Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
arie schreef:
vlerknozem schreef:
Ik heb me ook ingeschreven. Omdat een update niet telt zal ik een windows versie downloaden voor wine
Is soms ook handig.
gewoon de versies downloaden, Linux, Mac en win
Engels, Nederlands, Duits, Frans 
Heb me 2 keer ingeschreven voor 2 computers. Vraag me alleen af of het ook 2 keer geteld wordt: hetzelfde IP.
Net m'n e-mail binnengekregen: Download Day is 17 juni
Ookde niet-ingeschrevenen: massaal downloaden !!
Prosper schreef:
Idem hier.
Vraag me alleen af vanaf welke tijd...
wandarooze schreef:
Prosper schreef:
Ookde niet-ingeschrevenen: massaal downloaden !!Idem hier.
hier ook.
Zal ´m ook dowloaden die dag, puur uit interesse of hun servers het gaan houden. 
Ik verwacht wel dat ze speciaal voor dit evenement extra investeringen gedaan hebben.
Zoals elders al aangehaald is het niet echt de bedoeling dat we de gedownloade versie ook echt installeren. Ze zal binnen afzienbare tijd vanzelf in Synaptic komen en heeft dan het voordeel van automatisch update, geen bladwijzersverlies en lichte aanpassingen voor ubuntu.
Het downloaden op 17 juni is eigenlijk puur voor het record !
Blijft er voor mij een laatste vraag: Waar gaan wij de download vinden ?? Op deze pagina ?? http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
Prosper schreef:
Blijft er voor mij een laatste vraag: Waar gaan wij de download vinden ?? Op deze pagina ?? http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
ik denk het wel, ik ga er trouwens 3 downloaden : de Linux, OS X en de win uitvoering 
Prosper schreef:
Ja lekker dan, dan zit ik juist in Duitsland. Mocht ik een internet cafe vinden, dan zal ik het wel effe doen hoor.
Linux x 3, OS X x 2, Windows x 2, FreeBSD x 1, Minix x 1, is dat voldoende?
- SeySayux
Wordt er niet gerekend aan 1 download per IP-adres?
bartek schreef:
ik neem aan dat ze de versies tellen, in mijn geval dus 3, Linux, Mac OS en win. ik stuur ze wel effe een mailtje omdat na te vragen
arie schreef:
bartek schreef:
ik neem aan dat ze de versies tellen, in mijn geval dus 3, Linux, Mac OS en win. ik stuur ze wel effe een mailtje omdat na te vragen
Kan ik oplossen, er bestaat nog altijd zoeits als een proxyserver 
- SeySayux
arie schreef:
Prosper schreef:
ik denk het wel, ik ga er trouwens 3 downloaden : de Linux, OS X en de win uitvoering
Dan moet je het ook van verschillende IP's doen denk ik anders helpt het niet voor het saldo lijkt me.
ik download de ubuntu uitvoering wel 
Ik zat er aan te denken om 1x op het werk en 1x thuis te downloaden...
date ubuntu automatisch op naar de 3.0?
En anders download ik hem toch voor alle windhozen hier in huis. (3 * windhoos + nog mijn ubuntu)
samuhe schreef:
date ubuntu automatisch op naar de 3.0?
En anders download ik hem toch voor alle windhozen hier in huis. (3 * windhoos + nog mijn ubuntu)
Als je Hardy gebruikt wordt volgens mij automatisch geupdatet naar 3.0 final, maar dat kan wel een paar dagen duren.
ok, bedankt, ik zal dan wel de ubuntu-versie downloaden op de juiste dag.
NEEEH, Vervloekt schoolkamp, ik zal dit moment moeten missen 
Ik ben van maandag t/m woensdag met school naar belgie...
slorg schreef:
NEEEH, Vervloekt schoolkamp, ik zal dit moment moeten missen
Ik ben van maandag t/m woensdag met school naar belgie...
Ook al, wij zitten van maandag tot woensdag in het Dronterbos, in de Abbert ofzo... Maar dat gaat wel boven die Firefox day, en die 2 zullen ook wel niet veel uitmaken, hoewel het wel jammer is... Nouwja, misschien kan ik de computer automatiseren om te downloaden, en anders doen mijn ouders het wel. Dat is dus 3X Ubuntu en 1X Windows.
arie schreef:
bartek schreef:
en hier is het antwoord, zo te zien weten ze het zelf ook niet 
Dear Arie,
it should count as separate downloads I think, since you will be downloading 3 times.
Best,
alix
Op de FAQ staat veel informatie hierover. Er staat onder andere dat:
FAQ van spreadfirefox.com schreef:
Can we download more than one copy of Firefox per computer?
No, please play nice and only download one copy of Firefox per computer. We ask that you refrain from creating download bots or any other mechanism that would be cheating. In order for our attempt to be legitimate, each download must be human initiated.
What is Mozilla doing to make sure the record attempt is valid?
Mozilla will only count downloads that are fully and completely transmitted, not partial or complete updates. We will also discard duplicate downloads with the help of a cookie system. We will be logging our downloads using Apache and these logs will be made available for audit to Guinness World Records™, as well as two judges - Corey Shields and Paul Vixie.
Ze gaan er precies vanuit dat je maar 1 OS hebt draaien per computer... Gelukkig dat cookies niet zo gemakkelijk verhuizen naar andere OS'en. 
Laatst bewerkt door ShadowDragon (16-06-2008 10:46:48)
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008