Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Skilltone schreef:
ik heb een beetje rond geneuzeld en begrijp dat Open Suse eéń van de grote is. Ik heb deze dus nu in de download staan. Ik vraag me alleen af, is Opensuse dan net zo makkelijk als Ubuntu (naast dat alles een andere naam en plek heb) of mag ik grote problemen verwachten?
Geen grote problemen. Wel iets minder makkelijk dan Ubuntu (niet veel).
De "Grote Vijf", daar draait het eigenlijk allemaal om bij Linux: Debian, Ubuntu, OpenSUSE (SLED), Mandriva, Fedora (Red Hat). De honderden andere distro's zijn meestal kleintjes en vaak afgeleid van één van de Grote Vijf.
Skilltone schreef:
ik heb een beetje rond geneuzeld en begrijp dat Open Suse eéń van de grote is. Ik heb deze dus nu in de download staan. Ik vraag me alleen af, is Opensuse dan net zo makkelijk als Ubuntu (naast dat alles een andere naam en plek heb) of mag ik grote problemen verwachten?
ik denk niet dat je tegen grote problemen aan zal lopen. ik heb hem hier in virtualbox geinstalleerd, en dat ging net zo makkelijk als Ubuntu.
SuSe stond vroeger trouwens al bekend om het gebruikers gemak
hwprobe=-modules.pata gevolgd door een enter
Werkt helaas niet,toch bedankt!!
M.v.g.
HapsHash schreef:
hwprobe=-modules.pata gevolgd door een enter
Werkt helaas niet,toch bedankt!!
M.v.g.
Jammer, dan weet ik ook geen oplossing als je te vermelden om eens op Opensuse forums de zoekfunctie te gebruiken.
http://www.unixboard.de/index.php?s=47c … e01677d7e6
http://www.linux-club.de/index.php
http://forums.suselinuxsupport.de/
http://forums.opensuse.org/archives/sls … e-support/
Bedank maar ik heb inmiddels de DVD geinstalleerd van Suse 11
M.v.g.
HapsHash schreef:
Bedank maar ik heb inmiddels de DVD geinstalleerd van Suse 11
M.v.g.
En had je daar geen problemen mee?
pjotr123 schreef:
Skilltone schreef:
Geen grote problemen. Wel iets minder makkelijk dan Ubuntu (niet veel).
De "Grote Vijf", daar draait het eigenlijk allemaal om bij Linux: Debian, Ubuntu, OpenSUSE (SLED), Mandriva, Fedora (Red Hat). De honderden andere distro's zijn meestal kleintjes en vaak afgeleid van één van de Grote Vijf.
Je vergeet Slackware, een groot aantal distro's zijn van Slackware afkomstig: Zenwalk (minislack), Vector linux, Slax en nog een aantal.
Heb Suse gedraaid en wil ook de DVD downloaden daarvan , staat meer op.
Maar mijn prbleem is een Nederlands talig forum te vinden voor eventuele Suse vraagjes.
wandarooze schreef:
Maar mijn prbleem is een Nederlands talig forum te vinden voor eventuele Suse vraagjes.
kijk hier maar eens:http://forum.nedlinux.nl/index.php
maar zit ik nu een andere distro te promoten? niet mijn bedoeling. (sorry)
Ik ben hier om te leren, en jij? 
robertvroegop schreef:
wandarooze schreef:
Maar mijn prbleem is een Nederlands talig forum te vinden voor eventuele Suse vraagjes.kijk hier maar eens:http://forum.nedlinux.nl/index.php
maar zit ik nu een andere distro te promoten? niet mijn bedoeling. (sorry)
Ik blijf bij Hardy 8.04 en ook bij dit Forum.
En Ubuntu blijft mijn Hoofd Distro.
Suse komt op mijn speel PC.
Dus niet nodig dat Sorry.
En bedankt groeten Tom.
ziet er gelikt uit, maar heb ergens een foutje gemaakt met dual installeren, dus heb ubuntu verwijderd. en heb geen internet, krijg niet voor elkaar, geluid net voor elkaar. maar het is echt anders. maar ga wel lekker 'rommelen. ff geen ubuntu dit keer
tot laters als ik opensuse zat word 
In principe heb je met suse gelijk internet,geluid kan wel kloppen,staat standaard op gedempt in suse.Heb je suse 11.0 geinstalleerd?Zo ja,die kan voor wat problemen zorgen zoals ik zelf aan de lijve ondervonden heb.Voor mij ff geen suse 11.0,hoe mooi die ook is.
Dat probleem heb je eenmaal met de Live-cd's van openSuse.
DarkEra schreef:
En niet met de Installatie DVD ?.
ook maar eens OpenSUSE 11.0 uitproberen ben heel nieuwsgierig hoe die er uit ziet.
Gr Hans,
wandarooze schreef:
DarkEra schreef:
En niet met de Installatie DVD ?.
ik heb geen last van problemen gehad met de install DVD.
Heb nu ook geen dvd gebruikt om te installeren,heb dus de live kde4 gebruikt.Heb suse 10.2 ooit geinstalleerd gehad met dvd en dat was toen niet zo'n succes(maar dat zal meer aan mijzelf gelegen hebben
)
Ben nou nog steeds aan het twijfelen of ik de dvd zal gebruiken,want ik heb sinds eergisteren suse 10.3 weer opnieuw erop gezet en dan moet ik weer alles opnieuw instellen(en daar heb ik nou ff geen zin in
.
Gisteren Suse 11.0 geinstalleerd vanaf DVD, de installatie ging vlot en zonder problemen. Ik heb Gnome gekozen. Moet nog even mijn weg er in vinden. Erg makkelijk die Yast kon direct mijn tv kaart installeren. Wat niet werkte was kdetv. Ik zal motv eens proberen. Onder Ubuntu 8.04 werkte mijn tv kaart ook, helaas na een update niet meer. Zou wel iets voor in Ubuntu zijn dat Yast of iets wat er op lijkt. Ga vandaag wat verder experimenteren.
Met vriendelijke groet,
Gijs
Suse is toch anders. Ik krijg geen draadloos internet als bij Ubuntu, dus maar ff een 30 meter utp kabel door me huis
. de instelling van java en adobe flash voor youtube filmpjes werken hier niet, terwijl bij Ubuntu wel. Geluid niet gelijk. ennederlandse docu is moeilijk te vinden. wine wil wel, alleen als je via terminal bepaalde zaken om 1.0 te verkrijgen, loopt hij gewoon vast. Terwijl ik in hun engelse verhaal las, dat wine 1.0 standaard erop zat. niet dus. Oja, ik heb installatie dvd gnome gebruikt.
Wat ik gek vind, is wat ik allemaal opgeschreven had voor Ubuntu, werkt in opensuse 11 niet. is toch ook gnome en linux? Hoe kan dat? gebruiken ze nog iets anders qua software onder de motorkap waardoor het niet werk?
Martin
Skilltone, heb je een live-cd gebruikt of de installatie DVD?
EDIT: Sorry, niet goed gelezen. De install dvd dus 
Ik had laatst alle desktops uitgeprobeerd en de KDE 3.5.9 versie kwam als snelste en beste uit de bus.
KDE 4 en Gnome waren wat langzamer en gaven idd wat problemen.
Laatst bewerkt door DarkEra (22-06-2008 14:12:59)
Skilltone schreef:
Wat ik gek vind, is wat ik allemaal opgeschreven had voor Ubuntu, werkt in opensuse 11 niet. is toch ook gnome en linux? Hoe kan dat? gebruiken ze nog iets anders qua software onder de motorkap waardoor het niet werk?
Martin
Het is wel gnome en linux, maar de rest is niet hetzelfde.
Zo heeft OpenSuse een ander pakketbeheer (geen apt-get dus), andere software, enz enz.
ja daar liep ik dus ook op vast
ik vind het egt veeel ingewikkelder allemaal,( maaik moet wel toegefe dak da eerst ook met ubuntu had)

Het is wel even zoeken naar de juiste codecs en plugins maar als je ze gevonden heb in het [De YaST2 Pakketbeheerder] of op deze site http://opensuse-community.org/Multimedia haal je het completen pakket binnen en met de vlc player werkt alles ook super snel.
Heb dit topic nog niet doorgelezen, maar ik heb al zeer goede dingen gehoord over de nieuwste versie van OpenSUSE. Misschien probeer ik hem ook weer eens. OpenSUSE 10.0 was de laatste die ik probeerde, en die beviel me maar matig.
Skilltone schreef:
Suse is toch anders. Ik krijg geen draadloos internet als bij Ubuntu, dus maar ff een 30 meter utp kabel door me huis
. de instelling van java en adobe flash voor youtube filmpjes werken hier niet, terwijl bij Ubuntu wel. Geluid niet gelijk. ennederlandse docu is moeilijk te vinden. wine wil wel, alleen als je via terminal bepaalde zaken om 1.0 te verkrijgen, loopt hij gewoon vast. Terwijl ik in hun engelse verhaal las, dat wine 1.0 standaard erop zat. niet dus. Oja, ik heb installatie dvd gnome gebruikt.
Martin
ik heb ook ff mijn draadloos internet geprobeerd maar krijg hem ook niet aan de praat , maar om dat aan de praat krijgen zit ik wel weer een paar dagen aan het google 
Gr Hans,
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn