Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: avi naar mpg of dvd  (gelezen 3153 keer)

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Gepost op: 2006/08/23, 12:07:11 »
mensen bestaat er een progje am films om te zetten naar dvd
ik zoek er naar maar vind niets
onder Windows werkte dat altijd prima
maar in  ubuntu is dat totnogtoe knap waardeloos
wat ik trouwens ook van verschillende andere dingen inm dit systeem vind
schijven zijn onbereikbaar
heb er 4 in mijn pc en nog een losse
kan er maar 1 gebruiken
soms ben ik het even kwijt

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

balsat
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
avi naar mpg of dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/23, 12:21:37 »
Deze werkt misschien?

http://kmpg2.sourceforge.net/view.php/page/Voorpagina

En wat bedoel je met ze zijn onbereikbaar (je schijven)?
Onzichtbaar of aanwezig maar ze gaan niet open of ze gaan open maar ik kan geen bestand openen?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline eendje

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/23, 12:41:56 »
@Bartek

Zijn vraag over de schijven heeft hij gesteld in onderstaand draadje:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/2772
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/24, 14:47:58 »
dat werkt dus ook niet begin er erntig over te denken om toch maar weer terug naar windows te gaan
in dit krijg ik nauwelijks iets werkend
het is zo ontzettend beperkt in zijn mogelijkheden
vind het tot nog toe zee teleurstellend
had er meer van verwacht
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
avi naar mpg of dvd
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/24, 14:51:02 »
Je krijgt KmPg2 wel opgestart? Wat doet hij nu precies en welke foutmeldingen krijg je?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
avi naar mpg of dvd
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/24, 16:33:17 »
Citaat van: balsat
dat werkt dus ook niet begin er erntig over te denken om toch maar weer terug naar windows te gaan
in dit krijg ik nauwelijks iets werkend
het is zo ontzettend beperkt in zijn mogelijkheden
vind het tot nog toe zee teleurstellend
had er meer van verwacht
Als je terug gaat naar windows, laat dan ff weten wat er precies niet werkte -- zodat we op die vlakken kunnen verbeteren -- en zodat je misschien later nog eens linux kan proberen (linux evolueert heel snel)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/24, 22:29:16 »
ik zie het in de directorie staan ik geb het met apt get geprobeerd te installeren

dus     sudo  apt-get    install naam
of        sudo  apt-get    install  /pad/pad/naam

dus diverse keren maar krijg het niet aan de gang
meestal kan ik de files ook helemaal niet terugvinden daarom deze bewust op
een plek neergezet waar ik het terug kon vinden ook geprobeerd direct
op terminal te installen
ben het gewoon echt kwijt
het terugvinden van files en het installeren vind ik moeilijk
installeren lijkt wel algebra


ik probeer nog een paar dagen en anders helaas heb het geprobeerd
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Azalin

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/24, 22:48:42 »
Avi omzetten naar DVD... mloet ik echt mijn hele lijst van bij mij bekende programma's publiceren hier of zal ik gewoon die programma's neerzetten die voor mij werkten? Maar doen? :)

Avidemux -> omzetten van AVI/VOB/weet ik wat nog meer naar MPEG1, MPEG2, Xvid, Divx, etc etc etc
je kunt er zelfs filters op los laten (deinterlace, blur, crop, etc etc) een HEEL prettig programma

Transcode (GUI frontend heet gTranscode) -> zo'n beetje de backbone van ALLE conversies op video gebied op Linux .. volgens mij gebruik Avidemux dat ook maar zeker weten doe ik dat niet...

DVD::Rip -> rippen en transcoden van DVDs

Al deze programma's zitten gewoon in de Repos dus te installeren via Installeren/Verwijderen Software of Synaptics Pakketbeheer.

En als je je afvraagt: zijn er niet nog meer video tools voor Linux? Een hele waslijst is te vinden op: http://www.videohelp.com/tools?s=23#23 vaak is het opzoeken in deze lijst en daarna zoeken in Synaptics een goeie want er staan er al een aantal zo maar tussen :)
Niet wanhopen dus... er is genoeg voor Linux te krijgen.

Geloof mij... als je eenmaal Linux / Ubuntu gewend bent... je wilt niet meer terug. Ik was ooit een vastgeroeste Windows gebruiker... maar nu kijk ik rijkhalsend uit naar het einde van de werkdag ... dan kan ik achter een echt systeem met een echt OS zitten :)

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/25, 00:52:57 »
@balsat
Soms vind ik het echt zielig. Iemand doet zo zijn best en het wil niet. Het verschil met Windows is zo groot, dat beseffen veel mensen niet als ze aan Linux beginnen. Ik had een geweldige hulp van een Linuxfreak die mij de beginselen van Synaptic duidelijk heeft uitgelegd en mij een beetje wegwijs in de bestandsstructuur maakte. Allemaal op een grafische manier. Na deze uitleg kreeg ik de goede raad om eerst maar eens een beetje wat gewone dingen te doen, mailen, surfen, muziek, video, eens wat rondneuzen op het systeem. En dat is een heel goede raad geweest, waar ik hem nog dankbaar voor ben. Want van lieverlee wil je toch meer gaan doen en wordt je nieuwsgierig.

Ik ben het daarom ook helemaal met Azalin eens om het installeren van programma's vooral in het begin zoveel mogelijk vanuit b.v. Synaptic te doen. Probeer dat te snappen, en hoe dat zit met repositories en sourceslist aanpassen en universe en multiverse aanzetten en al die vreemde begrippen die op je afkomen. Het is heel belangrijk dat je dat begrijpt. Die terminal komt later wel als je er zin in hebt.

Ik zal je eens een geheim verklappen, waar heel wat stoere mensen hier zich een deuk om zullen lachen. Laten we het programmaatje Xpenguins nemen dat ik wil installeren. Iemand hier op het forum zegt doe eens sudo apt-get install xpenguins. Ik weet het best hoor en weet je wat ik doe? Ik kopieer het woord xpenguins, ga naar Synaptic, klik daar bovenin op Zoeken, plak het erin, zoeken en voila hebbes. Rechterklik op Markeren voor installatie en daarna Toepassen en klaar is Kees.  Dat gaat vlug genoeg voor mij, ik vind het plezierig zo en doe het al meer dan een jaar op deze

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
avi naar mpg of dvd
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/25, 01:08:05 »
Groot gelijk Saamelainen, ik heb de eerste maanden ook zwarte sneeuw gezien om Linux te begrijpen. De wiki over de Terminal die ik geschreven heb was eerder een zelfstudie dan een poging anderen wat te leren.

Maar met de tijd lukt me alles beter en sneller en na 8 maanden leer ik nog bij.
Ik ben nog zeker geen Ubuntu-kenner maar ik heb 't gevoel dat ik nu meer met Ubuntu kan dan na 15 jaar Windows.

;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/25, 01:43:47 »
Nou, ik ben maar een heel gemiddelde computeraar. Ik heb nooit Windows zelf kunnen installeren bijvoorbeeld. Daar moest je dan weer iemand voor zien te vinden. En met Ubuntu kan ik het allemaal zelf, hoe gek het eigenlijk ook klinkt. Heel af en toe moet ik even terug naar XP voor CorelPhotoPaint en dan heel gauw weer weg van die kermiskleurtjes naar mijn chique Dapper desktop.

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/25, 11:51:58 »
ik heb dat avidemux geinstalleerd en ja hoor kan het nergens terugvinden
staat niet inme lijstje audio en video
dus dat word weer speurneuzen en ernstig de vraag of het werkt
dat kmpg staat op me schijf maar kan het niet aan de gang krijgen
die schijven heb ik de hele trucendoos die hier kwam uitgeprobeerd
maar geen resultaat
dam moet je toch dapper zijn om door te gaan
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/25, 12:00:36 »
dat avidemux heb ik gevonden na een reboot stond het in de lijst
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/25, 12:21:24 »
Ik zie dat je het gevonden hebt. Soms helpt het om even opnieuw in te loggen. Dan is Gnome ververst en staat het wel in het menu.

Ik was al bezig met antwoorden dus ik zet dat hier toch even neer, want het geldt voor alle programma's die na installatie niet in je menu voorkomen.

Over Avidemux, je kunt het in de terminal starten door de precieze naam daar in te typen. B.v. avidemux Er mag geen tikfout in zitten, want dan werkt het niet.

Als Avidemux het doet ga je zelf een snelkoppeling maken in je menu, zodat je het voortaan van daaruit kunt starten. Rechterklik op je paneel op Toepassingen en klik dan op Menu's bewerken. In het schermpje dat opengaat klik je op Audio en video en klik daarna op Bestand en Nieuw item. Vul de naam in en bij opdracht zet je weer de precieze naam avidemux in kleine letters en klik ok. Een icoon toevoegen kun je daar ook.

Dapper zijn? Nee hoor. Je moet het gewoon even weten. Het is zo gebeurd. Maar het kost erg veel tijd om dat allemaal te typen nu. Klik hier, klik, daar, doe dat. En daarom krijgen mensen zo vaak antwoorden met korte commando's vanuit de terminal. Want anders zouden hier maar weinig mensen antwoord krijgen, gewoon om dat het veel te veel werk is.


P.S. Niet rebooten, maar alleen even opnieuw inloggen.

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #14 Gepost op: 2006/08/25, 13:22:38 »
Nog een tip:

http://live.gnome.org/GNOME-tips-Nederlands


Hier staan veel slimmigheidjes over wat je allemaal op een grafische manier met Gnome kunt doen, zoals menu's bewerken, uiterlijk van je desktop veranderen en nog veel meer leuks.  :)

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #15 Gepost op: 2006/08/25, 17:43:58 »
heb ik met dat progje avidemux nog andere progjes nodig tot nu toe krijg ik alleen maar scripts eruit
zal wel iets verkeerd gedaan hebben  zoals gebruikelijk
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Azalin

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #16 Gepost op: 2006/08/25, 22:13:29 »
transcoder, lame, toolame, mjpegtools, ffmpeg kan ook geen kwaad... maar lame, toolame en mjpegtools wordt aangeraden te installeren...

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #17 Gepost op: 2006/08/26, 02:06:58 »
vond het al gek ik heb ondertussen wel voor mekaar gekregen dat ik een film van avi naar mpg kon zetten
maar de film liep te snel een geen geluid erbij
dus moest nog het een en ander erbij
heb    transcode lame toolame en ffmpeg  te pakken  
alleen mjpegtools kan ik nergens vinden
komen toch steeds een stapje verder
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #18 Gepost op: 2006/08/26, 09:10:27 »
mjpegtools zit in de multiverse pakketten van Synaptic waar ik het hierboven al eens over had. Ik denk dat je die nog niet aan hebt staan. En universe dan waarschijnlijk ook niet. Kijk even hier hoe je dat moet doen:

https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #19 Gepost op: 2006/08/26, 19:31:16 »
het zegt systeem -beheer-synaptic pakketbeheer
dan kom he dus gelijk in advanced
dan instellingen -pakketbronnen
dan krijg ik iets van installatie medium
ze geven in dielijst aan settings maar dat zie ik helemaal niet
overigens vcd omzetten gaat nu alleen mijn dvd speler heeft er moeite mee
waarom weet ik ook niet
heb ook een dvd-iso gebrand werkte goed en deed het ook
vcd heb ik nu ook geluid erbij
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #20 Gepost op: 2006/08/26, 19:45:32 »
Bij Installatiemedium op Toevoegen klikken en daar universe en multiverse, de onderste twee, aanvinken en weer op Toevoegen klikken.  Dan Synaptic Herladen en mjpegtools staat in de lijst van programma's en je kunt deze nu opzoeken en installeren.

Laat je het even weten hoe het gaat? Dan help ik je later weer als je bijvoorbeeld Windows Media formaten wilt gaan afspelen, want dan krijg je hier ook weer mee te maken en dat is ietsje lastiger, maar niet echt moeilijk. ;)

Offline balsat

  • Lid
avi naar mpg of dvd
« Reactie #21 Gepost op: 2006/08/27, 13:01:06 »
op de een of andere manier schijn ik het al geinstalleerd te hebben
kan nu naar avi naar vcd omzetten
maar dvd lukt nog niet krijg de vob files niet
dat dvd dat dat lukt vind ik wel prettig mijn speler heeft wat
moeite met vcd they made things better (HAHA)
ik heb voorlopig alles op auto verwerkt en dat loopt goed
steeds een stapje verder
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Saamelainen

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #22 Gepost op: 2006/08/27, 14:35:12 »
vob heb ik geen verstand van. Het enige wat ikzelf kan bedenken is dat je iets mist van vobcopy of zoiets. Misschien weet iemand anders dat.

Azalin

  • Gast
avi naar mpg of dvd
« Reactie #23 Gepost op: 2006/08/27, 16:24:31 »
Mmm, volgens mij is het sowieso dat je VOB bestanden in een VIDEO_TS map moet plaatsen, maar moeten dan ook specfieke namen hebben (welke ik niet precies weet maar het is iets van VTS01 etc). Verder moet de DVD speler ook IFO bestanden zien en die kan je niet zomaar even uitspugen. Om een DVD op een goede manier te maken, moet je deze Authoren zoals dat heet... DVD Styler, qDVDAuthor (pittig en nog niet stable), mandvd, dvdauthorwizard, kmediafactory zijn er een paar die dat voor je kunnen regelen...