Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
We bieden in dit onderdeel geen support! Het is enkel voor de testers onder ons. Dat bleken er veel te zijn na de laatste release van Ubuntu 8.04. Graag alle draadjes over Ubuntu 8.10 en verder in dit onderdeel centraal houden.
Pas op! ALFA EN BETA releases testen is voor eigen risico! Onderling kun je hier de voortgang bespreken.
Hoort dit niet in de ondersteuning catagorie?
Quatroking schreef:
Hoort dit niet in de ondersteuning catagorie?
we bieden dus geen off. ondersteuning in dit onderdeel. verder zijn alle alfa´s en beta´s altijd
offtopic besproken.
Ja, echt gaaf. Komt zeker omdat ik mijn mond niet kon houden over de Ubuntu 8.10 Aplha 1 release op 12 Juni. LoL...
Hoera! :-)
Ik vermoed zelfs dat jij de persoon bent die dit in gang gezet heeft Pjotr123 
Is dit forumonderdeel enkel bedoeld voor het testen van Ubuntu releases?
Of is dit dan ook de plaats voor discussies over bijvoorbeeld de OpenOffice 3 beta.
Dan kan dat topic misschien meteen verplaatst worden.
Afgaande op de titel, zou ik zeggen dat het voor alpha/beta releases van *alle* stukken software is.
Overigens wel een goed idee. Natuurlijk kan er geen officiële ondersteuning worden gegeven, maar je kan dan tenminste je vragen en opmerkingen over de releases kwijt.
Problemen met de beta van Firefox die nu in Hardy zit horen hier dan weer niet thuis volgens mij.
Ik vind van wel, maar onder het voorbehoud dat als de hoeveelheid berichten over één bepaald stuk software uit de hand lopen, die berichten dan naar een eigen topic worden verplaatst.
Hardy is momenteel de meest recente stabiele versie van Ubuntu, dus problemen met die versie en de software die in die repo's zit kunnen in het normale forum besproken worden lijkt me.
Testversie's van programma's die je los installeert kunnen dan wel hier in dit topic.
Hou het nu maar gewoon bij de Alpha en Beta releases van Ubuntu. De beta sofware zal toch wel automatisch aan het woord komen.
Johanvd schreef:
Hardy is momenteel de meest recente stabiele versie van Ubuntu, dus problemen met die versie en de software die in die repo's zit kunnen in het normale forum besproken worden lijkt me.
Testversie's van programma's die je los installeert kunnen dan wel hier in dit topic.
Hmmm.. Ja, zo heb ik er nog niet over nagedacht. Als je het zo bekijkt moet ik het met je eens zijn.
Echter, ik vind wel dat, mocht er toch iemand het over FF3 gaan hebben, we coulant moeten zijn en niet mopperen dat zijn/haar vraag in een ander gedeelte thuishoort.
Joepie!! een test forum :-)

kiersie schreef:
ik zou dit onderdeel gewoon releases noemen want hardy is niet meer alfa of beta
Nee, maar de draad is wel gestart toen Hardy nog alfa was. Vandaar.
Dit forumonderdeel is *alleen* bestemd voor alfa- en betaversies van Ubuntu. Om verwarring te voorkomen: problemen in een alfa zijn namelijk waarschijnlijk allang verholpen in de finale versie.
Laatst bewerkt door pjotr123 (12-05-2008 16:07:20)
kiersie schreef:
ik zou dit onderdeel gewoon releases noemen want hardy is niet meer alfa of beta
dit is dan ook niet voor hardy lijkt mij.
nuja, dit kan wel handig zijn, want als de release in beta is, verschijnen er wel regelmatig vragen. en alles in 1 topic steken zorgt vaak ervoor dat de vraag even later al op de vorige pagina staat. dus een forumonderdeel kan zeker geen kwaad 
releases betekent dat het uitgegeven is.
alpha beta is nog niet uitgegeven.
Edit ik begin traag te worden 
En KDE 4, is dat ook een legitiem onderwerp in dit testforum ?
KDE 4 zit volgens mij in de repo's he. Dus niet echt beta alpha.
Alhoewel 4.0 dat misschien beter had geweest :p
Volgens mij wordt KDE 4.04 gewoon ondersteund door de mensen achter Kubuntu:
http://www.kubuntu.org/
Edit: Toeme, Siegie is sneller 
Super idee! Hier ga je mij vaak terug vinden, ik kijk namelijk erg uit naar de eerste testversie van 8.10!
groeten
PJ
kiersie schreef:
Hardy niet, nee. Maar houd je vast, want Intrepid Ibex komt eraan!
Cool nieuwe sectie 
stuk overzichtelijker zo 
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008