Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Hoi iedereen.
Ik draai geregeld Folding @ home op een hogere prioriteit op mijn computer en tot 7.10 ging dit prima. Maar onder 8.04 kan ik via gnome-system-monitor de "nice"-waarde niet meer aanpassen. Als ik probeer om de nice-waarde naar -5 te zetten (zo draaide die altijd) wordt er normaal een beheerderspaswoord gevraagd. Gnome-system-monitor vraagt geen paswoord meer sinds 8.04 maar crasht gewoon. Als ik op de achtergrond echter een programma zoals Synaptic open (waarvoor ik natuurlijk even als root moet draaien) kan ik wel gewoon de nice-waarde aanpassen, maar ik kan het niet als ik niet root ben voor ik de system-monitor open.
Onlangs zat bij de updates een nieuwe gnome-system-monitor maar deze lost het probleem helaas niet op.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en moest het echt een bug zijn, hoe ik het kan rapporteren?
Verder, start ik Folding@Home altijd via de terminal op met het commando ./Folding/FAH504-Linux.exe. Is er een mogelijkheid om de nice-waarde vanaf het begin mee te geven, zodat deze bij het opstarten automatisch al tegen -5 draait?
Bedankt voor jullie hulp!
Dat is een bekend probleem.
Allemaal eens gelezen en dat is inderdaad het probleem dat ik heb.
Bedankt om het op te zoeken Rulus!
Ik ga het proberen wat op te volgen!
De laatste nieuwe updates hebben het probleem nog erger gemaakt helaas. Nu kan ik geen nice waarden meer aanpassen, want gnome-system-monitor crasht nu altijd. Vreselijk dat ze dit niet kunnen oplossen of dat er zo weinig tijd aan wordt besteed.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008