Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Mozilla wil zoveel mogelijk gebruikers de definitieve versie van FF3 laten downloaden om het meest gedwonloade programma binnen 24u te worden.
Op deze pagina - http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ - kan je beloven om mee te doen. Intussen zijn er al meer dan 50.000 inschrijvingen - je krijgt een mail op het moment dat de final release er is.
Ineens ook wat vrienden ingeschreven 
(met hun toestemming)
Ik heb me ook even ingeschreven tijd om de woord te verspreiden 
wij hebben slechts nog maar 412 pledges..
Laatst bewerkt door Quatroking (29-05-2008 13:42:05)
Ook maar meegedaan voor de leute.
Natuurlijk Country Belgie.
Laatst bewerkt door wandarooze (29-05-2008 14:16:23)
Quatroking schreef:
wij hebben slechts nog maar 412 pledges..
Na mijn inschrijving stond ie al op 529. Da's dus meer dan 100 pledges binnen het uur.
Geen idee wanneer "Download Day" zal zijn, maar als het in dit tempo doorgaat??
:p
Woa! zelfs noord-korea heeft 18 mensen.... Das wel tof, laat ik ook maar mee doen dan.
Komaan Nederlanders ...
België 777
Nederland 615
En dan te weten dat er minder Belgen zijn 
620 nu voor nl, ik heb ook maar gestemd. en ik zal de link doorsturen naar wat kennissen
waar is Artfreddy ?.... 
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=85770
gelijk ook meegedaan, country Belgium ook en de teller stond op 986 stuks, en idd die add on is iets voor freddy
ondertussen heeft belgie al de 1000 bereikt, Nederland ligt nog 25 achter
Ik heb me er ook maar opgezet, ik denk dat ik voor elke computer een apart exemplaar ga downloaden. Dus dat wordt 3 of 4 exemplaren. (Ik, zusje & ouders, en misschien download ik ook nog een reserve
)
EDIT: 250 posts
Nu ook wat meer in de helpsectie gaan posten, maar voorlopig kan ik nog niet echt helpen omdat ik daar de kennis nog niet voor heb.
Laatst bewerkt door gijsisok (29-05-2008 16:17:58)
Hup belgen, jullie staan al 140 aanmeldingen achter! 
ik zal daar wat aan proberen te veranderen. Even mijn kennissenkring inlichten.
1362+1 voor België, 1624 voor Nederland, dat respecteert zowat de verhoudingen. Ga nog eens pledgen voor de desktop en stuur de link alvast naar een kennis.
Brainstorm heeft nu ook dit idee opgenomen. Als we er allemaal voor stemmen komt het misschien erdoor.
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/9219/
Als Hardy Firefox 3 automatisch opeemt in zijn updates zullen er dezelfde dag ongeveer 40.000.000 mensen deze versie installeren. Dan is de kans dat Firefox het wereldrecord haalt reëel.
[gokmodus]Ik schat dat Ubuntu 40.000.000 gebruikers heeft vermits het geschatte aantal gebruikers ten tijde van Dapper 12-20 miljoen was en het gebruikers aantal wereldwijd sindsdien meer dan verdubbelt is, gok ik.[/gokmodus]
SwaH schreef:
Hup belgen, jullie staan al 140 aanmeldingen achter!
Maar in gebruik hoger !.
2272 staat op de teller inmiddels 2238 up we go
bartek schreef:
[gokmodus]Ik schat dat Ubuntu 40.000.000 gebruikers heeft vermits het geschatte aantal gebruikers ten tijde van Dapper 12-20 miljoen was en het gebruikers aantal wereldwijd sindsdien meer dan verdubbelt is, gok ik.[/gokmodus]
Hmm, beetje erg optimistisch lijkt me. Veertig miljoen Ubu-gebruikers? Is dat gebaseerd op het aantal downloads + gratis verspreide cd's? Dat wil niet zeggen dat iedereen dat ook voortdurend gebruikt natuurlijk. Het aantal mensen op de Engelstalige Ubuntu-forums bedraagt bijna 600.000, waarvan 80.000 actief. (Het Fedora-forum zit meen ik in dezelfde orde van grootte). Ik denk dat de werkelijke gebruikersaantallen van Ubuntu significant lager zijn.
Groet, Paul.
Leuk, servers platslaan! Daar doe ik natuurlijk aan mee 
crashit schreef:
Leuk, servers platslaan! Daar doe ik natuurlijk aan mee
Ja, blijft altijd leuk! Ik ga de Franse servers mede stress-testen :-)
@paul_matthijsse
Als je weet hoe Linux werkt weet je dus ook dat iedere pc zijn update's en proggie via sources doet.
De mensen achter deze servers hoeven dus slechts IP adressen te tellen...

Ik heb me ook ingeschreven. Omdat een update niet telt zal ik een windows versie downloaden voor wine
Is soms ook handig.
vlerknozem schreef:
Ik heb me ook ingeschreven. Omdat een update niet telt zal ik een windows versie downloaden voor wine
Is soms ook handig.
gewoon de versies downloaden, Linux, Mac en win 
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008