Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Zojuist uitgebracht, KDE4.1 Beta1. Lees hier: http://www.techzine.nl/nieuws/16506/KDE … racht.html
Verder ga ik waarschijnlijk binnen een paar weken de overstap van GNOME naar KDE maken, het enige wat me tegenhoud is dat ik maar niet goed kan wennen aan KDE in Kubuntu, maar dat is KDE 3.5 en ik ga mezelf binnenkort gewoon verplichten het te gebruiken, maar als KDE 4.1 echt uit is en er zijn Kubuntu pakketten dan ga ik 100% zeker over, want de nieuwe versie vind ik veel beter werken en daar kan ik aan wennen (Minder knoppen)
ben benieuwd, want de 4.0 versie vond ik (buiten het mooie uiterlijk) helemaal niets. Heb ook een tijdje kde3 gebruikt, maar ik blijf toch bij gnome. Daarnaast was kde4.0 nog helemaal niet af, niet makkelijk te configureren ed. Maar goed, zal de 4.1 versie weer eens proberen in VB. Ben benieuwd. Hier voorlopig nog GNOME!
Idzme: begrijpelijk dat je KDE 4.0 niets vond. De .0 versies zijn altijd bagger bij KDE
KDE 4.1, of misschien 4.2 zal wel een stuk beter zijn
(KDE 3.5 vind ik echter nog steeds heerlijk om mee te werken voorlopig)
http://blog.nixternal.com/2008.05.28/ha … ages-soon/
Maar er gaan wel ubuntu pakketjes komen voor 4.1 beta, dan kunnen we al eens piepen :p
profoX schreef:
Idzme: begrijpelijk dat je KDE 4.0 niets vond. De .0 versies zijn altijd bagger bij KDE
KDE 4.1, of misschien 4.2 zal wel een stuk beter zijn
(KDE 3.5 vind ik echter nog steeds heerlijk om mee te werken voorlopig)
het vreemde is dat kde toch wel aantrekkingskracht heeft, veel kde programma's vind ik ook beter dan de gnome versies. Maar toch kan ik niet wennen aan kde...
Maar goed, zeg nooit nooit. In VB draait kde3.5 bij mij en de nieuwe kde4.0 (even upgraden naar 4.1) Dus best kans dat ik de ooit de overstap ga maken 
Linux is niets voor een weegschaal
al die keuzes 
ps:
Is kde 4.1 al beschikbaar als update in kubuntu 8.04? of werkt Kubuntu nog niet met kde4? Zag dat opensuse al wel met kde4 werkt.
Laatst bewerkt door Idzme (29-05-2008 07:26:05)
Na jaren Gnome te gebruiken ben ik overgestapt naar KDE 4 (4.0) en ik heb er nog geen spijt van gehad. Het is snel en, bij mij althans, zeer stabiel. Alleen de GTK applicaties (zoals firefox, eclipse en thunderbird) zien er misschien een beetje slordig uit, maar dat is gewoon omdat de QT-GTK brug nog niet behoorlijk is geïmplementeerd (dacht ik toch). KDE 4 rules en ik hoop dat de Gnome ontwikkelaars hiervan iets leren, want er is nog een pak werk in het Gnome kamp 
Spannend. de eerste paketjes zitten al in Intrepid (met het gevolg dat ik nu werk met Gnome). Met KDE4.04 heb ik redelijk kunnen werken. KDE4 lijkt mij een heel goede basis voor een moderne desktop: snel, strak en fuctioneel. Nu nog stabiel worden en wachten op amarok en digikam 
dus kde4 zit nog niet in kubuntu?
Jawel. Ik draai kubuntu met daarop kde4. Heb gewoon de kde4 remix geïnstalleerd, maar kde4-dekstop zou ergens in de repositories moeten zitten.
kennywest schreef:
Na jaren Gnome te gebruiken ben ik overgestapt naar KDE 4 (4.0) en ik heb er nog geen spijt van gehad. Het is snel en, bij mij althans, zeer stabiel. Alleen de GTK applicaties (zoals firefox, eclipse en thunderbird) zien er misschien een beetje slordig uit, maar dat is gewoon omdat de QT-GTK brug nog niet behoorlijk is geïmplementeerd (dacht ik toch). KDE 4 rules en ik hoop dat de Gnome ontwikkelaars hiervan iets leren, want er is nog een pak werk in het Gnome kamp :)
Je kunt de gtk-qt-engine-kde4 installeren, en dan in systeeminstellingen onder stijl zoeken naar GTK thema's en fonts, daar kiezen voor kde-stijl kiezen, of iets van die slag (ik gebruik, nu even windows). Dan ziet het toch iets beter uit.
Persoonlijk kijk ik vooral uit naar KDE 4.1 beta2, omdat die vol vertalingen van mijn kant zit ;) .
profoX schreef:
Idzme: begrijpelijk dat je KDE 4.0 niets vond. De .0 versies zijn altijd bagger bij KDE ;) KDE 4.1, of misschien 4.2 zal wel een stuk beter zijn :) (KDE 3.5 vind ik echter nog steeds heerlijk om mee te werken voorlopig)
KDE 4.1 wordt volgens mij tocg de beste desktop ooit, te oordelen naar de fimpjes van Jos Poortvliet.
Laatst bewerkt door Typhoner (29-05-2008 18:54:03)
Juist, die gtk-qt-engine-kde4 had ik ook al gevonden, maareuh ... daar is wel nog wat werk aan hoor. IMHO zien de GTK applicaties er beter uit en werken ze beter zonder die engine. Tabs in firefox en thunderbird doen immers rare dingen 
Idzme schreef:
KDE-4.0.4 zit erin, KDE-4.1 komt eraan. Enkele dagen?
Laatst bewerkt door Ramana (30-05-2008 08:09:11)
Ramana schreef:
Idzme schreef:
KDE-4.0.4 zit erin, KDE-4.1 komt eraan. Enkele dagen?
ok, wachten de updates rustig af 
En de final release komt 29 juli (en mischien dan nog een weekje wachten voor de Kubuntu-pakketten)
Wat ik op de #kubuntu-kde4 heb mee gekregen waren ze niet verplan om kde4.1 in hardy te doen het zou conflicten hebben maar met neon zou het wel lukken maja de beta packages komen eraan die man die is ze aan maken en aanpassingen enzo.
Ik wacht nu al paar dagen ongeduldig.
Ik heb nu wel kde4daily draaien in virtual box ziet aardig uit heb alleen geen internet dus ik zie maar weinig maar ik mis de resize optie die ze in kde4.0.3 hebben om balk kleinere in breedte te maken.
Maar optie om in lengte kleinere te maken is mooi.
Zo ff snel report doen heb net via irc de ppa gekregen en de base geinstalleerd toepassen starten echt 2x zo snel en miss zelfs snellere dan xfce.
Ik denk dat ik nu fijn de beta ga gebruiken dus dag kde4.0
( wilt slapen XD )
een shot 
Laatst bewerkt door kurosaki_ichigo (02-06-2008 02:13:03)
Heb wat met KDE-4.1 beta gespeeld. Er zitten nog veel fouten in plasma. Met name de taakbalk is nauwelijk te configureren. De icons zijn niet goed te positioneren, kleur (zwart) is niet aan te passen. een aantal widgets werken niet. Het wobble-effect is traag en schokkerig. Hopelijk wordt het beter als 4.1 uitkomt.
Beta is wel goed ja maar taakbalk is inderdaad nauwelijks te configuren maar kwin is schitterend.
Ik kan er me dagelijks werk mee doen.
Nee, voorlopig geen KDE-4.1 voor mij. Misschien 4.2. Standaard wordt nu Gnome.
Mag ik vragen waarom Ramana? Ik weet kde 4.1 komt inderdaad nog wat te kort en er is zelfs 1 functie uit gehaald de balk in breedte aanpassen maar ik denk dat zo zijn reden heeft.
We zitten nu nog in beta fase eenige wat bij mij af en toe crash is konqueror dus ebay en andere belangrijke sites. Beta is niet zomaar beta. beta is niet geschikt voor mensen die een stabiele werk omgeving willen.
Ik vind dat Krunner flink verbeter is in eerste oog op slag zou je niet zeggen maar met Krunner kun je als rekenmachine gebruiken. 
Krunner met reken optie ( Een ding viel me op ik doe bevoorbeeld =50+50 dan zegt ie 55 dus ik moet eerst nog ff op enter klikken dus blijkbaar reken ie het 2e getal niet direct erbij. Dus daar ff nog een bug over maken. )
Konqueror is echt duidelijk verbetering hij crash nog wel af en toe maar zo vaak niet mooiste functie is je kunt sessie op slaan en stel hij crash dan kan ik de vorige sessie herstellen. Maar ik vind ik mag niet klagen.
Ik kan ook 2 panelen neer zetten en dan kan ik van 2e soort dock maken met lauchers erin ( Ben zelf geen fan van 2 panelen want ik vind 1 al genoeg plaats in nemen. )
Wat ook mooi is das de dashboard als je op dat buroblad klikt dan komen de plasmoids naar voren handig om ff snel notitie te maken of wat uit rekenen.
Stel ik heb tig pagins open staan ff op buroblad drukken of dat knopje wat 2e pijltjes naar onder heeft wijzen maar buroblad knop haalt dashboard ( plasmoids naar voren ) en ander knop minimaliseer alle vensters. ( Dit was voor nu ff heb er niet al teveel tijd voor )
hmm, maar wat is dat toch met je taskbar, je ziet amper welke programma's er draaien.
Kun je die niet per twee boven elkaar zetten zoals bij kde 3.*?
@kurosaki_ichigo: die rekenmachine in krunner zit er al van 4.0.3 in hoor
Dus als ik het goed lees crashed alleen konqueror af en toe en voor de rest is die 4.1 stabiel? Ik zou wel willen upgraden naar 4.1, maar heb nog niet gedurfd 
siegi schreef:
hmm, maar wat is dat toch met je taskbar, je ziet amper welke programma's er draaien.
Kun je die niet per twee boven elkaar zetten zoals bij kde 3.*?
In kde4.0. serie gaat dat wel ik weet niet waar het heen gegaan is maar je hebt inderdaad wel gelijk maar ik heb dan ook teveel venster open kan er makkelijk dicht maken.
Ik wil met testen van kde4 kijken of ik de trunk bij kan houden ik ben nu op irc en neon is gestart om svn bij te houden ofzo
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008