Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
doan schreef:
blackdrive schreef:
kurosaki_ichigo schreef:
transmission snap ik de balle van.
Daar is echt niets aan te snappen...
edit:
Waarmee ik wil zeggen dat Transmission net heel erg eenvoudig is. Je gebruikt het gewoon.En als je er niks van snapt, downloadt hij toch ^_^
Ja maar dat programma vraagt nog niet eens waar je de torrent wilt op slaan sorry voor mij is dat gewoon het slechte bittorent programma.
kurosaki_ichigo schreef:
doan schreef:
blackdrive schreef:
Daar is echt niets aan te snappen...
edit:
Waarmee ik wil zeggen dat Transmission net heel erg eenvoudig is. Je gebruikt het gewoon.En als je er niks van snapt, downloadt hij toch ^_^
Ja maar dat programma vraagt nog niet eens waar je de torrent wilt op slaan sorry voor mij is dat gewoon het slechte bittorent programma.
Volledig mee eens, het slaat de gedownloade bestanden op het buroblad op, ik verafschuw dat en wil een clean buroblad houden.
Ik kan de mogelijkheid om een aparte download locatie te kiezen ook niet vinden.
Het beste progje voor torrents is "DeLuge".
kihid schreef:
kurosaki_ichigo schreef:
doan schreef:
En als je er niks van snapt, downloadt hij toch ^_^Ja maar dat programma vraagt nog niet eens waar je de torrent wilt op slaan sorry voor mij is dat gewoon het slechte bittorent programma.
Volledig mee eens, het slaat de gedownloade bestanden op het buroblad op, ik verafschuw dat en wil een clean buroblad houden.
Ik kan de mogelijkheid om een aparte download locatie te kiezen ook niet vinden.
Het beste progje voor torrents is "DeLuge".
bij transmission kan je bij b werken -> voorkeuren aangeven waar de bestanden opgeslagen moeten worden
je kan er ook voor kiezen dat er iedere keer om een map gevraagd wordt
arie schreef:
kihid schreef:
kurosaki_ichigo schreef:
Ja maar dat programma vraagt nog niet eens waar je de torrent wilt op slaan sorry voor mij is dat gewoon het slechte bittorent programma.Volledig mee eens, het slaat de gedownloade bestanden op het buroblad op, ik verafschuw dat en wil een clean buroblad houden.
Het beste progje voor torrents is "DeLuge".bij transmission kan je bij b werken -> voorkeuren aangeven waar de bestanden opgeslagen moeten worden
Ik dacht gnome wou simpel blijven ? Dit is geen aanval ofzo maar dan komt me onlogisch in de oren dat ik dat dan moet instellen.
Zou betere zijn als Ubuntu die instelling veranderd naar opslag locatie vragen want de noob/newbie die denk daar echt niet aan hoor.
kurosaki_ichigo schreef:
arie schreef:
Zou betere zijn als Ubuntu die instelling veranderd naar opslag locatie vragen want de noob/newbie die denk daar echt niet aan hoor.
Volgens mij stel je een vraag waarbij je het antwoord al had gequote, of zie ik het nou verkeerd?
kurosaki_ichigo schreef:
arie schreef:
kihid schreef:
Het beste progje voor torrents is "DeLuge".bij transmission kan je bij b werken -> voorkeuren aangeven waar de bestanden opgeslagen moeten worden
je kan er ook voor kiezen dat er iedere keer om een map gevraagd wordtIk dacht gnome wou simpel blijven ? Dit is geen aanval ofzo maar dan komt me onlogisch in de oren dat ik dat dan moet instellen.
je kan ook kiezen voor een vaste locatie naar keuze
Net ff een bug geraporteerd van wow want ik heb nu wow werkende onder wine en werkt bijna perfect met die aanpassingen alleen wat icon glitches.
Was trouwens een grapjas die had van wow platium gemaakt terwel er wel aanpassingen nodig waren.
schoappied schreef:
Dat photoshop nu werkt, is idd minder goed nieuws voor gimp lijkt me.. dat is jammer..
Linux heeft nu wellicht meer aantrekkingskracht.. Maar laten ze gewoon een ps versie voor linux maken...
Dat wel...
Maar als gimp nog wat meer ontwikkeld dan komt het vanzelf!
Want volgens mij kan gimp nog net niet alles wat photoshop kan...
Ja het is mooi om je favoriete windows game/toepassing onder linux te kunnen draaien.
Kan je hem niet alvast installeren met de Wine Debian repo? Op deze pagina staat dat: http://winehq.org/site/download-deb. Ik kan nu niet voor je kijken, aangezien ik Ubuntu 8.04 AMD64 aan het downloaden ben, die moet ik zo nog installeren.
kiersie schreef:
En rc4 is gelanceerd nu nog de repos krijgen
ik heb em nochtans vanochtend via de updates binnengekregen.
Nunslaughter schreef:
kiersie schreef:
En rc4 is gelanceerd nu nog de repos krijgen
ik heb em nochtans vanochtend via de updates binnengekregen.
Zonder extra repo's toe te voegen? Het viel mij namelijk op dat er geen nieuwe versie kwamen via de gewone repo's en hen daarom de repo van de Wine site toegevoegd (http://wine.budgetdedicated.com/apt). Je hebt dan supersnel de nieuwste versie.
ahnee, correct, ik heb wel degelijk de repo toegevoegd via de wine site. maar dat lijkt me wel duidelijk dat in de standaard ubuntu repos deze niet word geupdate, is toch met geen enkel programma zo. misschien dat ze eens een uitzondering gaan maken voor de final release van wine 1.
Dat hoop ik wel dat WIne 1.0 in de repo's komt...
hij is uit hoor Wine1, hopenlijk draait alles een stuk beter nou 
Tja iedereen paart druk over Firefox, maar Wine is echt een puik stukje werk.
Ja wine is mooi maar denk dat het nog niet goed genoeg is en zal ook altijd wel zijn tekort komingen houden.
kurosaki_ichigo schreef:
Ja wine is mooi maar denk dat het nog niet goed genoeg is en zal ook altijd wel zijn tekort komingen houden.
Dat ligt denk ik maar net aan welke programma's je gebruikt. En ik heb net de versie 1.0 via de updates binnen gekregen en die is al veeeel sneller dan RC4. Een programma dat ik hier aan het proberen ben was in RC4 nog traag en bleef hangen en werkt nu heel snel. Er is ontzettend veel werk verzet om nu een goede stabiele versie neer te zetten. Vergeet ook niet dat pas versie 1.0 is hé. Kwestie een half leeg glas en een halfvolle.
Laatst bewerkt door eendje (17-06-2008 23:34:54)
Ik zie net op de wine site dat de versie eindelijk uit is
Na 15 jaar xD
Maar goed!Het is toch de moeite waard
liggen de servers van de repo's van wine plat?
Ik kan de gpg key niet toevoegen (gpg meterial not found). En kan niet connecten via pakketbeheer.
http://wine.budgetdedicated.com/apt/
mvg,
Arvid
Laatst bewerkt door Arvid Van Essche (18-06-2008 16:03:33)
De site van Wine is sind gisteravond zwaar overbelast, dus ik denk dat het daar aan ligt.
Ik zat net even door de AppDB te kijken en zag dat Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy een platinum rating heeft!
Ik heb nog geen jaar geleden dat zitten installeren onder Linux en dat werkte van geen kant. Super, dat er zo'n vooruitgang wordt geboekt!
Ff een vraagje, blijven ze wel 2x per maand nieuwe versies uitbrengen of was dat alleen met de betas van wine?
Ik denk van wel eerlijk gezegd, want anders komt er niet zoveel vooruitgang in. En ik heb ook niks gelezen hoe ze het nu gaan doen dus het zal wel hetzelfde blijven. We zullen binnenkort wel zien. 
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008