.5, en die werkte al heel vlotjes op 256MB.
Nou dat gok ik zo omdat kde3 wel op 256 draaide en kde4 niet bij me broertje
velthuizen schreef:
Verwijder je wel ook je instellingen voor het installeren van een bèta-update? Daar vormen zich namelijk de meeste problemen.
Ik wacht wel tot 4.1 stable uitkomt misschien zijn dan ook al die KDE3 verwijzingen er uit nu zie ik veel dubbele vermeldingen.
Laatst bewerkt door velthuizen (26-06-2008 16:15:51)
kiersie schreef:
Beta' s zijn niet om te afkraken
Klopt daar zijn stable versions voor, bijvoorbeeld Ubuntu hardy toen met z'n firefox 3 
Overigens is Vista nou een beta of niet?
Laatst bewerkt door schoappied (28-06-2008 12:26:37)
Vista is een permanente Beta!!!
Begrijp me niet verkeerd ik probeer niets af te kraken maar heb geconstateerd dat op mijn PC de Beta 2 bagger is en meer problemen heeft gecreeerd dan opgelost.
velthuizen schreef:
Vista is een permanente Beta!!!
Begrijp me niet verkeerd ik probeer niets af te kraken maar heb geconstateerd dat op mijn PC de Beta 2 bagger is en meer problemen heeft gecreeerd dan opgelost.
Tja, mijn kinderen denken er heel anders over:
- linux is langzamer dan Windows (systeemstart, starten van programma's e.d. MS voelt gewoon sneller aan)
- linux oogt veel lelijker dan Vista (KDE4 komt in de buurt, maar is nog uitermate beta, Gnome is lelijk)
- Voor de jeugd belangrijke programma's als MSN zijn in linux niet te evenaren (amsn, pidgin, e.d. voldoen niet)
- div websites, zoals de postbank, worden in Linux niet goed weergegeven.
- op school werkt iedereen met Word, Openoffice geef veel problemen.
Laatst bewerkt door Ramana (28-06-2008 20:32:12)
KDD-4.1 is nog beta, maar werkt nu best wel lekker..... (en, bij ons is een weer terug naar Linux: 'KDE is toch wel snel..'(en MS gaf toch veel problemen)).
Heel mooi: de themaś van de taakbalk. Nu is er meer mogelijk dan alleen maar een kleurtje of een transparante taakbalk. Echt heel mooi.
Plasma-widgets geven een mooie desktop, b.v met een analoge klok. Handig vind ik de folder-widget (snel naar mijn data op een andere partitie).
Laatst bewerkt door Ramana (05-07-2008 11:28:00)
Heb hem nu in een dual boot staan ik heb hem net als kurosaki_ichigo via KDE Nightly geinstalleerd .
Ik ben een paar bugs tegen gekomen maar die zijn ook niet om naar huis te schrijven .
Zelf ben ik meer van gnome maar kde 4.1 gaat het voor mij misschien toch wel worden .
Ik vind het mooi en heel vreemd kde4.1 werkt beter bij mij dan kde3 vraag me niet waarom het zei zo .
De eenige dingen die ik tegen gekomen ben zijn deze bugs
1-Als hem in het Nederlands zet doet je bureaublad het niet goed of totaal niet omdat je bureaublad door het systeem Desktop word genoemt terwijl de map bureaublad heet .
2-als ik een widget wil downloaden crasht mijn hele desktop maar komt gelijk weer terug .
3-ik kan niet dubbel klikken op een deb file zodat hij geinstalleerd word ik moet het via een commando doen om het te installeren .
Al met al zijn dit de 3 dingen die ik gevonden heb .
probleem nummer 1en2 zijn makkelijk op te lossen gewoon de taal engels houden en geen widgets downloaden .
Voor nummer 3 heb ik nog geen oplossing gevonden .
Verders werkt het zeker zeer goed voor een beta draait het zeker wel stabiel en alles voelt net wat sneller aan .
O en even over het half engels half nederlands ik kwam er pas achter toen ik het hier gelezen had
Al met al als het daarlijk klaar is ga ik zeker het eens grondig uitproberen .
Mvg
Kamelot
Laatst bewerkt door kamelot (05-07-2008 12:40:51)
1. ja, nu je het zegt. Een van die twee hoort er niet (Ik denk desktop).
2. bij upgrade van 4.0.x naar 4.1 ging het mis met de widgets, heb toen alle config-files in /homr/.../.kde4 gewist (eigenlijk heel .kde4)
3. installer nog even kpackage-kde4 of gdebi-kde
kamelot schreef:
Heb hem nu in een dual boot staan ik heb hem net als kurosaki_ichigo via KDE Nightly geinstalleerd .
Ik ben een paar bugs tegen gekomen maar die zijn ook niet om naar huis te schrijven .
Zelf ben ik meer van gnome maar kde 4.1 gaat het voor mij misschien toch wel worden .
Ik vind het mooi en heel vreemd kde4.1 werkt beter bij mij dan kde3 vraag me niet waarom het zei zo .
De eenige dingen die ik tegen gekomen ben zijn deze bugs
1-Als hem in het Nederlands zet doet je bureaublad het niet goed of totaal niet omdat je bureaublad door het systeem Desktop word genoemt terwijl de map bureaublad heet .
2-als ik een widget wil downloaden crasht mijn hele desktop maar komt gelijk weer terug .
3-ik kan niet dubbel klikken op een deb file zodat hij geinstalleerd word ik moet het via een commando doen om het te installeren .
Al met al zijn dit de 3 dingen die ik gevonden heb .
probleem nummer 1en2 zijn makkelijk op te lossen gewoon de taal engels houden en geen widgets downloaden .
Voor nummer 3 heb ik nog geen oplossing gevonden .
Verders werkt het zeker zeer goed voor een beta draait het zeker wel stabiel en alles voelt net wat sneller aan .
O en even over het half engels half nederlands ik kwam er pas achter toen ik het hier gelezen had![]()
Al met al als het daarlijk klaar is ga ik zeker het eens grondig uitproberen .
Mvg
Kamelot
Probleem 1 is simpel een nederlands talig install van kubuntu maakt een folder aan die bureaublad heet en in engels heet ie Desktop dus dan vind kde-nigthly die folder niet want kde-nigthly is engels.
Probleem 2 is minder leuk maar inderdaad niet om naar thuis te schrijven. Het is wel jammer dat het crash maar ik hoop dat het snel gefixt is ik heb de bug al gerapporteerd.
Probleem 3 is je hebt gdebi vast niet geinstalleerd of kpackage
En ja soms moet je .kde4 wissen of gewoon hernoemen dan krijg je nieuwe gaat wat snellere.
Maar ik vind kde-nightly betere dan de packages van kubuntu zelf maja je kunt beta2 van kubuntu ook erbij zetten das wel handig maar kde-nightly vind ik fijnere werken.
Ik wacht nog steeds op KDE4.1 Final
Aan einde van maand is ie er.
Kan er ook niet op wachten .
Ik vind het echt mooi en world of warcraft lijkt net of hij lekkerder loopt :S
Hoop dat de 4.1 final echt goed is want ik denk dat ik het dan standaard gaat gebruiken .
kamelot schreef:
Hoop dat de 4.1 final echt goed is want ik denk dat ik het dan standaard gaat gebruiken .
Misschien komt dat omdat je bij kde 4.1 de compositing uit heb staan?
Het lekkerst loopt KDE4.1 (beta) bij mij:
- Ubuntu + KDE4-core (+ systemsettings) en wat aanvullende progjes, zoals artwork.
- Kubuntu-kde4 (live-cd) is minder soepel
- ooK Ubuntu + Kubuntu-kde4-desktop is ook minder.
doan schreef:
kamelot schreef:
Hoop dat de 4.1 final echt goed is want ik denk dat ik het dan standaard gaat gebruiken .Misschien komt dat omdat je bij kde 4.1 de compositing uit heb staan?
Denk het niet gebruik nooit compiz zoizo gaat mijn FPS daardoor naar beneden en ik heb er geen nut voor
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008